Oto Renault Kiger. Byłaby z niego piękna Dacia
Mniejszy Duster? Dlaczego nie.
![Oto Renault Kiger. Byłaby z niego piękna Dacia](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/01/renault-kiger-8.jpeg)
Przy czym na razie lepiej wstrzymać się ze szturmem na salony Dacii. Póki co Renault Kiger... przede wszystkim jest Renault. Do tego debiutuje na razie wyłącznie na rynku indyjskim, jednak w komunikacie prasowym można też znaleźć zapewnienie, że w drugiej fazie auto trafi też na inne rynki.
Czy będzie wśród nich rynek europejski? Tego na razie nie wiadomo, ale warto pamiętać, że Dacia ma w planach w przyszłym roku premierę nowego auta z segmentu B:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/01/Zrzut-ekranu-2021-01-28-o-16.35.53.jpg)
Dlaczego więc nie miałby to być właśnie przedstawiciel jednego z najgorętszych segmentów rynkowych, czyli B-SUV? W sumie zdziwiłbym się, gdyby to było co innego - w końcu rolę zwykłego B odgrywa w gamie Dacii model Sandero. Tak, teoretycznie B-SUV-em Dacii jest Sandero Stepway, ale to taki bardziej podniesiony hatchback niż mały SUV-SUV. No i Kiger jest mniejszy.
Koniec spekulacji, wróćmy do Renault Kiger.
Wygląda on tak:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/01/renault-kiger-3.jpeg)
Tak:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/01/renault-kiger-5.jpeg)
Oraz tak:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/01/renault-kiger-14.jpeg)
Co poza tym warto o nim wiedzieć? Chociażby to, że jest naprawdę niewielki - ma niecałe 4 m (dokładnie 3991 mm) długości, ale jednocześnie ma 5 miejsc siedzących i bagażnik o pojemności 405 l. Rozstaw osi? 2500 mm. Prześwit? 203 mm. Wysokość? 1600 mm. Do tego jeszcze 1750 mm szerokości i masa na śmiesznym jak na europejskie standardy poziomie zaledwie 1012 kg.
Biorąc pod uwagę wymiary zewnętrzne, na rynku indyjskim Kiger będzie pozycjonowany powyżej Kwida i poniżej Dustera. Nie będzie może tak praktyczny jak również 4-metrowy, ale 7-osobowy (a raczej 7-miejscowy) Triber, ale hej - to w końcu SUV. Przy okazji - zarówno Triber jak i Kiger są osadzone na tej samej płycie podłogowej - CMF-A+ (Dacia Spring jest na -A, ale bez plusa).
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/01/2021-Renault-KIGER.jpg)
Pod maskę na rynku indyjskim trafiać będzie jeden z dwóch silników. Albo będzie to jednostka z 3 cylindrami i litrem pojemności, bez turbodoładowania (ok. 73 KM), albo turbodoładowany silnik o takiej samej pojemności i liczbie cylindrów (ok. 100 KM).
Na liście wyposażenia, zapewne opcjonalnego, ma znaleźć się m.in. rozbudowany system audio, dostęp bezkluczykowy, LED-owe reflektory, 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego, cyfrowe zegary, wielofunkcyjna kierownica, a także - sądząc po zdjęciach prasowych - automatyczna, jednostrefowa klimatyzacja.
To chyba wiemy już wszystko. Możemy teraz tylko czekać do 2022 r., żeby przekonać się, czy właśnie coś w stylu Kigera będzie nową Dacią z segmentu B, czy też producent będzie miał dla nas jeszcze inną niespodziankę.