Volvo XC60, czyli stylowy i bezpieczny SUV premium

Lokowanie produktu: volvocars.com/pl

Od premiery w 2017 r. Volvo XC60 zaufało już ponad 1,5 mln klientów na świecie. Czym ten wszechstronny, rodzinny SUV klasy premium budzi tak duże pożądanie? Zapewnia unikalną kombinację designu, technologii, wygody i zaawansowanych rozwiązań chroniących kierowcę i pasażerów. I właśnie stał się pod każdym względem jeszcze lepszy.

Volvo XC60 cover sponsor

SUV premium, który nie schodzi z list bestsellerów

Volvo XC60 nie schodzi z list bestsellerów w Polsce i na świecie. Od lat jest najchętniej wybieranym autem klasy premium w naszym kraju. Rok 2024 okazał się nawet rekordowy pod względem globalnej sprzedaży. Sukces to efekt uważnego słuchania potrzeb klientów, oferowania najnowocześniejszych systemów z zakresu bezpieczeństwa i utrzymania ponadczasowej harmonii w designie.

Ten pożądany SUV premium Volvo dumnie rywalizuje dziewiąty rok na rynku. Zwykle samochody z takim stażem wymagają zmiany modelowej, ale nie XC60: dopracowanie tej konstrukcji potwierdzają dane z rynku, więc w 2025 r. wystarczyła wyważona aktualizacja, by wciąż zachwycać stylem, bezpieczeństwem i nowoczesnymi technologiami.

Sekret skandynawskiego stylu Volvo tkwi w umiarze. Design jest bardzo charakterystyczny, ale styliści stronią od radykalnych zabiegów, na które moda szybko przemija. To sprawia, że modele Volvo bardzo długo zachowują świeżość wyglądu, i nawet gdy nadchodzi czas na modernizację, starsze auta nie tracą swojej aktualności.

Volvo XC60 w roku modelowym 2026 otrzymało przeprojektowany grill z charakterystycznym logo i felgi w nowych wzorach. Obręcze mogą mieć rozmiar od 18 do 22 cali i są dla szwedzkiego SUV-a niczym dyskretna biżuteria. Z kolei przyciemnione tylne światła dodają Volvo XC60 dynamizmu. 

Nowoczesny styl XC60

Nowoczesny styl podkreślają trzy wcześniej nieoferowane kolory: Forest Lake jest niczym tafla jeziora, w którym odbijają się drzewa. Aurora Silver przypomina spokój porannego brzasku. Mulberry Red to zgaszona, ale głęboka i zmysłowa czerwień w odcieniu morwy. Każda z tych barw pozwala w subtelny sposób się wyróżnić i wpisuje się w skandynawską elegancję. Dodatkową personalizację umożliwiają motywy Dark i Bright, które zawierają czarne lub srebrne elementy dekoracyjne wokół szyb, na zderzaku i grillu.

W kabinie panuje luksusowy minimalizm. Pojawiły się nowe, starannie wyselekcjonowane materiały wykończeniowe, takie jak tapicerka Nordico z eleganckim pikowaniem i ozdobnym szwem czy tkanina Navy Herringbone Weave (splot jodełkowy).

Fotele nie tylko elegancko wyglądają, lecz także zapewniają doskonały komfort, z którego Volvo słynie. Nawet długie podróże mijają w Volvo XC60 bez bólu pleców. Ponadto konstrukcja przednich foteli pomaga zmniejszyć ryzyko urazu kręgosłupa szyjnego w razie uderzenia tylnego.

Mniejsze zmęczenie podczas jazdy bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo podróży – kierowca może się lepiej skupić na jeździe, kiedy nie musi często zmieniać ustawień fotela czy pogłaśniać muzyki, by zagłuszyć nużący szum powietrza. Wyciszenie kabiny poprawiają opcjonalne laminowane szyby ze specjalną warstwą tłumiącą hałas z zewnątrz.

Wysokiej klasy brzmienie

Przyjemna cisza stwarza idealne warunki, by rozkoszować się brzmieniem wysokiej klasy systemu nagłośnienia Bowers & Wilkins High Fidelity. Głośniki nie tylko oddają pełnię dźwięków, zapewniając intensywne doświadczenie odsłuchu, ale do tego jeszcze kunsztownie wyglądają. O dobrostan kierowcy i pasażerów dba ponadto zaawansowany system oczyszczania powietrza – kabina XC60 to strefa bez szkodliwych zanieczyszczeń.

