REKLAMA

Oto pierwszy seryjny hot hatch Lexusa. Możesz go wygrać w oficjalnej loterii, ale jest mały problem

Lexus przedstawił specyfikację seryjnego hot hatcha na bazie najmniejszego modelu LBX i tym samym potwierdził powstanie pierwszego sportowego malucha z literą L w logo. LBX Morizo RR Będzie miał 300-konny silnik z Yarisa GR i napęd AWD, ale nie dostanie przydomku F. O co tutaj chodzi?

Lexus LBX Morizo RR
REKLAMA
REKLAMA

Najnowszy Lexus nazywa się LBX Morizo RR i zgodnie z zapowiedzią Lexusa ma być niczym wygodny sneaker (tak - but), którego nosi się w czasie wolnym i w weekendy. Nie wiem, co to ma wspólnego ze sportową jazdą, ale niech będzie. 300 KM, napęd na obie osie i... manualna skrzynia biegów mnie przekonują. Dobrze czytacie - po raz pierwszy sportowy Lexus otrzyma manualną skrzynię biegów i to w 2024 roku. Szok.

Sportowa wersja po raz pierwszy została pokazana szerokiej publiczności podczas Tokyo Auto Salon w styczniu 2024 roku, ale do tej pory był to jedynie prototyp. Dziś ruszyły zamówienia na ten model w Japonii i tym samym pierwszy hot hatch Lexusa stał się faktem. Wiem, co myślicie - LBX to jest przecież SUV segmentu B, a nie żaden hatchback... OK, w takim razie wy mi powiedzcie, jak go sklasyfikować i nazwać. Czekam na propozycje w komentarzach.

Lexus LBX Morizo RR trafi do salonów pod koniec sierpnia tego roku

Poza zwykłą, cennikową odmianą firma wyprodukuje również serię stu sztuk LBX Morizo RR „Bespoke Build”, które zostaną rozlosowane w loterii. Zgłoszenia można składać u dealerów Lexusa od czwartku 18 lipca do środy 31 lipca, ale... niestety jednie na terenie Japonii.

Żadnych hybryd

Morizo RR będzie 100-procentowym samochodem spalinowym, bez hybryd, czy innego wspomagania elektrycznego. Pod jego maskę trafi znany z Toyoty Yaris GR trzycylindrowy silnik 1.6 turbo o oznaczeniu G16E-GTS.

Lexus LBX Morizo RR

Do wyboru będzie 8-biegowy automat Direct Shift 8AT lub - po raz pierwszy w sportowym Lexusie - 6 biegowy manual o nazwie iMT (Intelligent Manual Transmission). Niezależnie od wybranej skrzyni biegów napęd będzie przekazywany na wszystkie koła.

Lexus LBX Morizo RR

Żeby ujarzmić pokaźną moc, mały Lexus otrzyma jeszcze przednie zawieszenie z systemem Response-Enhancing Damping Structure (REDS), który zapewnia lepsze prowadzenie i odpowiednio cichą pracę (w końcu klasa premium). 

Lexus LBX Morizo RR

Charakterny wygląd

Z zewnątrz Morizo RR będzie wyróżniał się specjalnymi zderzakami i dokładkami progów oraz 19-calowymi kutymi felgami. W przypadku wnętrza projektanci zdecydowali się na zastosowanie dedykowanych sportowych foteli, aluminiowych pedałów oraz specjalnych akcentów jak np. czerwone przeszycia.

Lexus LBX Morizo RR
REKLAMA

Jeździłem zwykłym Lexusem LBX, jeździłem również Yarisem GR i muszę przyznać, że połączenie obu zapowiada się wybitnie smakowicie. Mały, szybki, nowoczesny, a jednocześnie dobrze wyciszony i komfortowy. Nie rozumiem jedynie, dlaczego Morizo RR nie otrzyma logo F. Toyota ma przygotowaną historię związaną z nazwą Morizo - jest to wyścigowa ksywka Akio Toyody, ale w takim razie czemu nie może być LBX Morizo F? Nie wiem i w sumie to już nie pytam, bo i tak zapowiada się wybornie. Ciekawe czy dostaniemy go w Europie...

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA