Mercedes zaprezentował nowe CLA Shooting Brake – to naprawdę ładne kombi
Cztery lata po premierze modelu poprzedniej generacji CLA Shooting Brake Mercedes prezentuje kolejną. To także atrakcyjne, kompaktowe kombi w stylu coupe.
![Mercedes CLA Shooting Brake](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/03/Mercedes-CLA-SB-open.jpg)
Tak jak w modelu poprzedniej generacji, w przypadku CLA wcale nie chodzi o praktyczność. Chodzi o wyróżniającą stylizację. I tego odmówić Shooting Brake’owi nie można. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że wygląda znacznie lepiej niż pokazane na początku roku CLA, ale nie ma mowy o ociężałości towarzyszącej wielu kompaktowym kombi. Ostatnio na podobny ruch zdecydowała się Kia z nowym Proceedem, ale tam efekt nie jest aż tak dobry.
![Mercedes CLA Shooting Brake](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/03/Mercedes-CLA-SB-5.jpg)
Duży bagażnik? Niekoniecznie.
W porównaniu ze zwykłym CLA bagażnik Shooting Brake’a urósł o zaledwie 50 litrów, do 505 l. Wciąż ma o 90 l mniej niż wspomniana wyżej Kia. Za to w Kii za żadne pieniądze nie kupimy Proceeda z bezramkowymi drzwiami, a ten element zawsze robi wrażenie. Na porównanie obu tych modeli przyjdzie jeszcze czas (jeśli już oburzacie się jak można porównać Kię z Mercedesem, przypomnijcie sobie porównania Kii Carens z BMW 2 Active Tourer). Dziś garść szczegółów o nowym Mercedesie.
![Mercedes CLA Shooting Brake](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/03/Mercedes-CLA-SB-1.jpg)
W Genewie pokazano model CLA 250.
Auto ma pod maską dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 225 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Wiadomo, że to wersja top of the range, ale póki co producent nie zdradza szczegółów dotyczących pozostałych jednostek. Zapowiada, że będzie szeroki wybór siników benzynowych i diesli, ze skrzyniami manualnymi i dwusprzęgłowymi, z napędem na przednią oś oraz na cztery koła. Nie podaje też wiele szczegółów technicznych dotyczących tego silnika. Wiadomo, że w połączeniu z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT ma zużywać średnio między 6,2 a 6,5 l/100 km. Smutnych czasów dożyliśmy, skoro nawet w emocjonalnym modelu nazywanym trochę szumnie Shooting Brake zamiast o przyspieszeniu i prędkości maksymalnej mówi się o średnim spalaniu.
![Mercedes CLA Shooting Brake](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/03/Mercedes-CLA-SB-2.jpg)
W porównaniu z poprzednikiem nowy Shooting Brake jest o 48 mm dłuższy, o 33 niższy i o 53 mm szerszy. Zwiększony o 3 cm rozstaw osi zdaje się obiecywać dodatkową przestrzeń w kabinie. I faktycznie Mercedes z aptekarską precyzją wylicza, że przybyło miejsca nad głową, na szerokości ramion i łokci, ale najwięcej centymetrów pojawiło się w przestrzeni ładunkowej. Jest ona o 51 mm dłuższa i o 66 szersza, do tego o 236 mm zwiększyła się szerokość otworu załadunkowego. To na wypadek, gdyby ktoś potrzebował racjonalnego uzasadnienia wyboru akurat tej wersji kompaktowego Mercedesa.
![Mercedes CLA Shooting Brake](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/03/Mercedes-CLA-SB-4.jpg)
W środku oczywiście widzimy wnętrze znane już z Klasy A z systemem multimedialnym MBUX opartym mocno o sztuczną inteligencję. Do tego porządne materiały, ładne detale i mnóstwo opcji wykończenia, dostępnych za dopłatą.
Samochody mają wjechać do salonów we wrześniu, cenę pewnie poznamy znacznie wcześniej, ale póki co nie została jeszcze podana.
![Mercedes CLA Shooting Brake](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/03/Mercedes-CLA-SB-6.jpg)
Wygląd na pewno będzie najmocniejszym bodźcem do zakupu CLA w tej odmianie. A że silnik ustawili nie tak jak trzeba – to już prawie nikomu nie przeszkadza poza garstką świrów.