Opcjonalne pneumatyczne zawieszenie filtruje nieprzyjemne niedoskonałości drogi i zapewnia bezpieczne prowadzenie nawet w sytuacjach wymagających gwałtownych manewrów kierownicą. Kierowca zawsze ma poczucie pełnej kontroli nad samochodem i może liczyć na asystę zaawansowanych systemów wsparcia.

Bezpieczny SUV klasy premium

Podejście Volvo do kwestii bezpieczeństwa jest legendarne. Zgodnie z filozofią marki, XC60 należy do liderów w swojej klasie pod względem biernej i czynnej ochrony podróżujących. W teście Euro NCAP otrzymało maksymalną ocenę 5 gwiazdek, osiągając aż 98% punktów w kategorii ochrony dorosłych, 87% w ochronie dzieci, 76% w ochronie pieszych i 95% za działanie systemów asystujących.

Test został przeprowadzony w momencie, gdy XC60 obecnej generacji pojawiło się na rynku, czyli w 2017 r. Od tego momentu kryteria zostały zaostrzone, dlatego też Volvo stale udoskonala działanie systemów bezpieczeństwa, wyznaczając rynkowe standardy.

Seryjne wyposażenie Volvo XC60 zawiera bogaty pakiet rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, w tym 7 poduszek powietrznych, system ograniczający skutki zderzenia bocznego SIPS, system antykolizyjny z układem Oncoming Lane Mitigation, adaptacyjny tempomat, system informacji o znakach drogowych, asystenta utrzymania pasa ruchu czy kamerę cofania i czujniki parkowania z tyłu. W ramach funkcji Connected Safety Volvo XC60 wymienia informacje z innymi pojazdami i ostrzega kierowcę zawczasu np. o śliskiej nawierzchni.

Od wersji wyposażeniowej Plus standardem są także przednie czujniki parkowania, układ ostrzegający o kolizjach tylnych oraz system BLIS: za tym skrótem kryje się czujnik martwego pola z układem ostrzegającym o ruchu poprzecznym przy cofaniu i hamowaniem w razie grożącej kolizji. To bardzo przydatne rozwiązanie, które czyni takie manewry, jak np. wyjazd z miejsca parkingowego tyłem na ulicę, mniej stresującymi.

Ponadto w topowej wersji Ultra Volvo montuje bez dopłaty kamerę z widokiem 360° i bocznymi czujnikami parkowania, dzięki którym nie przeoczy się żadnej przeszkody podczas manewrowania. W seryjnym pakiecie jest także wyświetlacz przezierny HUD, który pozwala lepiej skupić się na drodze i skrętne reflektory Full-LED ze spryskiwaczami. Te rozwiązania są także dostępne dla niższych wersji jako opcje – Volvo wychodzi z założenia, że bezpieczeństwo nie może być dostępne tylko dla kierowców z największym budżetem, a rozwiązania mają chronić także pozostałych uczestników ruchu. We wszystkich wersjach Volvo XC60 można też zamówić zintegrowane podwyższenia kanapy dla dzieci.

Dzięki tym zaawansowanym rozwiązaniom w Volvo XC60 dociera się do celu nie tylko bezpiecznie i komfortowo, ale też stylowo. Niezależnie od tego czy podróż była krótka, czy długa – z Volvo XC60 wysiada się odprężonym i trudno oprzeć się pokusie odwrócenia się przez ramię i spojrzenia na tego SUV-a premium po zaparkowaniu. Więcej na temat tego modelu znaleźć można na stronie producenta.

Lokowanie produktu: volvocars.com/pl
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-24T08:56:51+02:00
Aktualizacja: 2025-06-23T15:01:41+02:00
Aktualizacja: 2025-06-21T18:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-21T16:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-21T15:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-21T15:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-21T10:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-20T18:22:34+02:00

Powrót ulubionego samochodu Polaków. Fiat Grande Panda ma wszystko

Lokowanie produktu: Fiat

Fiat Grande Panda to długo oczekiwany powrót marki do segmentu B. Ma w ręku wszystkie atuty, żeby znów stać się ulubionym samochodem Polaków.

fiat grande panda

Fiat Panda ma wręcz status kultowego samochodu i to nie tylko we Włoszech, ale i w połowie europejskich krajów. Poprzednie generacje miały urok, styl, ale również świetne właściwości jezdne, więc z pewnością rozumiecie jak trudne zadanie stało przed Fiatem. Nowy model nie mierzył się z rynkowymi oczekiwaniami, tylko z prawdziwą legendą. Jak mu poszło?

