REKLAMA

Nowy SUV Alfy Romeo już w Polsce. Zaskakuje ceną i silnikiem

Odświeżona Alfa Romeo Tonale dotarła w końcu do polskiego cennika. I co? I jest... nie, nie zgadliście.

Nowy SUV Alfy Romeo już w Polsce. Zaskakuje ceną i silnikiem
REKLAMA

Jest taniej.

REKLAMA

Nowa Alfa Romeo Tonale - cóż tu się wydarzyło

Dla przypomnienia, po niedawnym liftingu Alfa Romeo Tonale wygląda tak:

I Włosi obiecali, że teraz będzie milej, ładniej i - przede wszystkim - przystępniej dla większości klientów. Jak się okazuje - tak właśnie się stało, przynajmniej w pewnym stopniu.

O ile bowiem do tej pory najtańsze warianty Alfy Romeo Tonale kosztowały - katalogowo - trochę ponad 170 tys. zł, o tyle teraz cennik otwiera kwota 161 800 zł.

Co dostaniemy w tej cenie? I jakie są w ogóle silniki?

Ta druga odpowiedź jest o tyle ciekawa, że Alfa Romeo Tonale ma jedną z najbardziej nietypowych gam silnikowych. Dodatkowo taką, w której wraz ze wzrostem ceny wariantu i mocy napędu, maleje... pojemność skokowa.

Zdecydowaną nietypowością jest bez wątpienia fakt, że podstawowym i najtańszym silnikiem w gamie jest 1.6... JTD o mocy 130 KM, łączony z automatyczną, dwusprzęgłową, sześciostopniową przekładnią. I tak - to właśnie jego dotyczy wspomniana wcześniej obniżona cena.

Droższy o niego o kilka tysięcy (169 800 zł) jest wariant hybrydowy, czyli czterocylindrowe 1.5 o mocy 175 KM, łączone już z przekładnią o 7 automatycznie zmienianych przełożeniach.

Jeśli natomiast tyle mocy nam nie wystarczy, to musimy zejść do... 1.3, bo taka jednostka - wchodząca w skład układu hybrydowego plug-in - daje nam już 270 KM i przy okazji napęd na obie osie, niedostępny w innych odmianach. Wada - kosztuje 225 100 zł.

Alfa Romeo Tonale - wyposażenie. Miało być łatwiej, ale...

... z jakiegoś powodu uznano, że 5 wersji wyposażenia to minimum, które trzeba mieć. W związku z tym mamy (po myślniku ceny dla 1.6 JTD) następujące kombinacje:

  • Tonale - 161 800 zł
  • Sprint - 168 200 zł
  • Ti - 179 900 zł
  • Sport Speciale - 196 400 zł
  • Veloce - 191 600 zł

Dopuszczalne są przy tym wszystkie kombinacje silnik/wersja wyposażenia - czyli można mieć 1.6 JTD i Sport Speciale, tak samo jak 1.3 PHEV i Tonale. Na co można liczyć, zaznaczając którąś z tych pięciu wersji wyposażenia?

Jeśli chodzi o Tonale, to w standardzie dostaniemy m.in. 17-calowe felgi, reflektory Full LED, fotel kierowcy i paasażera z 6-stopniową regulacją manualną, uruchamianie auta bez kluczyka, kamerę cofania, bezprzewodowy CarPlay i Android Auto, elektrycznie regulowane boczne lusterka, adaptacyjny tempomat i kilka innych systemów wspomagajacych jazdę.

Sprint dokłada do tego 18-calowe felgi, wielokolorowe oświetlenie ambientowe, aluminiowe nakładki na pedały i progi, nawigację i wygląda na to, że to tyle.

W Ti dostaniemy inne felgi 18", oznaczenia wersji Ti, przyciemnianą szybę tylną i boczne, podgrzewane, wentylowane i elektrycznie sterowane fotele przednie, obite skórą i manetki do zmiany biegów przy kierownicy.

REKLAMA

Veloce da nam 19-calowe felgi, czerwone zaciski hamulcowe, podwójną końcówkę rury wydechowej i matrycowe reflektory, a Sport Speciale - 20-calowe felgi i fotele obite Alcantarą (bez wentylacji). Co ciekawe, "matriksy" nie są wyposażeniem standardowym Sport Speciale - trzeba dopłacić do nich 2500 zł.

Jest taniej? Jest.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-11T15:55:37+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T14:33:54+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T12:07:26+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T09:41:19+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T17:31:03+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T17:16:56+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T13:54:55+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T11:12:28+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T13:50:46+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T12:22:20+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T07:40:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T18:26:27+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T17:23:21+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T16:43:02+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T15:10:25+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T13:56:40+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA