Mercedes opuszcza Rosję. Na razie, Kamazie
Daimler Truck rezygnuje ze współpracy z Kamazem, a Mercedes-Benz pozbywa się udziałów w rosyjskim koncernie.
![Mercedes żegna rosję](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/02/Daimler-Kamaz-3-1180x645.jpg)
Po 12 latach współpracy niemiecki producent samochodów ciężarowych odcina się od Kamaza – największego producenta ciężarówek na terytorium Rosji, dostarczającego swoje wyroby m.in. tamtejszej armii.
W informacji zamieszczonej przez Daimler Truck na Twitterze dowiadujemy się, że jest to odpowiedź na zagrożenie pokoju i stabilności w Europie, jakie wiąże się z militarną przemocą na Ukrainie. Daimler potwierdził, że wstrzymuje współpracę z Kamazem w trybie natychmiastowym.
![Mercedes żegna rosję](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/02/Daimler-Kamaz-2-1024x769.jpg)
Jednocześnie, jak donosi niemiecki Handelsblatt, udziałowcy Mercedes-Benz – firmy córki Daimlera Group, do której należy 15 proc. akcji Kamaza – szukają sposobu na ich szybkie pozbycie się i zakończenie inwestycji na rosyjskim rynku. Pierwsze udziały w niemieckiej Daimler wykupił w 2008 r. a w 2019 zainwestował przeszła 200 milionów euro w budowę nowej fabryki kabin. To zakład, w którym zatrudnienie znalazło 700 osób, zdolny do produkcji 55 tys. kabin do samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Actros i Arocs oraz Kamazów. Prezentując ten obiekt Stefan Buchner, szef Mercedes-Benz Trucks, twierdził, że wierzy w rynek rosyjski i jego potencjał wzrostu. Mówił też o nim jako o dowodzie na wieloletnie zaangażowanie firmy we wspólne przedsięwzięcie Daimler Kamaz RU.
![mercedes-Benz żegna się z rosją](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/02/Daimler-Kamaz-1-1024x768.jpg)
Daimler potwierdził swoją gotowość do wprowadzenia wszelkich ograniczeń i podporządkowanie dalszym wytycznym wprowadzanym przez niemiecki rząd i Unię Europejską.