Nowa Skoda Kodiaq. Technologia na straży bezpieczeństwa
Nowa Skoda Kodiaq oferuje zupełnie nowe możliwości technologiczne w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Ten SUV jest pełen rozwiązań, których zadaniem jest dbanie o jak najlepsze wrażenia z jazdy, zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Wiele z tych systemów pojawiło się po raz pierwszy, więc warto przybliżyć ich działanie.
Jazda w nocy przestaje być problemem dzięki reflektorom TOP LED Matrix
Matrycowe reflektory to najlepsze rozwiązanie, które sprawia, że noc staje się dniem. Charakterystyczne heksagonalne moduły w połączeniu z dodatkowym światłem punktowym, które pełni rolę światła drogowego charakteryzują się bardzo dużym zasięgiem skutecznego świecenia. Światła te są całkowicie automatyczne, co oznacza, że kierowca nie musi ich ręcznie włączać i wyłączać. Może cały czas jeździć na włączonych, bo kamera wysokiej czułości wykrywa samochody znajdujące się z przodu i skutecznie wycina je z promienia światła. Im większy zasięg światła, tym większa szansa na dostrzeżenie potencjalnych niebezpiecznych sytuacji na drodze. Światła LED drugiej generacji mają o 50 proc. więcej segmentów świetlnych oraz o 15 proc. większą moc. Górny moduł Bi LED i dolny moduł MAtrix zawierają łącznie 36 pojedynczych segmentów świetlnych.
Adaptacyjny tempomat z systemem utrzymania pasa ułatwia jazdę nawet na zatłoczonych ulicach
W nowym modelu można zamówić najwyższej jakości adaptacyjny tempomat, który dzięki zaawansowanym czujnikom bezbłędnie utrzymuje odległość od poprzedzającego pojazdu, przyspiesza i zwalnia, a także utrzymuje samochód na pasie ruchu. Wyróżnikiem systemu Skody jest skuteczne odczytywanie tymczasowego oznakowania poziomego, czyli tzw. żółtych linii. To ogromna przewaga, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę częstotliwość remontów na polskich drogach. Asystent jazdy w korku działa do prędkości 60 km/h i automatycznie hamuje, rusza i zatrzymuje się.
Innym systemem, który można zamówić jest asystent ruchu poprzecznego oraz asystent manewrowania, które monitorują pojazd podczas wykonywania manewrów.. Gdy systemy pokładowe wykryją przeszkodę to rozpocznie się procedura mająca na celu ochronę przed kolizją - samochód użyje sygnałów dźwiękowych, a jeżeli kierowca nie zareaguje, to samochód sam się zatrzyma. Asystent ruchu poprzecznego za pomocą czujników radarowych i obrazu z przedniej kamery ostrzega przed pieszymi, rowerzystami oraz samochodami w trakcie wyjeżdżania przy ograniczonej widoczności. Najpierw ostrzega za pomocą sygnałów wizualnych oraz dźwiękowych, a w razie braku reakcji automatycznie hamuje.
Skoda Kodiaq może pochwalić się również inteligentnym asystentem parkowania, który automatycznie zaparkuje samochód prostopadle i równolegle. Kontroluje prędkość i w razie potrzeby potrafi sam zahamować. Nowy system do analizy otoczenia wykorzystuje nie tylko czujniki parkowania, ale również analizuje obraz z kamery cofania. Skoda Kodiaq wyposażona jest również w asystenta cofania z przyczepą. Ciekawostką jest system zapamiętywania parkowania i parkowania zdalnego. System jest w stanie zarejestrować podejście do pięciu ulubionych miejsc parkingowych w obrębie 50 metrów. Gdy wykryje, że jedno z nich jest wolne, to sam na nim zaparkuje. Parkowanie można wykonać zarówno z środka pojazdu za pomocą systemu multimedialnego, jak i zdalnie za pomocą aplikacji. W przypadku miejsc, które nie zostały zapamiętane, możliwość zdalnego sterowania dla bezpieczeństwa została ograniczona do odległości 5 metrów.
Skoda dołożyła starań żeby chronić pieszych, którzy są wykrywani przez system w przypadku cofania samochodu, który potrafi się przed nimi zatrzymać. Docenimy ten system w trakcie parkowania w miejscach z dużym ruchem pieszych. Asystent unikania kolizji automatycznie wzmacnia manewry wykonywane kierownicą
Nowa generacja oferuje znacznie większy zasięg systemu Side Assist, który wzrósł z 70 do 90 m. Docenimy go na autostradzie, ale również w mieście, bo wykrywa on rowerzystów.
Bezpieczeństwo pasażerów w kabinie
Skoda Kodiaq może mieć do 9 poduszek powietrznych, które mają za zadanie chronić osoby znajdujące się we wnętrzu samochodu. Ponadto do konstrukcji nadwozia użyto dużej ilości utwardzanej stali, która wzmacnia konstrukcję, czyniąc ją bezpieczną w przypadku kolizji.
Skoda wie, że czasem kolizji nie da się uniknąć, można jednak minimalizować jej skutki, o co dba system Crew Protect, który domknie otwarte okna, co zwiększa sztywność samochodu oraz napina pasy bezpieczeństwa, żeby chronić pasażerów.
Nowa Skoda Kodiaq to technologia w służbie bezpieczeństwa
Nowe i ulepszone systemy sprawiają, że rodzinny SUV stale czuwa nad bezpieczeństwem swoich pasażerów zarówno w sposób aktywny jak i bierny. Dzięki temu daje kierowcy poczucie bezpieczeństwa, komfort psychiczny i pozwala skupić się na jeździe.