Kopia długiego Jeepa Wranglera kosztuje 58 tys. zł. Nazywa się Mahindra Thar Roxx i jest świetna
Nowa Mahindra Thar Roxx jest o 443 mm dłuższa od dwudrzwiowego modelu Thar i podobno zapewnia komfort jazdy na poziomie SUV-a. Jeśli to prawda, to jest bardziej komfortowa od Jeepa.
Na wieść o premierze hinduskiego jeepa o nazwie Mahindra Thar Roxx, czyli indyjskiej kopii Jeepa Wranglera za 58 tys. zł, prezes Stellantis powinien pobrać premię przynajmniej kilku milionów euro. Tak wiecie, na pocieszenie, bo ze zdjęć wynika, że ten samochód jest równie interesujący co oryginał.
Mahindra uznała, że Wrangler... przepraszam: Thar powinien powstawać w wersji czterodrzwiowej
Oto ona, czyli Roxx. Auto ma całkowicie nową ramę Mahindra M_Glyde i zawieszenie, w którym są podwójne wahacze poprzeczne ze sprężynami śrubowymi z przodu i sztywna oś z tyłu. Elektroniczny system 4Xplor zapewnia elektroniczne blokady dyferencjałów i wiele trybów terenowych. Auto ma nawet system Crawl Smart Assist oraz imponujący kąt natarcia 41,7 stopni, a także głębokość brodzenia sięgającą 650 mm.
Pod maską próżno szukać silnika od pralki
Nie znajdziemy tam też hybryd. Są tylko dwa stare, dobre niezelektryfikowane motory. Pierwszy to turbodoładowany 2-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy mStallion TGDi o mocy 174 KM i momencie obrotowym 380 Nm. Jest też 2,2-litrowy turbodiesel mHawk o mocy 172 KM i momencie obrotowym 370 Nm.
Dachu nie zdejmiesz
Dwukolorowe malowanie daje iluzję zdejmowanego hardtopu, ale w rzeczywistości Mahindra ma zamknięte nadwozie. Poza tym Roxx otrzymał nowy grill, w którym jest sześć pionowych żeber przeciętych poziomą linią i LED-owe oświetlenie.
Wnętrze jest prawie identyczne jak w wersji trzydrzwiowej, ale Roxx otrzymał nowy 10,25-calowy wyświetlacz połączony z 10,25-calowym cyfrowym zestawem wskaźników. Flagowy model ma wentylowane przednie fotele, chłodzony schowek, panoramiczny szyberdach oraz dziewięciogłośnikowy system audio Harman Kardon.
Tyle powinny kosztować samochody...
Autocar India napisał, że ceny Mahindry Thar Roxx w Indiach zaczynają się od ok. 58 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za podstawowy model benzynowy z napędem na tylną oś oraz z manualną skrzynią biegów. Flagowa wersja z 4WD i dieslem w automacie to wydatek ok. 94 tys. zł. Sprzedaż rusza w październiku tego roku. Happy Diwali!