Fiat Grande Panda kiedyś stanie w muzeum designu

Nie jest sztuką zrobić ładny i proporcjonalny samochód mając do dyspozycji 5 m długości. Sztuką jest wycisnąć maksimum możliwości z mniejszego projektu. Nowy Fiat Grande Panda mierzy zaledwie 3,99 m, a swoim kształtem nawiązuje do kultowych linii z lat 80., które pokochali klienci. Znajdziemy tutaj zarówno wyraziste, jak i miękkie linie, odważne zabiegi stylistyczne, jak pikselowe światła, czy tłoczona nazwa modelu. Wrażenie podkreślają żywe kolory, będące kwintesencją DNA Fiata, który zrezygnował z szarych i nudnych lakierów. Grande Panda jest dostępna w następujących kolorach: Żółtym Limone, Brązowym Luna, Lazurowym Acqua, Niebieskim Lago, Czerwonym Passione, Czarnym Cinema oraz Białym Gelato. Jest kolorowo, dokładnie tak jak żyją Włosi.

Pomimo długości poniżej średniej w segmencie, Grande Panda umożliwia komfortową podróż pięciu osobom. Wszystko za sprawą przemyślanej konstrukcji wnętrza. Projektanci pomyśleli nawet o większej przestrzeni na wysokości ramion, tak żeby pasażerowie mieli zapewnioną wygodną jazdę. W środku znalazło się miejsce dla licznych i pojemnych schowków, ale największe wrażenie robią na mnie stylowe smaczki. Deska rozdzielcza, kratki nawiewu oraz przeszycia foteli są ozdobione żółtymi akcentami, które nadają wnętrzu życia. Zestaw wskaźników ma 10 cali, a wyświetlacz systemu multimedialnego może pochwalić się 10,25 calami. Elementy wnętrza wyróżniają się unikalnym stylem, który nawiązuje do kształtu kultowego toru testowego Lingotto, który znajdował się na dachu fabryki Fiata w Turynie.

Fiat Grande Panda wyróżnia się charakterystyczną sygnaturą świetlną za sprawą reflektorów PXL LED. Grill i światła są pokryte serią pikselowych elementów, które stanowią nawiązanie do gier wideo z lat 80. oraz do fasady budynku Lingotto, kolebki Fiata.

W wersji elektrycznej warto docenić jeden detal, który będzie miał niebagatelny wpływ na użytkowanie samochodu. Jest pierwszym samochodem z zintegrowanym kablem do ładowania, który chowa się pod maską, dzięki czemu nie zabrudzicie go, nie będziecie musieli wyjmować bagaży, żeby się do niego dostać, a po zakończonym procesie ładowania schowacie go. To znakomity przykład jak projektować samochód, żeby zachować jego walory użytkowe.

Fiat Grande Panda - dwie skrajnie różne wersje, ale z tym samym pięknem

Fiat Grande Panda może występować w wersji elektrycznej oraz z napędem hybrydowym. W pierwszym wariancie może pochwalić się dużym akumulatorem o pojemności 44 kWh, co przekłada się na 320 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP. To świetny wynik w tak niewielkim aucie. Moc silnika to 113 KM, a osiągi są aż nadto wystarczające do komfortowego poruszania się zarówno w mieście, jak i poza nim. Do 50 km/h wystrzeliwuje w czasie 4,2 s, a pierwsza setka pojawia się na liczniku po 11 s.

przyszłość akumulatorów

Wersja z układem miękkiej hybrydy o mocy 110 KM składa się z silnika spalinowego o pojemności 1,2 l i mocy 100 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 21 kW, który jest sparowany z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym i automatyczną skrzynią biegów eDCT. Dodatkowa moc elektryczna poprawia elastyczność na niskich obrotach i podczas startu. W celu oszczędności paliwa silnik elektryczny umożliwia jazdę przy wyłączonym silniku spalinowym. Ten tryb aktywuje się podczas jazdy po mieście z prędkością poniżej 30 km/h. Wersja hybrydowa umożliwia również parkowanie w trybie czysto elektrycznym.

Fiat Grande Panda to również troska o planetę

Przy projektowaniu i produkcji Fiata Grande Panda zastosowano dużą liczbę materiałów pochodzących z recyklingu. Każdy samochód zawiera materiały pochodzące z recyklingu opakowań po napojach. Każde takie opakowanie składa się w 80 proc. z kartonu i w 20 proc. z tworzyw sztucznych i aluminium, które zazwyczaj są wyrzucane podczas recyklingu. W tym przypadku, FIAT odzyskuje właśnie te 20 proc., aby stworzyć elementy z niebieskiego tworzywa we wnętrzu Grande Pandy, zwane Lapolen Ecotek. Efekt tego ekologicznego procesu jest widoczny w postaci połysku, jaki aluminium nadaje detalom wykonanym z niebieskiego tworzywa.

