REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

Oto Renault Kiger. Byłaby z niego piękna Dacia

Mniejszy Duster? Dlaczego nie.

28.01.2021
17:28
Oto Renault Kiger. Byłaby z niego piękna Dacia
REKLAMA
REKLAMA

Przy czym na razie lepiej wstrzymać się ze szturmem na salony Dacii. Póki co Renault Kiger... przede wszystkim jest Renault. Do tego debiutuje na razie wyłącznie na rynku indyjskim, jednak w komunikacie prasowym można też znaleźć zapewnienie, że w drugiej fazie auto trafi też na inne rynki.

Czy będzie wśród nich rynek europejski? Tego na razie nie wiadomo, ale warto pamiętać, że Dacia ma w planach w przyszłym roku premierę nowego auta z segmentu B:

Dlaczego więc nie miałby to być właśnie przedstawiciel jednego z najgorętszych segmentów rynkowych, czyli B-SUV? W sumie zdziwiłbym się, gdyby to było co innego - w końcu rolę zwykłego B odgrywa w gamie Dacii model Sandero. Tak, teoretycznie B-SUV-em Dacii jest Sandero Stepway, ale to taki bardziej podniesiony hatchback niż mały SUV-SUV. No i Kiger jest mniejszy.

Koniec spekulacji, wróćmy do Renault Kiger.

Wygląda on tak:

Tak:

Oraz tak:

Co poza tym warto o nim wiedzieć? Chociażby to, że jest naprawdę niewielki - ma niecałe 4 m (dokładnie 3991 mm) długości, ale jednocześnie ma 5 miejsc siedzących i bagażnik o pojemności 405 l.  Rozstaw osi? 2500 mm. Prześwit? 203 mm. Wysokość? 1600 mm. Do tego jeszcze 1750 mm szerokości i masa na śmiesznym jak na europejskie standardy poziomie zaledwie 1012 kg.

Biorąc pod uwagę wymiary zewnętrzne, na rynku indyjskim Kiger będzie pozycjonowany powyżej Kwida i poniżej Dustera. Nie będzie może tak praktyczny jak również 4-metrowy, ale 7-osobowy (a raczej 7-miejscowy) Triber, ale hej - to w końcu SUV. Przy okazji - zarówno Triber jak i Kiger są osadzone na tej samej płycie podłogowej - CMF-A+ (Dacia Spring jest na -A, ale bez plusa).

Pod maskę na rynku indyjskim trafiać będzie jeden z dwóch silników. Albo będzie to jednostka z 3 cylindrami i litrem pojemności, bez turbodoładowania (ok. 73 KM), albo turbodoładowany silnik o takiej samej pojemności i liczbie cylindrów (ok. 100 KM).

REKLAMA

Na liście wyposażenia, zapewne opcjonalnego, ma znaleźć się m.in. rozbudowany system audio, dostęp bezkluczykowy, LED-owe reflektory, 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego, cyfrowe zegary, wielofunkcyjna kierownica, a także - sądząc po zdjęciach prasowych - automatyczna, jednostrefowa klimatyzacja.

To chyba wiemy już wszystko. Możemy teraz tylko czekać do 2022 r., żeby przekonać się, czy właśnie coś w stylu Kigera będzie nową Dacią z segmentu B, czy też producent będzie miał dla nas jeszcze inną niespodziankę.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA