Oto nowe Audi A6 w wersji, na którą czekałeś. Na inne się nie oglądaj
I tak pewnie nowe Audi A6 przeważnie na polskich drogach będziemy oglądać w wersji Avant, ale jeśli chcecie zobaczyć coś ładnego, to proszę bardzo - oto nowe Audi A6 w jedynym słusznym wcieleniu, czyli sedan.

Ok, pewnie zamiast A6 Avant częściej na naszych ulicach będziemy oglądać Audi Q5, ale mniejsza z tym. Zapomnijmy na chwilę o SUV-ach i lodówkowozach. Oto Audi A6 Sedan:

Tutaj w jego pełnej, sedanowatej klasie:

I jeszcze rzut oka na tył:

Który w sumie mogliśmy sobie darować, bo teraz nie da się odzobaczyć tego, że te światła są trochę zbyt wysoko. Ale mniejsza z tym - w końcu sedan do wożenia ludzi, a nie jakieś praktyczne wymysły.
Nowe Audi A6 Sedan - co trzeba o nim wiedzieć?

W zasadzie - o ile dodać do tego informacje, które mieliśmy już po premierze A6 Avant - wiemy wszystko, bo to po prostu nowa wersja nadwoziowa tego sporego niemieckiego wozu. Za nowość, poza wyglądem, można uznać fakt, że jest to najbardziej aero spalinowe Audi w historii, ze współczynnikiem oporu powietrza na poziomie 0,23. Powinno się to przełożyć nie tylko na niższe spalanie, ale i ograniczenie hałasu we wnętrzu pojazdu.

Poza tym, jeśli chodzi o dane techniczne, nowe Audi A6 Sedan mierzy sobie 4,99 m długości i jest tym samym o aż 6 cm dłuższe niż poprzednik. Rozstaw osi wynosi natomiast 2,93 m, natomiast szerokość - bez lusterek - to 1,88 m. Pomimo mniej praktycznego nadwozia niż odmiana Avant, również i Sedan powinien się spisać nieźle w kwestii przewozu bagaży - w zależności od wybranego układu napędowego, w bagażniku zmieścimy do 492 l bambetli, a jeśli to nam nie wystarczy, to mamy do dyspozycji składaną i dzieloną kanapę.
Audi chwali się też tym, że szerokość bagażnika to 1050 mm, więc bez problemu powinny się zmieścić do niego dwie duże walizki obok siebie. Mamy już w redakcji chętnych na testy, więc pewnie zweryfikują i te deklaracje.

Nowe Audi A6 Sedan - co pod maską?

Trzy opcje do wyboru.
Pierwszą będzie 4-cylindrowe, 2-litrowe TFSI o mocy 204 KM. Napędzana jest w tym przypadku przednia oś, hybrydy brak, a przyspieszenie do setki zajmie 8,2 s.
Drugą opcją jest również 2-litrowe, również 204-konne i również 4-cylindrowe TDI, generujące dokładnie taką samą moc, ale oferowane albo z napędem na przednią oś, albo z Quattro. W tym pierwszym przypadku sprint do setki zajmie 7,8 s, natomiast w tym drugim - dużo przyjemniejsze 6,9 s.
Na szczycie gamy modelowej stanie natomiast 3-litrowe V6, generujące 367 KM i sprzedawane wyłącznie w parze z napędem na obie osi. Rozpędzenie się do setki zajmuje tutaj zaledwie 4,7 s.
Nowe Audi A6 Sedan - kiedy?

Latem tego roku. Cena podstawowego modelu ma zaczynać się od 55 000 euro.