Fiat Grande Panda w wersji La Prima ma deskę rozdzielczą pokrytą wyjątkowym materiałem - Bambox Bamboo Fiber Tex®, który zawiera prawdziwe włókna bambusowe.

Fiat Grande Panda może być twój

Z napędem elektrycznym występuje w dwóch wersjach wyposażenia: La Prima i (RED). Zwłaszcza ta druga wersja jest zaskakująca. Łączy w sobie ikoniczny wygląd inspirowany modelem z lat 80-tych ze zrównoważonym podejściem fundacji (RED), która walczy z globalnymi kryzysami zdrowotnymi. Ta wersja posiada 16-calowe felgi stalowe z białym wykończeniem, spojler tylny w kolorze błyszczącej czerni, środkowy słupek z logo (RED). Wersja La Prima to z kolei ikona stylu ze swoimi charakterystycznymi 17-calowymi felgami, osłonami podwozia i relingami dachowymi. Fiat Grande Panda w wersji (RED) może być wasz w cenie od 110 tys. zł, a wersja La Prima to wydatek 125 tys. zł. Obie ceny nie uwzględniają dotacji, która znacząco obniża koszt zakupu modelu elektrycznego. Obecnie elektryczna Grande Panda jest dostępna w atrakcyjnym finansowaniu od 199 zł netto miesięcznie w abonamencie w programie “NaszEauto”.

Wersja hybrydowa występuje w trzech poziomach wyposażenia: Pop, Icon i La Prima. Pop to podstawowa opcja, która skupia się na dostarczeniu kierowcy najważniejszych funkcji. Znajdziemy w niej kompletny zestaw systemów wspomagania kierowcy, manualną klimatyzację, 10-calowy ekran wskaźników, specjalną stację dokującą na smartfona z funkcją Autolaunch opartą na technologii NFC. Co ciekawe - telefonem możecie sterować za pomocą przycisku Home, który umożliwia powrót do głównego menu. Tak, w tej wersji nie znajdziecie ekranu multimedialnego, więc to idealny wybór dla tradycjonalistów. Wersja Pop kosztuje od 79 900 zł i auto jest wtedy wyposażone w automatyczną skrzynię biegów.

Prawdopodobnie najpopularniejszą konfiguracją będzie Icon. Znajdziemy w niej system multimedialny z 10,25-calowym ekranem, reflektory i tylne światła w technologii LED oraz dwa pakiety, które mogą rozszerzyć wyposażenie. Pakiet Tech zawiera automatyczną klimatyzacje, nawigację fabryczną, przednie czujniki parkowania, kamerę cofania, bezprzewodową ładowarkę do smartfona. Natomiast w pakiecie Styl znajdziecie 16-calowe felgi relingi dachowe, osłony podwozia i przyciemniane szyby. W wersji Icon kanapa składa się w proporcjach 60/40. Ta wersja startuje od 85 900 zł.

Najwyższą wersją wyposażenia jest La Prima. Oprócz funkcji, które znajdują się w pakietach Tech i Styl, otrzymacie specjalne 17-calowe felgi oraz inne materiały we wnętrzu, w tym wspomniany Bambox Bamboo Fiber Tex®. La Prima może być wasza od 96 900 zł.

Ale najlepsze dopiero przed nami - Fiat Grande Panda może być spersonalizowany za sprawą oryginalnych akcesoriów. Do wyboru jest ponad 100 różnych, ale jestem fanem naklejek, które oddają hołd kultowej Pandzie. Możecie również zamówić boczne litery z gumy, czy stylowe torby, a nawet hak i to również do wersji elektrycznej.

Fiat Grande Panda ma zadatki na sukces

Wygląd, styl, możliwości, ale również i cena. To wszystko sprawia, że poszukiwania samochodu segmentu B powinny zacząć się i zakończyć w salonie Fiata. Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć brzydkimi samochodami.

Lokowanie produktu: Fiat
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-24T08:56:51+02:00
Aktualizacja: 2025-06-23T15:01:41+02:00
Aktualizacja: 2025-06-21T18:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-21T16:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-21T15:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-21T15:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-21T10:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-20T18:22:34+02:00