REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

Uważaj, bo Radar ma cię na radarze i nie zamierza się zatrzymać

Radar RD6 to elektryczny pickup z Chin, którym mógłbyś jeździć po deski, ale nie możesz jeżeli jesteś młody. 

11.11.2022
13:49
radar rd6
REKLAMA
REKLAMA

Zastanówcie się przez chwilę, jak według was powinien wyglądać samochód dla młodych i aktywnych ludzi, którzy na co dzień mieszkają w dużym mieście, a w weekendy lubią sobie wyskoczyć w góry lub na plażę. Otóż według Chińczyków takim samochodem jest pickup. A ściślej mówiąc: elektryczny pickup. W życiu nie wpadłbym na taką odpowiedź.

radar rd6

Radar RD6 ma się wyróżniać designem i możliwościami

Moc 272 KM, 632 km zasięgu i cena poniżej 100 tysięcy polskich złotych (po przeliczeniu), a do tego atrakcyjny wygląd mają sprawić, że młodzi Chińczycy pobiegną do salonów i zamówią Radar RD6. Wielkościowo jest bardzo podobny do Toyoty Hilux, mierzy 5,26 m długości, 1,9 m szerokości i 1,83 wysokości. Rozstaw osi to 3,12 m, więc w podwójnej kabinie znajdzie się sporo miejsca na nogi.

radar rd6

W środku znajdziemy w miarę udany kokpit, jak na chińskie standardy jest wyjątkowo prosty. Dwa ekrany, trochę przycisków i można spokojnie jechać nad morze.

Pickup jest tak bardzo dla aktywnych, że nikt nie podał pojemności paki

Takimi rzeczami przejmują się farmerzy i dobni hodowcy bydła, a nie młodzi aktywni Chińczycy z wielkich miast. Przecież nikt nie będzie z tyłu woził desek, paszy, zbóż, tylko plecaczek, namiocik, narty itd. Żadnych gabarytów, bo gdzie je trzymać w przeciętnym chińskim mieszkaniu?

Za to wiemy, że na pace znajduje się 6 gniazd zasilania, które mogą dostarczyć do 2000 W. Można ładować na raz swoich 6 iPhone'ów.

Chińskie portale mówią, że pewnym problemem jest to, że przez jeden silnik umieszczony z tyłu auto ma spore problemy w poruszaniu się w terenie, ale hej - w góry i na plażę zazwyczaj można dojechać asfaltową drogą. Większym problemem jest zasięg. Najtańsza wersja ma akumulator o pojemności 63 kWh i zasięg 400 km według chińskiej normy NEDC, czyli jakieś 300 km WLTP. To niedużo. Następna w kolejce jest wersja z 86 kWh i 550 km zasięgu. Na szczycie gamy usadowiła się wersja ze 100 kWh baterią i 632 km zasięgu.

REKLAMA

Muszę przyznać, że mi się podoba, ale nadal nie rozumiem idei posiadania pickupa w mieście.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA