Jest już cennik odświeżonej Skody Superb. Najtańsza wersja za 115 850 zł
A właściwie to od 119 850 zł, bo cena z tytułu to cena promocyjna. Szczęśliwie jednak przy okazji liftingu nie doczekaliśmy się gigantycznej podwyżki cen - po prostu z oferty na razie wypadły najtańsze i najsłabsze silniki.
Mamy więc do czynienia z sytuacją podobną jak w Passacie, gdzie na start również wprowadzono wyłącznie mocniejsze jednostki. Warto przy tym pamiętać, że brak 1.5 TSI jest tylko przejściowy – jednostka ta czeka na dane homologacyjne – a do tego nie dotyczy tylko Superba czy Passata. W żadnym nowym modelu Skody z roku modelowego 2020 nie znajdziemy tego silnika. Przynajmniej na razie.
Skoda Superb po liftingu - silniki
Do wyboru są cztery warianty układu napędowego:
- 2.0 TSI 190 KM z 7-stopniowym DSG
- 2.0 TSI 4x4 272 KM z 7-stopniowym DSG
- 2.0 TDI SCR 190 KM z 7-stopniowym DSG
- 2.0 TDI SCR 4x4 190 KM z 7-stopniowym DSG
Tak, nie ma na razie żadnego manuala i nic słabszego niż 190 KM. Do tego równo połowa oferty ma napęd na obie osie. Można więc spodziewać się, że za jakiś czas gama zostanie znacząco rozbudowana.
W przyszłości pojawić ma się dodatkowo hybryda typu plug in.
Skoda Superb lifting - ceny i wersje wyposażenia
Ceny promocyjne (ta promocja to od czego jest, skoro auto dopiero debiutuje?) bazowej odmiany Active prezentują się następująco:
- 2.0 TSI 190 - 115 850 zł
- 2.0 TSI 4x4 272 - 140 800 zł
Niestety z wersją Active nie można łączyć jedynych w ofercie mocniejszych silników Diesla.
Można je natomiast łączyć z wersją Ambition, które ceny prezentują się tak:
- 2.0 TSI 190 - 126 050 zł
- 2.0 TSI 4x4 272 - 151 050 zł
- 2.0 TDI 190 - 135 150 zł
- 2.0. TDI 4x4 190 - 145 150 zł
Jest jeszcze oczywiście wersja Style:
- 2.0 TSI 190 - 135 250 zł
- 2.0 TSI 4x4 272 - 160 250 zł
- 2.0 TDI 190 - 144 350 zł
- 2.0. TDI 4x4 190 - 154 350 zł
I Laurin&Klement:
- 2.0 TSI 190 - 156 200 zł
- 2.0 TSI 4x4 272 - 181 150 zł
- 2.0 TDI 190 - 165 250 zł
- 2.0. TDI 4x4 190 - 175 250 zł
A także Sportline:
- 2.0 TSI 190 - 143 600 zł
- 2.0 TSI 4x4 272 - 167 700 zł
- 2.0 TDI 190 - 152 750 zł
- 2.0. TDI 4x4 190 - 162 750 zł
Do wyboru są oczywiście dwie wersje nadwozia. Kombi wymaga dopłaty 3800 zł. Chyba że przez kombi rozumiemy Scout. Uterenowiony wizualnie Superb dostępny jest tylko z najmocniejszym silnikiem benzynowym i dieslem:
- 2.0 TSI 4x4 272 KM - 168 400 zł
- 2.0 TDI 4x4 190 KM - 163 550 zł
Odświeżony Superb - czy jest drożej niż poprzednio?
Superb z rocznika 2019 w wersji 2.0 TSI 272 KM z wyposażeniem Active kosztuje według cennika 135 200 zł (promocja ze 139 200 zł). W tej chwili za taką samą konfigurację trzeba zapłacić 140 800 zł (promocja ze 144 800 zł).
Jeśli natomiast zerkniemy na wersją Ambition z tym samym silnikiem, to rocznik 2019 kosztuje 143 900 zł (promocja ze 147 900 zł), natomiast rocznik 2020 - 151 050 zł (promocja ze 155 050 zł).
Podobnie jest z jednostkami wysokoprężnymi. 2.0 TDI 190 Ambition kosztowało 128 900 zł (zamiast 132 900 zł), a teraz kosztuje 135 150 zł (zamiast 139 150 zł).
Skąd ta różnica?
Ze wzrostu prestiżu. Z rozbudowy wyposażenia standardowego, a przynajmniej tak można podejrzewać. Nowy Superb ma m.in. większy ekran systemu multimedialnego w standardzie i reflektory LED. W wersji Ambition natomiast standardem są matrycowe reflektory LED zamiast biksenonowych z LED-ami do jazdy dziennej. Nie można też zapomnieć o dynamicznych kierunkowskazach z tyłu.
W każdej wersji znajdziemy teraz też bez dopłaty m.in. bezkluczykowe uruchamianie silnika (Kessy Go, nie mylić z Kessy Full).
Co jednak nie zmienia w żaden sposób faktu, że jeśli planowaliśmy kupić Superba i nie załapiemy się na wersję z 2019 roku - będziemy musieli wydać więcej. Choć z drugiej strony, osoby, które chcą wydać jak najmniej na jak największy samochód, będą pewnie i tak czekały na słabsze silniki benzynowe i wysokoprężne, łączone z manualnymi skrzyniami biegów. Może doczekają się Superba 1.0 TSI? Wszak Ford Mondeo był dostępny z takim silnikiem. A jaka niska byłaby emisja CO2!