REKLAMA

Nowe Audi A4 Avant B10 przyłapane na testach. To będzie ostatnie spalinowe

Nowe Audi A4 Avant generacji B10 wyjechało na testy drogowe. Szykuje się duża zmiana stylistyki ostatniej spalinowej wersji tego modelu. 

nowe audi a4
REKLAMA
REKLAMA

Audi A4 generacji B9 jest z nami już od 2015 r. i choć nadal wygląda bardzo dobrze, to nieuchronnie zbliża się do końca swojej obecności na rynku. Do tej pory znaliśmy tylko wyrywkowe informacje o następnej generacji. Wiemy już, że będzie ostatnią spalinową wersją tego modelu i pierwszą, w której równolegle będą oferowane wersje spalinowe i elektryczna. Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu dwóch platform. Spalinowe modele będą zbudowane na dobrze znanej platformie MLB. Każda wersja będzie w jakiś sposób zhybrydyzowana — albo jako układ mild hybrid, albo jako plug-in. Wersja elektryczna powstanie na nowej platformie PPE (Premium Platform Electric). Zgodnie z zapowiedziami Audi nie zamierza w radykalny sposób odróżniać elektrycznej wersji do spalinowej. Każda z nich będzie dostępna jako sedan oraz jako kombi — Avant w nomenklaturze Audi. Udało się przyłapać zamaskowany egzemplarz kombi, który zdradza wiele na temat przyszłej stylistyki.

Nowe Audi A4 Avant będzie zdecydowanie inne niż poprzednik

Wskazuje na to znacznie mniejszy grill niż w dotychczasowej „aczwóreczce”. Zmalał kosztem znacznie powiększonego dolnego wlotu powietrza. Reflektory są węższe niż w obecnej generacji. Boczne wloty powietrza, którymi powietrze kierowane jest na hamulce, stały się bardzo wąskie. Linia dachu jest bardziej zaokrąglona, dzięki czemu samochód prezentuje się znacznie dynamiczniej. Z tyłu widać wybrzuszenie, w którym skrywa się listwa LED łącząca lampy. Dwie rury wydechowe wskazują na to, że trwają testy mocniejszej wersji.

audi a4 avant nowe
Tak wygląda obecna wersja
REKLAMA

Wiemy również, że w nowym A4 nie znajdziemy już manualnej skrzyni biegów. Dostępna będzie wyłącznie przekładnia automatyczna. Według doniesień klienci będą mieli wybór pomiędzy 7 -biegowym DSG, a 8-biegowym hydrokinetykiem. Mam również dobre wieści — wersja RS4 zachowa swój silnik V6 o pojemności 2,9 l, ale będzie występował jako hybryda, dzięki czemu będzie mocniejszy niż obecna generacja. Co tam krzyczysz Mercedesie C 63 z czterema cylindrami? Będzie również dostępna elektryczna wersja RS4, zapewne z dopiskiem e-tron. Bez zmian pozostaje liczba pierścieni w Audi — cztery na masce, a piątego nie ma.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA