Ile koni mechanicznych ma najnowsza Panamera Turbo S E-Hybrid? Porsche: TAK
Porsche wprowadza na rynek odświeżone wersje modeli Panamera Turbo S E-Hybrid oraz Panamera GTS. Firma twierdzi, że Panamera GTS (500 KM) jest dynamiczną sportową limuzyną, która na pierwszym planie stawia wrażenia z jazdy. Z kolei Turbo S E-Hybrid plasuje się na samym szczycie, jako ta najmocniejsza i najszybsza (782 KM). Którą bestię wybierasz?
Pod maską V8
Obie maszyny są napędzane udoskonalonym 4,0-litrowym silnikiem V8 biturbo z nowymi turbinami spełniającym normy emisji Euro 7. Silnik współpracuje ze wzmocnioną 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów Porsche (PDK) - w końcu 782 KM w Turbo S E-Hybrid to nie przelewki.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
W Panamerze Turbo S E-Hybrid silnik V8 biturbo osiąga 599 KM. Do tego dochodzi moc jednostki elektrycznej - 190 KM. Matematyka zastosowana przez inżynierów Porsche mówi, że moc systemowa to 782 KM, a systemowy moment obrotowy to okrągłe 1000 Nm. Ważąca grubo ponad dwie tony limuzyna przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 325 km/h. W trybie elektrycznym samochód oferuje zasięg do 88 km (cykl WLTP EAER City). Porsche już zdążyło wypuścić Turbo S E-Hybrid na Nürburgring. Kierowca testowy Lars Kern pokonał północną pętlę o długości 20,832 km w ciągu zaledwie 7:24,172 min.
Porsche Panamera GTS
Dla porównania w wersji GTS (Gran Turismo Sport) V8 biturbo cechuje się liniowym oddawaniem mocy, wyraźnie odczuwalnym nawet przy prędkościach obrotowych powyżej 6000 obr./min. Jednostka generuje „tylko” 500 KM, ale to rasowe, spalinowe konie i dlatego przyśpieszenie 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 3,8 s. Wóz może rozwinąć prędkość maksymalną 302 km/h. Porsche chwali się, że GTS ma również ciekawy „krajobraz dźwiękowy”, co należy przetłumaczyć na polski jako fajnie brzmiący wydech.
Każda z wersji ma swoje specyficzne wyposażenie, ale...
nie będziemy się tutaj pieścić ze szczegółami - zostawimy to sprzedawcom Porsche, żeby mieli czym zająć swoich klientów podczas wizyt w salonach, bo obie nowości są już dostępne w sprzedaży.
Warto zaznaczyć, że standardowe wyposażenie Turbo S E-Hybrid obejmuje hamulce Porsche Ceramic Composite Brake, a poza tym ta odmiana powstaje w dwóch rozstawach osi: „zwykłym" oraz powiększonym pod nazwą Executive. Z kolei GTS występuje wyłącznie jako „krótka”.
Ile to wszystko kosztuje?
Ceny Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid startują od 1 111 000 zł, a Panamera Turbo S E-Hybrid Executive od 1 166 000 zł. Z kolei Panamera GTS kosztuje od 764 000 zł. Pamiętajmy, że mówimy o samochodach Porsche, do których producent oferuje bardzo długie listy wyposażenia dodatkowego. Dlatego do podanych cen należy doliczyć sobie „zapas” na bajery. Dostawy aut rozpoczną się jesienią tego roku. To którą wybieracie?