Tyle kosztuje w Polsce prestiż z Chin. Wielką limuzynę wycenili jak rodzinne kombi
Marka Hongqi nazywana jest w swojej ojczyźnie „chińskim Rolls-Royce’em”. Teraz oficjalnie wchodzi na polski rynek i to od razu ze sporą gamą modeli – od kompaktowych SUV-ów po luksusowe limuzyny.

Podczas trwających obecnie targów w Poznaniu oficjalny importer zaprezentował ceny i specyfikację czterech kluczowych modeli: HS3, HS5, H5 i H9. Będzie się działo.

Hongqi HS3 – kompaktowy SUV od 139 900 zł
Najmniejszy SUV w ofercie, Hongqi HS3, mierzy 4,65 m długości i dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych. HS3 ma oferować przestronne wnętrze jak na segment C, standardową 7-biegową automatyczną skrzynię DCT, charakterystyczny, masywny grill i opcjonalny napęd na obie osie. Oto jego ceny:
- 1.5T FWD (170 KM) – 139 900 zł
- 2.0T AWD (224 KM) – 158 900 zł

Hongqi HS5 – większy SUV za 159 900 zł
Nieco większy HS5 (4,76 m) to SUV segmentu D, który wyróżnia się silnikiem 2.0T (224 KM), stałym napędem AWD i 8-biegową automatyczną skrzynią. Cena? 159 900 zł. Auto projektowane było przez włoskie studio Italdesign i ma konkurować z takimi modelami jak Audi Q5 czy Volvo XC60, ale za niższą kwotę. Czy to się uda? Zobaczymy.

Hongqi H5 – duży sedan od 163 900 zł
H5 to spory sedan (4,99 m), który rozmiarami przerasta nawet Skodę Superb. Nie wiem, jak wy to widzicie, ale wydaje mi się, że perspektywa zakupu 5-metrowego, wypasionego sedana za 160 tys. zł może być interesująca. Samochód będzie w Polsce dostępny w dwóch wersjach:
- 2.0T Comfort – 163 900 zł
- 2.0T Deluxe – 173 900 zł
W ofercie będzie jeszcze model H6, czyli bardziej dynamiczna wersja H-piątki. To liftback z silnikiem 2.0T (245 KM) i sportowym designem. Choć cena nie została jeszcze oficjalnie podana, można się spodziewać, że będzie oscylować wokół 180–200 tys. zł.

Hongqi H9 – luksusowa limuzyna za 284 900 zł
Flagowy model marki, H9, to prawdziwa limuzyna (5,14 m) z ambicjami konkurowania z Mercedesem klasy S. Już raz widzieliśmy, jak Daewoo miało takie ambicje, i chyba wszyscy pamiętamy, jak to się skończyło. Tym razem Chińczycy spróbują swoich sił wersją 2.0T Deluxe za 284 900 zł. W przyszłości dołączy też wersja z silnikiem V6, ale nie wiem po co. Auto oferuje pneumatyczne zawieszenie, aktywną redukcję hałasu i wnętrze z najwyższej półki. Czy to wystarczy? Nie wiem, ale się domyślam. Tzn. nie zrozumcie mnie źle – podejrzewam, że otrzymując takie auto do testów, będziemy pozytywnie zaskoczeni, ale finalnie i tak nikt go nie kupi.
Czy Hongqi ma szansę w Polsce?
Marka stawia na duże rozmiary, bogate wyposażenie i niezłe ceny. Pierwsze egzemplarze pojawią się w drugim kwartale 2025 roku, a klienci będą mogli liczyć na 5-letnią gwarancję. Czy „chińskie premium” przekona Polaków? Jeśli ceny pozostaną atrakcyjne, Hongqi może znaleźć swoją niszę między europejskimi markami, a tańszymi azjatyckimi konkurentami.
Czytaj więcej: