Rezygnujesz z zamówienia auta - producent zadzwoni do ciebie 14 razy. Czy to zadziała?
Lucid bardzo chce wykonać plan sprzedażowy na 2022 r. Z firmy wyciekły instrukcje jak traktować klientów, którzy anulowali zamówienie. Amerykański producent będzie natrętnie do nich dzwonił i nie da im spokoju.
![Lucid Air](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/08/Lucid-Air.jpg)
Po opóźnieniach w dostawach i problemach kadrowych firma w końcu zaczęła dostarczać pojazdy klientom w 2021 r. Ale Lucid wciąż ma kłopoty, bowiem jest daleko od osiągnięcia swoich celów sprzedażowych. Klienci są zmęczeni czekaniem i mogą chcieć anulować swoje zamówienia, ale firma przewidziała specjalną politykę wobec straconych zamówień. Jak donosi Business Insider, z Lucida wyciekł e-mail, który pokazuje, że startup wdraża agresywną strategię, aby powstrzymać klientów przed rezygnowaniem.
Wewnętrzna komunikacja Lucida pokazuje, że firma ciężko pracuje, aby utrzymać zamówienia i wywiera presję zarówno na pracowników, jak i klientów. E-mail wysłany do pracowników mówi, że „Każde anulowane zamówienie jest porażką”.
W rozmowie z Insiderem pracownik Lucida opowiedział, czego firma oczekuje od pracowników i jak mają traktować klientów, aby powstrzymać ich przed anulowaniem zamówień. Zasadniczo polega to na przeprowadzaniu śledztwa wobec każdego z nich. Gdy klient mówi, że chce anulować swoje zamówienie, to Lucid tworzy sprawę i przypisuje jej odpowiedniego pracownika.
Lucid wie jak zatrzymać klienta - będzie do niego dzwonił przez dwa tygodnie
Kiedy klient prosi o anulowanie, to prośba jest przypisywana do „właściciela sprawy”, który musi zadzwonić do niego w ciągu 24 godzin, aby przekonać go do pozostania przy zamówieniu. Jeśli pracownik nie dodzwoni się do klienta, to musi próbować dzwonić i przekonywać go jeszcze trzy razy w kolejnych dniach. Następnie sprawa jest przekazywana do kierownika, który sprawdza podjęte kroki i sam dzwoni do klienta w ciągu 24 godzin. Jeśli i jemu się nie uda, to on też próbuje dzwonić jeszcze pięć razy, w kolejnych dniach. Jeśli zamówienie wciąż jest wycofane, to następnie sprawa trafia do kierownika regionalnego. To kolejna osoba, która musi spróbować przekonać klienta telefonicznie w ciągu 24 godzin, a następnie spróbować jeszcze trzy razy w kolejnych dniach. Dopiero kiedy to wszystko zawiedzie, to firma może wewnętrznie anulować rezerwację.
Ogólnie Lucid wykona aż 14 telefonów, żeby powstrzymać klienta przed anulowaniem zamówienia na samochód.
Jak pracujesz w Lucid, to Boże Narodzenie spędzisz w firmie
Jakby tego było mało to Lucid zabronił swoim pracownikom brania urlopów do końca tego roku. Zgodnie z raportem, do którego dotarł Insider, pracownicy mieli zakaz wybierania urlopów między 24, a 27 listopada oraz od 17 do 31 grudnia.
Desperacki ton firmy w związku z anulowaniem zamówień kłóci się z luksusowym charakterem marki. Cokolwiek dzieje się za kulisami, to nie wygląda to dobrze. Już współczujemy klientom. Nie dość, że nie dostali swojego wymarzonego samochodu, to jeszcze w zamian mają rozwścieczonych akwizytorów wydzwaniających do nich tygodniami. Tak dziś wygląda amerykański sen.
![Lucid Air cena](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/09/lucid-air-interior-06.jpeg)
Najgorsze, gdy okaże się, że ta brutalna strategia jest skuteczna. Kiedy inni się dowiedzą, nie przestaną do Was dzwonić już w ogóle.