REKLAMA

Nowe MG nadjeżdża. Może być jeszcze tańsze i dostanie rewolucyjne rozwiązanie

Firma MG szykuje się do europejskiego debiutu drugiej generacji modelu MG4. W Chinach takie auto jest już sprzedawane od marca.

MG4 2026
REKLAMA

MG to hit polskiego rynku i kandydat na firmę, która na stałe zajmie miejsce w sprzedażowej „topce”. Jak na razie, gama chińskiej marki z brytyjską nazwą jest świeża i wygląda młodo. Ale jej zarządcy wiedzą, że nie można dać klientom się znudzić. Właśnie pracują nad kolejną nowością.

REKLAMA

MG4 numer dwa

Tak wygląda obecne MG4.

MG4 to jedyny „pełny” elektryk w gamie firmy. Jest oferowany od 2022 roku i konkuruje np. z VW ID.3, Renault Megane E-Tech czy z Kią EV3. Teraz doczeka się drugiej odsłony. Oficjalnie zgłoszono taki wóz w europejskich urzędach. W Chinach jest dostępny od marca.

Co wiemy o nowym MG4? Jest dłuższe od poprzednika (4,4 metra zamiast 4,3) i ma rozstaw osi dłuższy o 4,5 cm (wynosi teraz 2,75 m). Wygląda inaczej - być może nieco bardziej spokojnie, ale za to pasuje do nowych modeli MG3 albo Cyberster.

MG4 2026

Oprócz tego, ma nowy system multimedialny opracowany wspólnie z Oppo. Integruje funkcje smartfona, sterowanie głosowe, nawigację z obsługą gestami i różne aplikacje.

Mniej mocy, ale mniej kilogramów

Nowy MG4 Electric w podstawowej odmianie będzie napędzany silnikiem elektrycznym o 163 KM. Obecna generacja rozwija 204 KM, ale nowa odsłona ma ważyć znacznie mniej - już nie 1620 kg, a zaledwie 1485 kg. Jak na auto elektryczne, to naprawdę mało.

Nowe MG4 w bazowej wersji wykorzysta baterię litowo-żelazowo-fosforanową (LFP) o nieznanej jeszcze pojemności. Zasięg ma być podobny jak obecnie, czyli oscylować wokół 350 kilometrów. Ponadto nowy MG4 ma być pierwszym na świecie masowo produkowanym samochodem elektrycznym z półpółprzewodnikowym akumulatorem (czyli ze stałym elektrolitem). Stanie się to nieco później - czyli najpewniej najpierw ujrzymy wersję ze zwykłą baterią LFP.

MG4 2026

Rewolucyjna technologia

To być może najważniejsza kwestia związana z nowym modelem. „Nowa bateria, dostarczana przez QingTao Energy, zawiera tylko 5 procent ciekłego elektrolitu" - powiedział menedżer MG Chen Cui w mediach w lipcu, jak podaje Car News China.

REKLAMA

Takie MG4 osiąga 537 kilometrów zasięgu, zgodnie z dość nierealistycznym chińskim standardem CLTC. Według WLTP powinniśmy zobaczyć ok. 400-450 km zasięgu. Gęstość energii wynosi 180 Wh/kg, w niskich temperaturach (–7 °C) możliwości powinny pozostać o 13,8 procent bardziej stabilne niż w przypadku klasycznych baterii LFP. Czyli to będzie elektryk świetnie nadający się także na zimę. Taki akumulator ma pojemność 70 kWh. Baterie „solid state” są uznawane za przyszłość elektrycznej motoryzacji - są bowiem lżejsze, bardziej wydajne i stabilniejsze od tych stosowanych obecnie. Producenci ścigają się o to, kto pierwszy wprowadzi je na rynek. Czy wygra MG? To będzie emocjonujący pojedynek. MG4 trafi na rynek europejski najprawdopodobniej jeszcze w tym roku.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-24T14:34:45+02:00
Aktualizacja: 2025-07-24T11:44:30+02:00
Aktualizacja: 2025-07-23T10:50:02+02:00
Aktualizacja: 2025-07-22T17:56:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-22T16:35:41+02:00
Aktualizacja: 2025-07-22T16:20:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-22T10:04:42+02:00
Aktualizacja: 2025-07-21T19:43:56+02:00
Aktualizacja: 2025-07-21T17:44:25+02:00
Aktualizacja: 2025-07-21T17:42:55+02:00
Aktualizacja: 2025-07-21T12:40:16+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA