Hit Audi w nowej wersji. W tej, którą chcesz kupić
Audi pokazało właśnie najnowsze wcielenie swojego najmniejszego SUV-a coupe. Powitajcie nowe Audi Q3 Sportback.

Dla szybkiego przypomnienia: w połowie czerwca Audi pokazało światu nową generację modelu Q3, ograniczając się jednak wyłącznie do nadwozia typu SUV. Teraz do gamy dołącza jego ciekawszy wizualnie odpowiednik, oznaczony jako Sportback.
Nowe Audi Q3 Sportback wygląda tak:

Tak:

Oraz tak:

Jeśli zajrzymy do wnętrza, to zobaczymy taki widok:

A jeśli otworzymy bagażnik - taki:

I na dobrą sprawę, jeśli wcześniej poczytaliście już o zwykły nowym Q3, to wiecie wszystko o Q3 Sportback.
Ej, ale napisz coś jeszcze o Audi Q3 Sportback.

Trzeba przyznać, że nawet Audi jest w kwestii specyfikacji dość zachowawcze. Z komunikatu prasowego możemy się dowiedzieć głównie tego, że linia dachu w Audi Q3 Sportback jest poprowadzona o 29 mm niżej niż w przypadku wariantu SUV. Wiadomo też - jeśli dalej zostajemy przy pomiarach - że standardowe felgi w Q3 Sportback będą o cal większe niż w wersji z bardziej praktycznym nadwoziem (czyli 18 cali to minimum). Z drugiej strony - trzeba będzie zrezygnować przy Sportbacku z odrobiny miejsca w bagażniku - przy położonej kanapie zmieści się tu maksymalnie 1289 l, podczas gdy zwykłe Q3 przyjmie 1386 l.
Pewne jest też to, że za ciekawsze nadwozie trzeba będzie dopłacić. Cena na start na rynku niemieckim ma wynieść 46 450 euro (ok. 198 tys. zł), podczas gdy zwykłe Q3 wycenione zostało na 44 600 euro (ok. 190 tys. zł)
A silniki w nowym Audi Q3 Sportback?

Zasadniczo te same, co w zwykłym Q3. Do wyboru będzie więc bazowa jednostka 1.5 z 4 cylindrami, 150 KM i napędem na przód, łączona z automatyczną przekładnią i potrzebująca 9,1 s na sprint do setki. Fani diesla będą mogli wybrać 2-litrowe TDI - również o mocy 150 KM, również z napędem na przednią oś i również niezbyt szybkie (9,2 s do setki).
Powyżej w gamie - pewnie i cenowo - staną dwa warianty spalinowe z 2-litrowymi jednostkami. Oba będą oferowane wyłącznie z wersji AWD, przy czym jedna zaoferuje 204 KM (7,1 s do setki), a druga - 265 KM (5,7 s do setki).
Równolegle oferowana będzie wersja e-hybrid, z silnikiem 1.5 (177 KM), łączonym z silnikiem elektrycznym, oferująca moc systemową na poziomie 272 KM (6,8 s do setki). Opcja "jazdy na prądzie" będzie jednak wymagała całkiem uczciwej dopłaty - Q3 Sportback e-hybrid będzie kosztować co najmniej 51 150 euro, czyli równowartość niemal 220 tys. zł.