REKLAMA

Koniec tego Jeepa w Europie. Elektryfikacja zabija terenówki. Na pożegnanie specjalna wersja FarOut Final Edition

To koniec Jeepa Gladiatora w Europie, dostępnego wyłącznie z silnikiem diesla. Powodem jest kolejny krok w procesie elektryfikacji marki. Na pocieszenie Jeep zaprezentował wersję FarOut Final Edition.

Jeep Gladiator Overland
REKLAMA
REKLAMA

Jeep pokazał Gladiatora w wersji FarOut Final Edition. Ta odmiana ma uczcić pożegnanie modelu, który zostanie wycofany z produkcji w ostatnim kwartale tego roku. Zamiast tego do 2025 r. na rynek trafią trzy (oprócz całkowicie nowego Avengera), w pełni elektryczne modele.

Jeep Gladiator FarOut Final Edition

Od momentu pojawienia się na rynku w 2021 r. minęły zaledwie dwa lata, ale obecny rok jest ostatnim dla modelu Gladiator  w Europie. Na koniec Jeep przygotował specjalną wersję FarOut Final Edition. Oparta na Gladiatorze Overland odmiana oferuje skórzane podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera McKinley oraz podgrzewaną kierownicę, przednie i tylne światła LED, nagłośnienie 9-głośnikowy system audio Premium Alpine z tylnym subwooferem oraz 3-częściowy hard top w kolorze nadwozia z podsufitką Mopar, a także przyciemnione szyby z filtrem przeciwsłonecznym. FarOut Final Edition charakteryzuje też m.in. siedmioszczelinowy grill przejęty z Wranglera, metalowy emblemat „FarOut Edition” na pokrywie tylnej, czarne naklejki na błotnikach nad nadkolami oraz 18-calowe felgi aluminiowe Granite Crystal z czarnym, błyszczącym wykończeniem.

Pod maską to, co zawsze, czyli V6 o pojemności skokowej 2987 cm3  , które generuje moc 194 kW przy 3600 obr./min. i imponujący maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 1.400 obr./min. Silnik współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite 8HP75. Jeep Gladiator jest również wyposażony w dwubiegową skrzynię rozdzielczą Selec-Trac z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1 oraz system „shift on the fly” (przełączanie podczas jazdy).

Jeep nie chwali się ani cenami, ani liczbą egzemplarzy wersji FarOut Final Edition, ale za to firma powiedziała jedno. Ten wariant powstał, aby uczcić definitywne zakończenie sprzedaży Jeepa Gladiatora w Europie, będące następstwem przechodzenia marki na w pełni elektryczne napędy. Do 2025 r., oprócz wprowadzonego niedawno na rynek nowego Avengera, Jeep zaprezentuje trzy w pełni elektryczne modele, w tym modele Recon i Wagoneer-S.

Do końca 2030 r. wszystkie samochody marki Jeep dostępne w sprzedaży na rynku europejskim będą w 100% elektryczne - to wkład marki Jeep w realizację celów Stellantis w zakresie osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA