REKLAMA

Tak wygląda Seat Ateca po liftingu. Sprawdzamy, co się zmieniło

Seat zaprezentował dziś oficjalnie odświeżoną wersję modelu Ateca. A to oznacza, że czas poszukać przynajmniej 10 różnic, które pozwolą odróżnić ją od starego modelu.

seat ateca lifting
REKLAMA
REKLAMA

Różnica numer 1: nowy Seat Ateca jest dłuższy od dotychczasowego modelu

Wprawdzie o zaledwie 18 mm (łącznie 4318 mm), ale to zawsze coś, jeśli ktoś np. uważał, że Ateca może i jest fajna, ale przydałoby się jej tak ze dwa centymetry więcej nadwozia na długość.

Pozostałe parametry, takie jak chociażby szerokość czy wysokość nie uległy zmianom.

Różnica numer 2: LED-owe oświetlenie w standardzie

I to z przodu i z tyłu. Tak samo wyposażeniem standardowym są teraz dynamiczne kierunkowskazy.

Różnica numer 3: nowy front

Tutaj model po zmianach:

A tutaj przed:

wartość rezydualna ranking

Przemodelowano więc niemal cały przedni zderzak, pozostawiając jednak większość elementów charakterystycznych na swoich miejscach, jedynie w zmienionej formie. Powiększono też oczywiście grill i zmodyfikowano jego kształt, upodabniając go tym samym np. do grilla znanego z najnowszego wcielenia Seata Leona.

Różnica numer 4: nowy tył

Tak będzie wyglądał teraz:

A tak wyglądał do tej pory:

Przy czym tutaj zmieniły się głównie końcówki wydechów, a także tylny zderzak.

Różnica numer 5: nazwa modelu na tylnej klapie zapisana innym krojem

Liczy się jako różnica!

Różnica numer 6: podgrzewana kierownica i powłoka Climacoat

Od teraz dostępne jako wyposażenie opcjonalne. Tego pierwszego tłumaczyć nie trzeba, natomiast to drugie ma odpowiadać za odmrażanie przedniej szyby - podobno pozwoli oczyścić ją z lodu czy śniegu w 2-3 minuty, bez pozostawiania smug.

Na liście dodatków pojawią się też nowe systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy.

Różnica numer 7: nowa wersja wyposażenia

Do Reference, Style i FR dołączy teraz wariant wyposażenia Xperience, czyli odmiana uterenowiona (przynajmniej wizualnie).

Różnica numer 8: 2.0 TDI 190 KM wypada z oferty

A przynajmniej tak wynika z komunikatu prasowego. Reszta gamy została odświeżona i ma teraz zapewniać m.in. mniejszy wpływ na środowisko. Nowy Seat Ateca dostępny będzie z następującymi zestawami:

Silniki benzynowe:

  • 1.0 TSI 81 kW/ 110 KM, ręczna skrzynia biegów (było: 1.0 115 KM)
  • 1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, ręczna skrzynia biegów
  • 1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG
  • 2.0 TSI 140 kW/ 190 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive

Silniki wysokoprężne:

  • 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, ręczna skrzynia biegów
  • 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG
  • 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive

Różnica numer 9: bezprzewodowy CarPlay, Android Auto i 9,2-calowy wyświetlacz plus wirtualny kokpit

Tradycjonaliści będą mogli dalej korzystać z połączenia przewodowego, a jeśli i to będzie zbyt nowoczesne, to w schowku przed pasażerem powinien zmieścić się sensownych rozmiarów atlas drogowy.

Pozostali będą mogli cieszyć się możliwościami bezprzewodowego połączenia m.in. Apple CarPlay, którego interfejs wyświetlany będzie na nowym, 9,2-calowym ekranie na środku kokpitu. System multimedialny będzie można obsługiwać także głosowo.

Różnica numer 10: 8-kierunkowa regulacja fotela kierowcy

Oczywiście elektryczna, a do tego z pamięcią.

REKLAMA

Kiedy nowy Seat Ateca trafi do sprzedaży?

W trzecim kwartale tego roku.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA