Audi ostateczne jednak powstanie. Nie potrzebujesz SUV-a, żeby się wyróżnić
Po co ludzie kupują SUV-a? Bo chcą i mogą, ale zamiast tak odpowiadać na bezsensowne pytania o powody zakupu, wolą mówić o tym, że dzięki SUV-owi mogą wjechać wszędzie. To nieprawda, bo od wjeżdżania wszędzie jest Audi Allroad, teraz z numerem siedem.
Jak powszechnie wiadomo, nie jestem fanem kombi. Zazwyczaj mają popsutą sylwetkę i wyglądamy w nim, jakbyśmy szukali drogi na pobliski cmentarz. Jest jednak kilka kombi, które mógłbym mieć i nie czułbym się z nimi źle. Lista jest krótka: BMW M3 i M5 Touring, Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo, Porsche Panamera Sport Turismo oraz Audi A6 Allroad. Nie potrafię wyjaśnić co widzę w tym ostatnim modelu, ale zrobiło mi się przykro, gdy dowiedziałem się, że obecny model zbliża się do końca produkcji. Na szczęście Audi postanowiło kontynuować filozofię stojącą za wersjami Allroad, ale z jedną istotną zmianą. Już nie będzie A6 Allroad, tylko A7 Allroad (nadal stoję na stanowisku, że decyzja Audi o zmianie nazw modeli wprowadziła chaos w moim życiu).
Nowe Audi A7 Allroad śmiga po śniegu
To jeden z rodzajów nawierzchni, na którym Audi czuje się jak ryba w wodzie. Tak prezentuje się jeszcze zakamuflowany egzemplarz:
Model pokryty jest gęstym kamuflażem. Za dużo o wyglądzie nie powiemy, ale za to doskonale widać krótsze zwisy, co wskazuje na więcej miejsca w kabinie, która i tak już była przestronna. Jest jeszcze jedna ważna zmiana - żadne nowe Audi A7 nie ma tzw. zimnego wydechu, czyli po prostu fejkowej rury wydechowej. Cieszy ten powrót do starej dobrej motoryzacji. Światła mocno nawiązują do już pokazanych modeli A5, więc nowe Audi A7 będziemy rozróżniać po sygnaturze świetlnej. Z tyłu widzimy nowe lampy w kształcie odwróconych liter L, które mocno zachodzą na boki samochodu.
Pod maską A7 Allroad a znaleźć się klasyczna paleta silników benzynowych i diesla.
Dostaniemy pojemności od dwóch do trzech litrów, każdy w towarzystwie miękkiej hybrydy. Audi A7 Allroad ma być możliwe do zamówienia z plastikowymi nakładkami na błotniki, bo klienci to uwielbiają. Prześwit ma wynosić 18,5 cm, czyli tyle ile obecnie.
Niestety do premiery upłynie jeszcze co najmniej pół roku, więc jeżeli potrzebujecie jakiegoś Allroada na wyjazd na narty, to bierzcie obecnego, póki jeszcze jest.
Więcej o Audi przeczytasz w: