REKLAMA

Mercedes opuszcza Rosję. Na razie, Kamazie

Daimler Truck rezygnuje ze współpracy z Kamazem, a Mercedes-Benz pozbywa się udziałów w rosyjskim koncernie.

Mercedes żegna rosję
REKLAMA
REKLAMA

Po 12 latach współpracy niemiecki producent samochodów ciężarowych odcina się od Kamaza – największego producenta ciężarówek na terytorium Rosji, dostarczającego swoje wyroby m.in. tamtejszej armii.

W informacji zamieszczonej przez Daimler Truck na Twitterze dowiadujemy się, że jest to odpowiedź na zagrożenie pokoju i stabilności w Europie, jakie wiąże się z militarną przemocą na Ukrainie. Daimler potwierdził, że wstrzymuje współpracę z Kamazem w trybie natychmiastowym.

Mercedes żegna rosję

Jednocześnie, jak donosi niemiecki Handelsblatt, udziałowcy Mercedes-Benz – firmy córki Daimlera Group, do której należy 15 proc. akcji Kamaza – szukają sposobu na ich szybkie pozbycie się i zakończenie inwestycji na rosyjskim rynku. Pierwsze udziały w niemieckiej Daimler wykupił w 2008 r. a w 2019 zainwestował przeszła 200 milionów euro w budowę nowej fabryki kabin. To zakład, w którym zatrudnienie znalazło 700 osób, zdolny do produkcji 55 tys. kabin do samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Actros i Arocs oraz Kamazów. Prezentując ten obiekt Stefan Buchner, szef Mercedes-Benz Trucks, twierdził, że wierzy w rynek rosyjski i jego potencjał wzrostu. Mówił też o nim jako o dowodzie na wieloletnie zaangażowanie firmy we wspólne przedsięwzięcie Daimler Kamaz RU.

REKLAMA
mercedes-Benz żegna się z rosją

Daimler potwierdził swoją gotowość do wprowadzenia wszelkich ograniczeń i podporządkowanie dalszym wytycznym wprowadzanym przez niemiecki rząd i Unię Europejską.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA