REKLAMA

Łada wie, co jest w modzie. Oto Niva w kamuflażu

Wiecie, że moro jest bardzo modne w tym sezonie? Do tego wniosku doszli też producenci Łady, ponieważ teraz dostępna jest także Łada Niva w kamuflażu. Trzeba tylko trochę dopłacić.

Łada wie, co jest w modzie. Oto Niva w kamuflażu
REKLAMA

Łada Niva wyglądem praktycznie nie odbiega wizualnie od tego, jak wyglądała w 1977 r. Wtedy to pierwszy egzemplarz tego kultowego auta zjechał z linii montażowej.

REKLAMA

W tym roku jednak Niva doczekała się kilku nowych elementów wyposażenia (w tym klimatyzacji!) oraz nowej nazwy: teraz funkcjonuje jako Łada 4x4.

A może w kamuflażu?

Rosyjski producent samochodów, który należy do spółki AvtoVAZ, wpadł na - w sumie wydawałoby się, że oczywisty - pomysł. Teraz Nivę można mieć także w fabrycznym lakierze moro. Czarno-zielona-szara kolorystyka w połączeniu z czarnymi aluminiowymi felgami prezentuje się naprawdę ciekawie i przyciąga wzrok.

Ta wersja kolorystyczna kosztuje dodatkowe 29 tys. rosyjskich rubli (czyli 406 euro lub 499 dol.). Wędkarze, miłośnicy wycieczek w teren czy militarnych klimatów powinni być zadowoleni.

Ale są też inne wersje kolorystyczne...

Jeśli nie macie ochoty na wersję Łady Nivy w kamuflażu, możecie zdecydować się na wersję w klasycznym kolorze. Do wyboru jest też kilka wersji nadwozia, zarówno 3- jak i 5-drzwiowych. Innymi słowy - dla każdego coś dobrego.

Ładę 4x4 napędza 1,7-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem paliwa. Stacyjka wciąż znajduje się po lewej stronie kolumny kierowniczej, włącznik świateł awaryjnych po prawej. Klasyka nie wymaga zmian.

Niva podbiła rynki.

Łada Niva zadebiutowała 5 kwietnia 1977 roku, a jej produkcja trwa do teraz. W dodatku w tym czasie jedyne zmiany objęły jednostki napędowe, klapę bagażnika i wykończenie wnętrza.

Początkowo Niva miała być autem, które podbije tereny wiejskie, ale pokochali ją także mieszkańcy rosyjskich miast. A potem jej sława przekroczyła granice Rosji.

W latach 80. XX wieku samochód powstawał także w wersji z kierownicą po prawej stronie, dzięki czemu trafiał na rynki Japonii i Wielkiej Brytanii. Auto trafiło w sumie do rąk 530 tys. nabywców poza Rosją.

REKLAMA

No dobra, z tymi trendami w modzie to trochę się wygłupiamy. Stara poczciwa Niva była znana jako „auto leśników”, więc kamuflaż jako opcja lakieru nawiązuje do tej właśnie funkcji. Nie ma to nic wspólnego z branżą fashion.

Ale pomarzyć wolno, prawda?

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-29T16:03:25+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T14:26:08+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T12:54:49+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T12:04:02+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:35:59+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:10:19+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T10:53:38+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T09:04:40+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T18:18:49+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T07:46:35+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T15:48:11+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T15:11:53+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T13:47:50+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T12:50:49+01:00
Aktualizacja: 2025-10-25T19:00:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA