REKLAMA

Honda prowadzi wojnę cenową z Hondą. Wjeżdża nowy SUV i od razu trzeba ciąć ceny

W chińskim oddziale Hondy rozgrywa się niezwykły pojedynek – nie z konkurencją, ale pomiędzy dwoma własnymi modelami.

Honda P7 S7
REKLAMA

Honda pracowała nad nową marką przeznaczoną specjalnie dla Chin - Ye. Wśród planowanych modeli znalazły się bliźniacze P7 i S7 - każdy produkowany przez innego chińskiego partnera. Ostatecznie jednak koncern porzucił pomysł wprowadzania nowej marki i oba modele trafiły do oferty Hondy, choć nadal są wytwarzane przez odrębne przedsiębiorstwa. W efekcie otrzymaliśmy kuriozalną sytuację: gdy jeden z joint venture - GAC Honda - wprowadził na rynek elektrycznego crossovera P7 w cenie 199 900 yuanów (około 100 tys. zł), jego siostrzana spółka Dongfeng Honda została zmuszona do natychmiastowej reakcji, obniżając cenę niemal identycznego modelu S7 aż o 60 000 yuanów (około 30 tys. zł). Ta desperacka decyzja ujawniła niepokojący fakt: Honda w tej chwili nie konkuruje z innymi markami, lecz sama ze sobą, co przy stale spadającej sprzedaży na chińskim rynku wydaje się wyjątkowo ryzykowną strategią.

Honda S7
to jest Dongfeng Honda S7
REKLAMA

Honda: bliźniacze modele, różni producenci

Choć P7 i S7 dzielą tę samą platformę (wymiary 4750/1930/1625 mm i rozstaw osi 2930 mm), różnią się detalami. P7 wyróżnia się unikalnym wzorem reflektorów, innymi tylnymi lampami oraz bardziej sportowymi zderzakami. Z kolei Dongfeng Honda S7 prezentuje się nieco bardziej elegancko, ale oferuje mniejsze możliwości konfiguracji. Oba modele korzystają z tych samych rozwiązań technicznych – chowanych klamek czy kamer zamiast lusterek. Oba pojazdy mają identyczną, opływową linię dachu.

Wnętrza obu modeli to niemal lustrzane odbicia. Kierowcę wita 9,9-calowy wyświetlacz, a centralną część deski rozdzielczej zajmuje podwójny ekran – 12,8-calowy główny i 10,25-calowy pomocniczy. Prawdziwą perełką jest jednak 41,9-calowy system AR-HUD, który wyświetla informacje na przedniej szybie. System multimedialny obsługuje Apple CarPlay oraz chińskie aplikacje, a za dźwięk odpowiada 16 głośników Bose.

a to jest GAC Honda P7

Honda P7 oraz Honda S7 - identyczny jest także napęd

REKLAMA

Oba modele oferują identyczne jednostki napędowe. Wersja podstawowa z tylnym napędem dysponuje mocą 268 KM i zasięgiem 650 km, podczas gdy topowa wersja AWD z dwoma silnikami rozwija 469 KM i przyspiesza do 100 km/h w 4,6 sekundy, oferując zasięg 630 km. W obu przypadkach zastosowano tę samą baterię o pojemności 89,8 kWh.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-16T11:40:48+02:00
Aktualizacja: 2025-04-16T09:40:58+02:00
Aktualizacja: 2025-04-15T15:31:18+02:00
Aktualizacja: 2025-04-15T13:34:49+02:00
Aktualizacja: 2025-04-14T14:24:12+02:00
Aktualizacja: 2025-04-13T10:57:45+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA