#B69AFF
REKLAMA

Za dużo wszystkiego i krzyże z tyłu. Nowa wersja "chińskiego Q7"

Nowy chiński SUV dla bogatych biznesmenów nazywa się Dongfeng M-Hero M817 Max+. To ponad pięciometrowy gigant z napędem hybrydowym typu plug-in, stworzony dla nieco innej klienteli niż auta BAIC czy MG.

Dongfeng M-Hero M817 Max+
REKLAMA

Dongfeng M-Hero to propozycja dla poszukujących czegoś nieco innego niż większość klientów na chińskie samochody. Zamiast niskiej ceny oferuje bowiem wysoki poziom luksusu, potężną moc i układ hybrydowy typu plug-in z dużym zasięgiem. Nie inaczej jest w przypadku najnowszego z modeli M-Hero - M817 Max+.

REKLAMA

Ponad 5 m chińskiego M-Bohatera

Ogólnie rzecz biorąc, M-Hero to submarka jednego z weteranów chińskiego przemysłu motoryzacyjnego - koncernu Dongfeng, oferująca pełnowymiarowe, luksusowe SUV-y. M817 Max+ to zaś ulepszona odmiana M-Hero M817, z bogatszym wyposażeniem i większymi akumulatorami.

 class="wp-image-666951"

Określenie "pełnowymiarowy" dobrze pasuje do M817 Max+ - ma on 5100 mm długości, 1899 mm wysokości i 1998 mm szerokości, zaś rozstaw osi wynosi 3005 mm. To mniej więcej wymiary znanego u nas Audi Q7. Auto prezentuje raczej klasyczny, pudełkowaty styl nadwozia typowy dla terenówek i SUV-ów z wyraźnie zarysowanymi, szerokimi nadkolami i wieloma kątami prostymi. Ciężko się przyczepić do samej estetyki, gdyż auto wygląda po prostu poprawnie, bez fajerwerków, z może jedynym, dyskusyjnym elementem - chodzi o tylne światła w kształcie krzyży (lub w nawiązaniu do nazwy - plusów), które wyglądają jak niepotrzebna fanaberia designerów, zaburzająca pewną harmonię. Z drugiej strony, ciekawie prezentują się felgi, które swoim kształtem pasują bardziej do auta koncepcyjnego, niż seryjnego.

 class="wp-image-666952"

1365 km zasięgu, 677 KM i 27 czujników

M817 Max+ jest napędzany układem hybrydowym typu plug-in z odsprzęgniętym napędem na cztery koła i 11 trybami jazdy, a także z możliwością wyboru dominującego silnika i z dostosowaniem do warunków drogowych i nawierzchni, po której wóz akurat się porusza. Mocy nie powinno nikomu zabraknąć - układ M817 Max+ łączy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.5 z silnikami elektrycznym, generując łącznie 677 KM i 848 Nm momentu obrotowego. Zasięg również można określić jako "wystarczający", gdyż łącznie można przejechać 1365 km. Dzięki akumulatorowi CATL Freevoy o pojemności 50,4 kWh, na samym prądzie może zaś pokonać 215 km (wg chińskiej normy CLTC).

W tak długiej jeździe kierowcy będą pomagać rozliczne systemy. M817 Max+ jest standardowo wyposażony w system Qiankun ADS 4 autorstwa technologicznego giganta Huawei, który obsługuje takie funkcje, jak asystenta nawigacji NCA, czy asystenta parkowania w pełnym zakresie. Systemy będzie obsługiwać aż 27 czujników, w tym 11 kamer nagrywających w jakości HD, trzy radary milimetrowe 4D, jeden 192-liniowy LiDAR i 12 radarów ultradźwiękowych. Nie można również zapomnieć o tylnej osi skrętnej, której koła mogą skręcić do 20 stopni - dzięki temu ten gigant może się pochwalić średnicą zawracania wynoszącą 10,4 m, czyli taką, jak np. w VW Polo.

Jednak w przeciwieństwie do wielu podobnych, typowo bulwarowych SUV-ów dla managerów z wielkomiejskich biur, M817 Max+ poradzi sobie także poza asfaltem. Oprócz napędu na cztery koła, może się pochwalić minimalnym prześwitem wielkości 237 mm, kątem natarcia i zejścia 31 st., oraz maksymalną głębokością brodzenia sięgającą 820 mm.

Wyposażenie wnętrza M817 Max+ można opisać jednym słowem - pełne. Najważniejszy jest jednak system informacyjno-rozrywkowy, obsługiwany poprzez system operacyjny HarmonyOS Space 5 od Huawei. Centrum deski rozdzielczej stanowi oczywiście wielki ekran dotykowy, zaś wnętrze może być wykończone w trzech różnych kolorach: Pine Ink, Mountain Grey i Danxia Brown.

W chinach cenę M-Hero M817 Max+ ustalono na 369 900 juanów, co po przeliczeniu na polską walutę da nam 189 tys. zł. Jednak o takiej cenie w Europie możemy spokojnie zapomnieć - bratni M-Hero M917 (sprzedawany po prostu jako M-Hero) kosztuje u polskiego importera od 799 tys. zł. W przypadku wejścia M817 Max+ na nasz rynek, powinniśmy spodziewać się podobnej ceny.

Więcej o chińskich SUV-ach przeczytasz tutaj:

REKLAMA

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-09-30T17:18:34+02:00
Aktualizacja: 2025-09-30T16:18:58+02:00
Aktualizacja: 2025-09-30T11:35:29+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T19:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T18:00:15+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T17:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T16:29:43+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T07:58:40+02:00
Aktualizacja: 2025-09-27T16:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-27T11:00:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA