Skoda Fabia w końcu ma polski cennik. Najtańsza wersja za 59 100 zł
Czyli nie ma takiego dramatu, jakiego można się było spodziewać i bliżej nam do Czech niż do Francji. Co jeszcze kryje przed nami nowa Skoda Fabia i jej cennik?
W sumie to cennik to dużo powiedziane, bo jego na stronie Skody nie ma (już jest). Jest natomiast konfigurator, którzy przewiduje trzy wersje wyposażenia - Active, Ambition i Style.
Z najważniejszych informacji:
Wersja Active startuje od 59 100 zł i na liście wyposażenia ma m.in. LED-owe reflektory, czujnik zmierzchu, system kontroli odstępu z opcją awaryjnego hamowania, ESC, ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, XDS (przekopiowałem to sobie), centralny zamek ze zdalnym sterowanie, elektrycznie sterowane szyby przednie (ci z tyłu niech sobie kręcą), Bluetooth, DAB+, manualną klimatyzację, radio z ekranem 6,5" i dwa gniazda USB, a także stalowe felgi 15".
Ambition, czyli 62 650 zł, to już m.in. czujniki parkowania z tyłu, tempomat, radio 8" ze SmartLink, parasolka w drzwiach kierowcy i niestety dalej manualna klimatyzacja.
Przeskakujemy na Style, czyli 69 650 zł, i tutaj mamy już 16-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, oświetlenie ambientowe, 6 głośników i jeszcze masę innych dodatków.
Acha, żeby nie było wątpliwości – ten pomarańczowy lakier na zdjęciach nie jest za darmo. To opcja za niecałe 4000 zł (?!). Za darmo to my możemy dostać ten taki niezbyt piękny niebieski. Tak, biały niemetalizowany też jest za dopłatą.
Nowa Skoda Fabia - silniki
Dla wersji Active dostępne są dwa:
- 1.0 MPI 80 KM, 5 biegów - 59 100 zł
- 1.0 TSI 110 KM, 6 biegów - 64 100 zł
Dla Ambition:
- 1.0 MPI 80 KM, 5 biegów - 62 650 zł
- 1.0 TSI 90 KM, 5 biegów - 66 150 zł
- 1.0 TSI 110 KM, 6 biegów - 67 650 zł
- 1.0 TSI 110 KM, DSG - 72 650 zł
Dla Style:
- 1.0 MPI 80 KM, 5 biegów - 69 500 zł
- 1.0 TSI 90 KM, 5 biegów - 73 150 zł
- 1.0 TSI 110 KM, 6 biegów - 74 650 zł
- 1.0 TSI 110 KM, DSG - 79 650 zł
Czyli za nową Fabię w Polsce w najwyższej wersji i z DSG trzeba zapłacić niewiele więcej, niż muszą zapłacić Francuzi za bazowy wariant z bazowym silnikiem. A niech mają za swoje.
Oczywiście nie oznacza to, że na 79 650 zł wydatki na Fabię się kończą. Można jeszcze dokupić Bi-LED-y (3700 zł), system wspomagania parkowania (2900 zł), nawigację Amundsen (3900 zł), 3-ramienną, sportową, skórzaną, podgrzewaną kierownicę (1150 zł), pakiet Dynamic (łączyłbym z MPI jak szalony, 1700 zł) albo np. dwukolorowe lakierowania - m.in. z czarnym dachem i białą resztą nadwozia.
To teraz pozostaje tylko czekać, kiedy z fabryki wyjedzie pierwsza nowa Skoda Fabia katalogowo wyceniona na ponad 100 000 zł. Obstawiam, że jedna z nich trafi za jakiś czas na testy do naszej redakcji...