Nowe BMW M2 oficjalnie. Może jest brzydkie, ale za to drogie. I bardzo szybkie
Nowe BMW M2 zostało pokazane oficjalnie. Jego wygląd jest równie zabójczy co cena, ale za to jest szybkie i samo rwie się do jazdy bokiem.
Gdy po raz pierwszy zobaczyłem nowe BMW M2 bez kamuflażu, to długo nie mogłem zasnąć, bo śniły mi się koszmary. Podobny problem mieli nasi czytelnicy. Dlatego przy okazji premiery nowego BMW M2 postanowiłem, że nie będę skupiał się już więcej na wyglądzie.
Ma po prostu paskudny tył i żaden lakier tego nie maskuje, natomiast przód może się podobać, a linia boczna jest przyjemna dla oka. Najlepszą taktyką jest podchodzić do M2 z przodu lub z boku.
A teraz skupmy się na samym mięsie, czyli mocy, cenie i osiągach.
Nowe BMW M2 ma pod maską trzylitrowy silnik benzynowy o oznaczeniu kodowym S58
To doskonale znana konstrukcja, która w wydaniu M2 ma 460 KM i 550 Nm momentu obrotowego. Moc trafia na tylne koła za pomocą standardowej 8-biegowej skrzyni automatycznej, ale jako opcję można wziąć 6-biegową skrzynię manualną. To bardzo miłe, że BMW pomyślało o tradycjonalistach i zaoferowało ręczną skrzynię. Niestety auto z nią ma gorsze osiągi — do setki rozpędza się w 4,3 s, a do 200 km/h w 14,3 s, natomiast automat zbiera się odpowiednie w 4,1 s i 13,5 s do 200 km/h. Tak czy inaczej, osiągi nie rozczarowują. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, ale za odpowiednią dopłatą ogranicznik może być przesunięty do 285 km/h.
Kierowcę wspiera cała masa asystentów i elektroniki, których zadaniem jest pomóc w sportowej jeździe, odpowiednio szybkiej zmianie biegów, sadzeniu tłustych boczurów. Mamy aktywny dyferencjał, M Traction Control, elektronicznie sterowane amortyzatory, adaptacyjne zawieszenie, asystenta zmiany biegów w przypadku skrzyni manualnej i wiele, wiele innych. Auto wyjeżdża standardowo na 19-calowych felgach z przodu i 20-calowych z tyłu.
We wnętrzu bez rewolucji
To wnętrze właściwe dla nowych BMW, czyli mamy dwa zakrzywione ekrany — jeden 12,3-calowy, drugi 14,9-calowy. Nie będę się o nim rozpisywał, bo to wszystko już widzieliśmy. Jest ładnie, schludnie i czy się komuś to podoba, czy nie — tak wyglądają nowoczesne wnętrza nowoczesnych samochodów sportowych.
Nowe BMW M2 cena
W tej chwili nie znamy polskiej ceny, ale niemiecka wynosi 72 800 euro. Nie jest tanio, ale tego można było się spodziewać. Gdy tylko pojawi się polska cena BMW M2, to ją tutaj wstawimy.
AKTUALIZACJA:
Polska cena BMW M2 zaczyna się od 350 00 zł. W tej cenie mamy do wyboru jeden z 5 lakierów, we wnętrzu natomiast mamy tapicerkę albo z alcantary albo ze skóry Verdasca. Za 8100 zł można dokupić skórę Merino. Za 53 500 zł możemy dokupić pakiet M Race Track, w skład którego wchodzą karbonowy dach, kubełkowe fotele, karbonowe listwy ozdobne i pakiet M driver. Patrzę na ceny tego auta i jego rywali i muszę przyznać, że jest uczciwie wycenione.
PS: Ale ten tył jest okropny.