REKLAMA

Prototyp Renault w Polsce. Alert dla fanów Dacii

Pisałem ostatnio o wielkiej wyprzedaży skarbów z kolekcji Renault Icons i prototypie Evado zakupionym przez kolekcjonera z Polski. To nie jedyny prototyp, który trafi nad Wisłę.

Prototyp Renault w Polsce. Alert dla fanów Dacii
REKLAMA

Nabywcę w Polsce znalazł też Renault Logan Steppe, stanowiący zapowiedź późniejszej wersji kombi, nazwanej MCV. To druga na tamten moment wersja nadwoziowa odnoszącego sukcesy nowego modelu pod znaczkiem Dacii.

REKLAMA

Logan Steppe został zaprezentowany w 2006 roku na Salonie Samochodowym w Genewie

Co ciekawe, nie jest to ten sam egzemplarz, który wystawiono w Genewie. Ten, który pokazano publiczności, nosił emblematy Dacii i był polakierowany na niebieski kolor. Logan Steppe wystawiony na aukcji Artcurial Motorcars to z kolei Renault. Według opisu na stronie domu aukcyjnego, oba modele są identyczne. Po zestawieniu fotografii jednego i drugiego, jest to zasadniczo prawda, aczkolwiek jest pomiędzy nimi kilka różnic. Niemniej, są to szczegóły, jak np. kształt halogenów czy koloru dachowych relingów.

Powyżej Dacia Logan Steppe zaprezentowana na Salonie Samochodowym w Genewie.

Samochód ma czysto rekreacyjny charakter

2006 rok to już nieco inne czasy, niż wcześniej wspomniany Renault Evado, kiedy nadwozie kombi dopiero zaczynało zmieniać ubranie robocze na takie do trekkingu. 10 lat później taki samochód nastawiony na rekreacyjne wykorzystanie był już czymś zupełnie normalnym.

Źródło: Artcurial Motorcars

Źródłem inspiracji dla projektantów były sporty zimowe, dlatego Logan ma liczne cechy samochodu terenowego: powiększony prześwit, osłonę pod silnikiem, masywne zderzaki i osłony nadkoli z tworzywa sztucznego. Na dachu umieszczono dodatkowy bagażnik przeznaczony specjalnie do przewożenia nart.

We wnętrzu również znajdzie się kilka terenowych smaczków, takich jak np. imitujące bieżnik opony zimowej nakładki na pedały czy podgrzewane uchwyty w bagażniku do suszenia mokrych rzeczy. Warto zwrócić uwagę, że Renault ma w środku znacznie weselszą kolorystykę od tej w Dacii.

Źródło: Artcurial Motorcars

Prototyp duchowo zapowiadał Dacię Logan Stepway i Dacię Jogger

Koncept Steppe miał więcej z crossovera niż klasycznego kombi, ale w ostatecznej wersji produkcyjnej pozbawiony został wszystkich “bojowych” cech. Logan MCV zachował w całości bryłę prototypu, ale poza tym wyglądał jak generyczny samochód i duchowo bliżej było mu do auta dostawczego. Było to do przewidzenia, z uwagi na pozycjonowanie marki Dacia jako taniego środka transportu.

Chociaż w tamtym momencie pomysł uterenowionego auta został zarzucony, powrócono do niego po ponad dekadzie w modelu Logan Stepway. Niestety, ten projekt nie był nawet w 10% tak odjechany, jak zaprezentowany w 2006 roku Logan Steppe. Ciekawostką zaś jest, że uterenowionego Logana produkowano zarówno w wersji kombi, jak i sedan.

REKLAMA

Logana Steppe nie można zarejestrować

Tak samo, jak w przypadku Renault Evado, Logan Steppe nie może poruszać się po drogach publicznych. O ile jest samochodem jeżdżącym (a przynajmniej wszystko na to wskazuje), o tyle nie ma oficjalnej homologacji i nie może zostać zarejestrowany.

Niemniej, to bardzo dobrze, że takie egzemplarze trafiają do Polski.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-14T11:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-14T09:12:25+01:00
Aktualizacja: 2025-12-13T15:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-13T11:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T17:35:21+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T17:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T14:17:28+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T11:41:58+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T09:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T07:35:41+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T18:44:42+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T16:21:50+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T15:55:37+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T14:33:54+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T12:07:26+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T09:41:19+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T17:31:03+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T17:16:56+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T13:54:55+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA