Witaj w Matrixie. Jest mały, różowy i bagażnikiem zawstydzi twojego SUV-a
Mniej niż 3,5 metra długości, 2600 l pojemności bagażnika, napęd w pełni elektryczny i cena na poziomie akceptowalnego roweru. Matrix - przynajmniej ten 01 - najwyraźniej wygląda trochę inaczej, niż próbowano nas przekonać w kinach.
![Witaj w Matrixie. Jest mały, różowy i bagażnikiem zawstydzi twojego SUV-a](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/03/H921b92e107174c0180c6fb4a1d19d7b8y.jpg_960x960-960x645.jpg)
Być może dlatego, że nie ma nic wspólnego ze światem opanowanym przez maszyny - jest po prostu przecudownie uroczym mikrovanem. Albo raczej kolejną generacją tego produkowanego od 3 lat mikrovana.
Matrix 01 może zaskoczyć pojemnością bagażnika.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/03/1400x0_1_q95_autohomecar__ChxkjmQRL-6Af6UXACZF8a6cHJM014.jpg)
Przy długości na poziomie zaledwie 3,49 m, do środka - przynajmniej teoretycznie - możemy upakować aż 2600 l bagażu i jeszcze przewieźć pasażera. Jeśli uznamy, że transportowane klamoty są dla nas ważniejsze niż transportowani ludzie, to możemykupić wersję bez fotela pasażera i tym samym zwiększyć przestrzeń załadunkową do 2600 l.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/03/Hde3e95b80946478d84acc54aca05c7378.jpg_960x960.jpg)
W aucie krótszym o pół metra od Skody Fabii, a do tego na szerokość mierzącym zaledwie 1,47 m. Może przy takich gabarytach byłoby się łatwiej przeciskać nawet po polskich miastach i z parkowaniem byłoby mniej problemów...
Problemem może być natomiast zasięg.
Matrix 01 jest bowiem oferowany wyłącznie w wersji elektrycznej i to z akumulatorem o pojemności trochę ponad 10 kWh. Według chińskiego cyklu pomiarowego powinno to zapewnić zasięg na poziomie 120 km, ale pewnie bardziej realistyczne jest 60-70 km.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/03/744x0_1_autohomecar__ChxknGLdINOAQ_dVACNAh1kmRoI769.jpg)
Oczywiście można się bawić w ładowanie co którąś dostawę, ale niestety zajmie ono sporo czasu. Największa moc ładowania, jaką przyjmie Matrix 01, to 3,3 kW, a i tak jest to opcja dodatkowa. Bazowy wariant oferuje ładowanie z mocą porażających 1,5 kW, więc uzupełnienie energii do 100 proc. zajmie 8 godzin. W droższym Matrixie trwa to o połowę krócej.
No ale nikt nie obiecywał cudów. Tym bardziej w cenie, w której Matrix 01 jest sprzedawany.
A wynosi ona, dla wersji najbardziej bazowej, czyli z wolnym ładowaniem i jednym miejscem siedzącym, 29 800 Juanów, czyli równowartość nieco ponad 19 000 zł. Minimalistyczny kokpit w zestawie, chociaż na liście wyposażenia powinniśmy znaleźć nawet kamerę cofania.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/03/H358c912cee16465092b8aa8f6d776a53Y.jpg_960x960.jpg)
Niestety raczej małe szanse na to, żebyśmy zobaczyli na europejskich ulicach Matrixy 01 w większych ilościach. To auto skierowane głównie do chińskich klientów i ma powalczyć z tamtejszymi trójkołowcami, a nie z naszymi autami dostawczymi. Chociaż kto wie...