Oto odświeżony Mercedes GLC Coupe. Najciekawsze jest to, co schowano pod maską
Około 2,5 roku – zaledwie tyle musiał czekać Mercedes GLC Coupe na swój pierwszy lifting. Ale skoro zmian doczekała się już wersja standardowa, to i wariantowi ze ściętym dachem nie można było ich odmówić.
![Mercedes GLC Coupe lifting mercedes glc cennik](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/03/mercedes-glc-coupe-logo.jpg)
Mercedes GLC wszedł do produkcji w połowie 2015 r., a wersja Coupe ponad rok później – we wrześniu 2016 r. Choć nie można powiedzieć, żeby samochód prezentował się nieświeżo, producent zdecydował się na jego restylizację.
![Mercedes GLC Coupe lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/03/mercedes-glc-coupe-przod-1024x683.jpg)
Zmiany wizualne są relatywnie niewielkie. Właściwie można je przeoczyć.
Nowy jest przedni pas samochodu – reflektory, osłona chłodnicy czy zderzak (egzemplarz ze zdjęć wyposażony jest w pakiet stylistyczny AMG-Line, ale zmiany objęły też auta bez tego pakietu). Wersję po liftingu najłatwiej będzie rozpoznać po kształcie diodowych świateł do jazdy dziennej. Dotychczas miały one formę zakrzywionych, pojedynczych linii umieszczonej w górnej części reflektorów, w odświeżonym GLC dołożono jeszcze kilkanaście centymetrów diod w dolnej części kloszy.
Zmiany przeszedł też tył nadwozia – nowe są lampy i zderzak, który może dysponować działającymi końcówkami układu wydechowego. Ale to Mercedes – należy się spodziewać, że w bazowych wersjach znajdziemy w tym miejscu atrapy, a faktyczne końcówki rur wydechowych zostaną ukryte pod zderzakiem.
![Mercedes GLC Coupe lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/03/mercedes-glc-coupe-bok-tyl-1024x683.jpg)
We wnętrzu też wprowadzono kilka modyfikacji. Najbardziej zauważalną jest nowa kierownica, ale oprócz niej GLC ma też touchpad w miejscu dotychczas stosowanego pokrętła sterującego systemem multimedialnym. Oczywiście w odświeżonym modelu pojawił się system MBUX. Sam ekran będzie mógł mieć 10,25-calową przekątną, ale samochody w specyfikacji europejskiej bazowo będą dysponowały mniejszym, 7-calowym. Tak jak w standardowej wersji nadwoziowej GLC, przewidziano możliwość zamówienia wirtualnego panelu wskaźników – będzie on miał przekątną 12,3 cala. Na liście dostępnego wyposażenia znajdzie się też kilka dodatkowych systemów wspomagających kierowcę, w tym system wspomagający jazdę z przyczepą. Do oferty dołączy wykończenie wnętrza w kolorze Magma Grey, dostępne zarówno w pojazdach z tapicerką ze sztucznej skóry Artico jak i tych ze skórą naturalną.
![Mercedes GLC Coupe lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/03/mercedes-glc-coupe-wnetrze-1024x683.jpg)
Kolejne zmiany czekają pod maską.
W ofercie pojawi się silnik M264, czyli nowy 4-cylindrowy benzyniak o pojemności dwóch litrów. Będzie dostępny w wariantach GLC 200 4MATIC oraz GLC 300 4MATIC. Obie te wersje są tzw. miękkimi hybrydami, korzystającymi z 48-woltowej instalacji elektrycznej. System EQ Boost pozwoli na chwilowe zwiększenie mocy o 14 KM i momentu obrotowego o 150 Nm i będzie odpowiadał za odzyskiwanie energii. GLC 200 zaoferuje w sumie 197 KM i 320 Nm, natomiast GLC 300 – 258 KM i 370 Nm.
Nowe będą też silniki Diesla. A właściwie jeden, zastępujący wszystkie wcześniejsze. W miejsce motorów 2.1 (w oferowanych do tej pory 220d i 250d) i 3.0 (350d) pojawi się nowy silnik OM654 o pojemności – a jakże – dwóch litrów. Do wyboru będą wersje: 200d (163 KM, 360 Nm), 220d (194 KM, 400 Nm) oraz 300d (245 KM, 500 Nm) – każda łączona z napędem na obie osie.
Wszystkie wersje silnikowe będą standardowo łączone z 9-biegowym automatem 9G-Tronic z funkcją „żeglowania”. W większości GLC był on i tak stosowany już wcześniej, ale bywały i wyjątki – produkowany do sierpnia 2018 r. GLC 350e miał „tylko” 7 biegów.
![Mercedes GLC Coupe lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/03/mercedes-glc-coupe-silnik-300-1024x683.jpg)
Na chwilę obecną nie są znane żadne szczegóły dotyczące wariantów AMG – jest jednak więcej niż pewne, że się pojawią. Dotychczas były oferowane warianty 43, 63 i 63S, o mocach od 367 do 510 KM.
Kiedy w sprzedaży?
Mercedes GLC Coupe po liftingu zostanie oficjalnie zaprezentowany na New York Auto Show – w tym roku impreza będzie miała miejsce od 19 do 28 kwietnia. Do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych auto ma trafić jeszcze w tym roku, ale nie podano szczegółów – tpodobnie jak nie podano tych dotyczących rynku europejskiego. Biorąc pod uwagę, że GLC powstaje m.in. w niemieckiej fabryce koncernu w Bremie, raczej nie należy spodziewać się opóźnień względem rynku amerykańskiego.
Pytaniem pozostaje też kwestia cen. Diesle w teorii mogą sporo zyskać na zmniejszeniu pojemności skokowej poniżej progu 2 litrów, ale jak będzie w praktyce – zobaczymy. Na finansową niekorzyść wersji benzynowych może działać standardowy układ mild hybrid. Obecnie ceny GLC Coupe w Polsce startują od poziomu 211700 zł za 211-konny wariant GLC 250 4MATIC oraz 214800 zł za 170-konnego diesla GLC 220d 4MATIC.