Tak wygląda Seat Ateca po liftingu. Sprawdzamy, co się zmieniło
Seat zaprezentował dziś oficjalnie odświeżoną wersję modelu Ateca. A to oznacza, że czas poszukać przynajmniej 10 różnic, które pozwolą odróżnić ją od starego modelu.
Różnica numer 1: nowy Seat Ateca jest dłuższy od dotychczasowego modelu
Wprawdzie o zaledwie 18 mm (łącznie 4318 mm), ale to zawsze coś, jeśli ktoś np. uważał, że Ateca może i jest fajna, ale przydałoby się jej tak ze dwa centymetry więcej nadwozia na długość.
Pozostałe parametry, takie jak chociażby szerokość czy wysokość nie uległy zmianom.
Różnica numer 2: LED-owe oświetlenie w standardzie
I to z przodu i z tyłu. Tak samo wyposażeniem standardowym są teraz dynamiczne kierunkowskazy.
Różnica numer 3: nowy front
Tutaj model po zmianach:
A tutaj przed:
Przemodelowano więc niemal cały przedni zderzak, pozostawiając jednak większość elementów charakterystycznych na swoich miejscach, jedynie w zmienionej formie. Powiększono też oczywiście grill i zmodyfikowano jego kształt, upodabniając go tym samym np. do grilla znanego z najnowszego wcielenia Seata Leona.
Różnica numer 4: nowy tył
Tak będzie wyglądał teraz:
A tak wyglądał do tej pory:
Przy czym tutaj zmieniły się głównie końcówki wydechów, a także tylny zderzak.
Różnica numer 5: nazwa modelu na tylnej klapie zapisana innym krojem
Liczy się jako różnica!
Różnica numer 6: podgrzewana kierownica i powłoka Climacoat
Od teraz dostępne jako wyposażenie opcjonalne. Tego pierwszego tłumaczyć nie trzeba, natomiast to drugie ma odpowiadać za odmrażanie przedniej szyby - podobno pozwoli oczyścić ją z lodu czy śniegu w 2-3 minuty, bez pozostawiania smug.
Na liście dodatków pojawią się też nowe systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy.
Różnica numer 7: nowa wersja wyposażenia
Do Reference, Style i FR dołączy teraz wariant wyposażenia Xperience, czyli odmiana uterenowiona (przynajmniej wizualnie).
Różnica numer 8: 2.0 TDI 190 KM wypada z oferty
A przynajmniej tak wynika z komunikatu prasowego. Reszta gamy została odświeżona i ma teraz zapewniać m.in. mniejszy wpływ na środowisko. Nowy Seat Ateca dostępny będzie z następującymi zestawami:
Silniki benzynowe:
- 1.0 TSI 81 kW/ 110 KM, ręczna skrzynia biegów (było: 1.0 115 KM)
- 1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, ręczna skrzynia biegów
- 1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG
- 2.0 TSI 140 kW/ 190 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive
Silniki wysokoprężne:
- 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, ręczna skrzynia biegów
- 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG
- 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive
Różnica numer 9: bezprzewodowy CarPlay, Android Auto i 9,2-calowy wyświetlacz plus wirtualny kokpit
Tradycjonaliści będą mogli dalej korzystać z połączenia przewodowego, a jeśli i to będzie zbyt nowoczesne, to w schowku przed pasażerem powinien zmieścić się sensownych rozmiarów atlas drogowy.
Pozostali będą mogli cieszyć się możliwościami bezprzewodowego połączenia m.in. Apple CarPlay, którego interfejs wyświetlany będzie na nowym, 9,2-calowym ekranie na środku kokpitu. System multimedialny będzie można obsługiwać także głosowo.
Różnica numer 10: 8-kierunkowa regulacja fotela kierowcy
Oczywiście elektryczna, a do tego z pamięcią.
Kiedy nowy Seat Ateca trafi do sprzedaży?
W trzecim kwartale tego roku.