REKLAMA

Nissan GT-R dopieszczony po włosku wreszcie jest gotowy, ale kosztuje milion euro

Projekt, który rozpoczął się w 2018 r. wreszcie wszedł w fazę produkcji - oto pierwszy Nissan GT-R50 by Italdesign. Pierwsi szczęśliwcy odbiorą auta jeszcze pod koniec tego roku.

Nissan GT-R50 by Italdesign
REKLAMA

Po raz pierwszy usłyszeliśmy o nim w lipcu 2018 r., gdy z pomocą konceptu GT-R50 Nissan uczcił 50-lecie modelu GT-R, a Italdesign – tę samą rocznicę powstania. Koncepcyjny model spotkał się z tak entuzjastycznym przyjęciem, że obie firmy doszły do porozumienia w sprawie wyprodukowania 50 takich i sprzedania ich klientom.

REKLAMA

Dzisiaj możemy oglądać pierwszy egzemplarz produkcyjny.

Auto, którego pełna nazwa to Nissan GT-R50 by Italdesign, zaprezentowano oczywiście na Youtubie, a prezentacja odbyła się na włoskim torze Tazio Nuvolari, na którym wcześniej testowano egzemplarze przedprodukcyjne.

Pierwszy klient, którego personalia nie zostały podane, wybrał auto w kolorze… no właśnie nie wiem jakim. Morskim? Takim jakimś zielonkawo-szarym, z czarnymi dodatkami.

Nissan GT-R50 by Italdesign

Co by nie mówić – auto wygląda zjawiskowo. 

W porównaniu ze zwykłym GT-R-em jest niższe o 54 mm, przeprojektowano większość elementów karoserii. Największe wrażenie robi chyba ogromny grill i oryginalnie zaprojektowana tylna część nadwozia, z aktywnym spojlerem unoszącym się nad trójwymiarowymi światłami.

Nissan GT-R50 by Italdesign

Tak jak przewidywaliśmy, w kabinie nie jest tak spektakularnie jak na zewnątrz.

Choć pierwsze grafiki zapowiadały wnętrze bez wielkiego ekranu, w wersji produkcyjnej musiał się on znaleźć. Może to nic dziwnego, bo GT-R ma szereg ustawień, które jakoś trzeba wyklikać. Ale jakoś tak szkoda.

Pod spodem to wciąż Godzilla z 2007 r.

No dobra, trochę upraszczam, bo od chwili premiery GT-R R35 trochę się zmienił, ale jednak konstrukcyjnie to auto sprzed 13 lat. W tej odsłonie może się jednak pochwalić najmocniejszymi podzespołami. 3,8-litrowe V6 ma 710 KM mocy, czyli 110 więcej niż wersja GT-R Nismo i 780 Nm momentu obrotowego.

Nissan GT-R50 by Italdesign
REKLAMA

Bliższych danych technicznych Nissan nie podaje.

Podaje za to cenę, która wynosi 990 tys. euro. Każdy z 50 egzemplarzy ma być wykończony szczegółowo wedle zaleceń klienta. Jednak tych, którzy byliby gotowi wydać na to auto pięciokrotność ceny zwykłego GT-R-a nie jest zbyt wielu. Nissan wciąż przyjmuje zamówienia. Kupujcie, kiście, a potem wystawiajcie za 1,5 mln euro.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-26T11:21:09+01:00
Aktualizacja: 2025-11-26T09:28:29+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T19:55:33+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T17:34:22+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T16:16:05+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T16:14:36+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T15:18:53+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T13:51:31+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T07:40:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T19:54:34+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T17:55:13+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T14:04:19+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T15:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T14:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T11:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-22T17:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-22T16:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-22T13:05:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-22T11:59:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-22T11:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-22T10:00:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA