Nowe Audi Q3 ma już polskie ceny. Będziesz chciał wydać 211 tys. zł
Nowe Audi Q3 ledwo co zadebiutowało, a już ma oficjalne polskie ceny. Ile będzie trzeba zapłacić za nadchodzący rynkowy hit?

Odpowiedź jest dość prosta i brzmi: 188 900 zł, ale prawdopodobnie będziesz chciał wydać odrobinę więcej. Ale po kolei.
Nowe Audi Q3 - ceny i silniki w Polsce

Do wyboru będą na start trzy wersje napędowe - benzynowa, wysokoprężna i benzynowa, ale z napędem na obie osie. Wszystkie są przy tym w standardzie wyposażone w przekładnię S tronic, więc o ręcznej zmianie biegów z wykorzystaniem lewarka nie ma już mowy.
Pełna gama nowego Audi Q3 prezentuje się aktualnie tak:
- Audi Q3 TFSI S tronic - 1.5 TFSI, 150 KM, 9,1 s do 100 km/h, 7-stopniowa przekładnia automatyczna, napęd na przednią oś - 188 900 zł
- Audi Q3 TDI S tronic - 2.0 TDI, 150 KM, 9,2 s do 100 km/h, 7-stopniowa przekładnia automatyczna, napęd na przednią oś - 205 900 zł
- Audi Q3 TFSI quattro S tronic - 2.0 TFSI, 265 KM, 5,7 s do 100 km/h, 7-stopniowa przekładnia automatyczna, napęd na obie osie - 260 900 zł
I póki co w kwestii wyboru jednostek napędowych - na tym kończy się oferta najnowszego Audi Q3, chociaż można zakładać, że z czasem pojawią się też i inne opcje.
Nowe Audi Q3 - opcje

Na start dostajemy m.in. automatyczną przekładnię (wcześniej była to na dole cennika dodatkowo płatna opcja), 17-calowe felgi aluminiowe, biały lakier, reflektory LED, kierownicę wielofunkcyjną obszytą skórą (i z przełącznikami zmiany przełożenia), elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, automatyczną klimatyzację, system alarmowy, elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika, nawigację, system dźwiękowy Audi, tempomat, pakiet systemów wspomagających bezpieczeństwo jazdy i system wyboru trybu jazdy.
Podejrzewam jednak, że spora część osób będzie chciała przynajmniej odrobinę doposażyć swoje nowe Q3 i na cenie podstawowej się nie skończy. W ruch wejdzie więc pewnie co najmniej zewnętrzny S line (w pakiecie promocyjnym Exterieur za niecałe 12 tys. zł razem z lakierem i felgami 19"), a także pakiet Tech, w którym za niecałe 11 tys. zł dostaniemy adaptacyjny tempomat, asystenta parkowania "plus", komfortowy kluczyk i 4-kierowynkowe podparcie odcinka lędźwiowego w przednich fotelach.
Z pojedynczych opcji może - w zimowej perspektywie - kusić podgrzewana kierownica (1030 zł), niektórym przyda się też hak holowniczy (4930 zł), choć pewnie przegra z Klimatyzacją plus (trzystrefowa klimatyzacja automatyczna i ogrzewanie przednich foteli - 5030 zł). Z ciekawostek można jeszcze wspomnieć o HUD-zie (4110 zł), progresywnym układzie kierowniczym (1290 zł), układzie zmywania reflektorów (1390 zł), dachu panoramicznym (6720 zł) i wykończeniu kokpitu drewnem tulipanowca amerykańskiego w kolorze antracytowym (2210 zł).
Skupiając się jednak tylko na niezbędnych dodatkach w środku i z zewnątrz, nasze Q3 z podstawowym napędem będzie kosztować 211 460 zł i wyglądać tak:

A jeśli nawet nie nasze, to i tak pewnie w większym mieście nie uda nam się niedługo przejechać kilku kilometrów, żeby takiego nie zobaczyć. Tym bardziej, że nowe Audi Q3 nadal pozostaje bardzo konkurencyjnie wycenione na tle bezpośrednich rywali. Przykładowo Mercedes GLA, który wizualnie jednak bardziej przypomina hatchbacka albo minivana niż SUV-a, jest minimalnie droższy na start, a do tego - jeszcze wolniejszy w sprincie do setki. BMW X1 natomiast kosztuje minimalnie mniej - za wariant X1 sDrive18i zapłacimy 185 000 zł. Tyle tylko, że za zaoszczędzone pieniądze będziemy musieli żyć ze świadomością, że pod maską naszego prestiżowego SUV-a pracuje 3-cylindrowa jednostka.