Chiny podały wyniki eksportowe. Króluje SUV, którego znacie z polskich ulic
Chiny podsumowały pierwsze półrocze. Eksport samochodów z Państwa Środka to nie jest już temat, którym straszymy. Ten „zalew” już nastąpił, a oni dopiero się rozgrzewają. Zobaczcie aktualne liczby.

Chińskie Stowarzyszenie Dealerów Samochodowych (CADA) opublikowało wyniki eksportu samochodów poza granice państwa. Organizacja podała, że eksport samochodów w pierwszym półroczu 2025 roku wyniósł 3,083 mln pojazdów. To wzrost o 10,4 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Na szczycie listy znajduje się BYD
Firma osiągnęła ten sukces z modelem Song Plus (134,105 sztuk), który w Polsce jest oferowany pod nazwą Seal U. W pierwszej dziesiątce jest tylko i wyłącznie jeden model niechińskiego producenta - jest to Tesla Model 3 (58,521 sztuk).

Co ciekawe wśród chińskiego eksportu wcale nie dominują samochody elektryczne. Z 20 najchętniej eksportowanych modeli aż 11 to modele z silnikami benzynowymi. Na liście znalazło się tylko dziewięć pojazdów z napędem typu NEV, do których zaliczają się hybrydy i modele elektryczne.
Na ostatnim miejscu topowej dwudziestki znalazł się drogi SUV typu premium
To BYD Sealion 07 EV - producent wyeksportował 49,706 elektrycznych SUV-ów i pokonał swojego bezpośredniego konkurenta - Teslę Model Y. Amerykańska marka wyprodukowała w Chinach tylko 42,543 na rynki eksportowe.

Eksport - producenci
Na pierwszym miejscu prym wśród największych eksporterów pojazdów zajął koncern Chery z wynikiem 548 tys. sztuk. Drugie miejsce na podium zajął BYD z wynikiem 472 tys. aut. Na trzecim miejscu był SAIC 438 tys. sztuk, a tuż za podium znalazły się Changan 299 tys. sztuk i Geely 236 tys. egzemplarzy.
A ty nadal uważasz, że chińskie samochody są niszowe?
Oto gorąca dwudziestka radia ChRL:
