Te samochody biją się cennikami po głowach. Kompaktowe SUV-y w cenach jak nigdy
Minęły już 2 miesiące roku 2025. Dla klientów salonów samochodowych oznacza to dobry okres na zainteresowanie się promocjami na auta z roku 2024. Przyjrzyjmy się zatem najciekawszym ofertom na kompaktowe SUV-y i crossovery.

Na początku każdego roku producenci ogłaszają wielkie promocje na modele w specyfikacji na rok wcześniejszy. Przerzucają się obniżkami względem cen katalogowych, od których te w salonach są niższe o kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Sprawdziliśmy oferty na auta najpopularniejszego obecnie segmentu na kontynencie - kompaktowych SUV-ów i ułożyliśmy od najtańszych, do najdroższych pod względem ceny bazowej po obniżce.
Dacia Duster - od 78 800 zł
No któż inny mógłby być tańszy, niż Dacia. Jednak w przypadku Dusterów z rocznika 2024, atrakcyjna oferta jest zasługą bardzo niskiej ceny bazowej - promocje w przypadku tego modelu wynoszą jedynie 2-3 tys. zł. Tak czy siak, za Dustera w podstawowej wersji Essential z silnikiem Eco-G z fabryczną instalacją LPG zapłacimy 78 800 zł. Za model TCe 130 w wersji Expression z napędem na przód musimy przeznaczyć 94 400 zł, zaś z napędem na wszystkie koła - 108 700 zł. Wersja Hybrid 140 z napędem na przód to wydatek rzędu 108 400 zł.

Seat Ateca - od 96 800 zł
Na hiszpańskiego SUV-a raczej już wszyscy zdążyliśmy się napatrzeć, bowiem jest z nami na rynku już od 9 lat. Obecnie jest dobry moment na jego zakup, gdyż podstawowa wersja 1.0 TSi Reference jest obecnie dostępna za 96 800 zł (obniżka o 8 tys. zł). Na znacznie mocniejszą, 150-konną wersję 1.5 TSi w wersji Style wydamy 115 400 zł w przypadku wersji z manualną skrzynią biegów, zaś na model ze skrzynią DSG potrzebujemy 126 400 zł (w obydwu przypadkach obniżka o 12 tys. zł). Diesel 2.0 TDi o tej samej mocy to kwestia kwoty 137 500 zł (również obniżka o 12 tys. zł).

Suzuki S-Cross - od 99 900 zł
Najtańsze Suzuki S-Cross z układem MHEV silnikiem 1.4 BoosterJet, manualną, 6-biegową skrzynią w wersji wyposażenia Comfort przeceniono o 14 tys. zł - teraz kosztuje 99 900 zł. Samochody z klasycznym układem hybrydowym mogą się pochwalić większą obniżką o 18 tys. zł - przykładowo, najtańsza opcja z napędem 4x4, czyli wersja 1.5 DualJet Premium kosztuje teraz 124 900 zł.

Skoda Karoq - od 107 200 zł
Podobnie jak w przypadku jej koncernowego brata, cennik przecenionych Skód Karoq otwiera wersja 1.0 TSi. Auto z tym silnikiem w wersji wyposażenia Essence jest dostępna za 107 200 zł, co oznacza obniżkę o 5 tys. zł względem ceny katalogowej. I na większe obniżki w przypadku czeskiego SUV-a nie ma co liczyć - przykładowo, za wersję Sportline ze skrzynią DSG i napędem 4x4 zapłacimy 172 200 zł, co również jest ceną niższą o 5 tys. zł od katalogowej.

Opel Grandland - od 114 900 zł
Niemiecki producent na rok 2025 wprowadził nową generację swojego kompaktowego SUV-a, lecz zainteresowani poprzednią generacją mogą jeszcze się załapać na modele z rocznika 2024. Na podstawowego Grandlanda z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.2 z 6-biegową skrzynią manualną w podstawowej wersji wyposażenia GS Light zapłacimy 114 900 zł, co oznacza obniżkę o aż 40 tys. zł względem ceny katalogowej, zaś za model z tym samym silnikiem ze skrzynią automatyczną wydamy 4,5 tys. zł więcej. Największa promocja przypadła wersji wysokoprężnej 1.5 w odmianie GS Advanced, za którą zapłacimy 135 900 zł - o 45 tys. zł mniej niż w katalogu.

Nissan Qashqai - od 122 500 zł
Ceny pioniera segmentu crossoverów są obniżone o od 13 do 15,5 tys. zł. Podstawową wersją jest miękka hybryda o mocy 140 KM ze skrzynią manualną i napędem na przód, która w najtańszej wersji wyposażenia Acenta kosztuje o 122 500 zł. Jeżeli zażyczymy sobie modelu z napędem na cztery koła, to musimy sięgnąć po wersję N-Connecta ze skrzynią biegów Xtronic, za 157 400 zł. Za wersję hybrydową e-power w wersji Acenta zapłacimy 153 200 zł.

Kia Sportage - od 123 900 zł
Wszystkie modele Kii Sportage 2024 z samym silnikiem spalinowym są przecenione o równie 9 tys. zł. Zaczynają się od 123 900 zł za wersję 1.6 T-GDI w wersji wyposażenia M. W przeciwieństwie do innych aut z tego zestawienia, to tańsze modele mogą się pochwalić ciekawszymi promocjami od droższych wersji hybrydowych, których ceny są obniżone o jedynie 5 tys. zł. Przykładowo, wersja z klasycznym układem hybrydowym o łącznej mocy 210 KM w wersji wyposażenia L, kosztuje teraz 160 900 zł, zaś najdroższa odmiana plug-in w topowej wersji GT-Line to wydatek rzędu 217 900 zł.

Hyundai Tucson - od 125 900 zł
Oferta koreańskiego SUV-a z rocznika 2024 charakteryzuje się dość dużym rozstrzałem w obniżkach cen, które są znacznie atrakcyjniejsze, niż w przypadku jej koreańskiego kuzyna spod znaku Kii. Podstawowa wersja Modern z jedynym spalinowym silnikiem 1.6 T-GDI z 6-biegową manualną skrzynią biegów jest przeceniona o równe 10 tys. zł do 125 900 zł. Pozostałe modele o klasycznym napędzie mogą się pochwalić przeceną o 14 tys. zł - przykładowo, topowa wersja Executive z napędem na cztery koła i siedmiobiegową skrzynią biegów DCT to wydatek 189 900 zł, zaś wersja N-Line w tej samej konfiguracji - 184 900 zł.

Jeżeli chodzi o wersje z klasycznym układem hybrydowym, to podstawowa wersja Modern po obniżce o 12 tys. zł kosztuje 147 900 zł, zaś każda droższa jest obniżona o 16 tys. zł - np. wersja Smart z napędem na cztery koła jest opatrzona ceną 155 900 zł. Największe obniżki dotyczą natomiast wariantu plug-in - wersje wyposażenia Executive, N-Line i Platinum mogą się pochwalić upustami na poziomie 30 tys. zł, kosztując odpowiednio 200 900 zł, 210 900 zł i 220 900 zł.
Citroen C5 Aircross - od 133 350 zł
To może być ostatni dzwonek, by załapać się na modele z obecnej, bardzo atrakcyjnej oferty, gdyż większość egzemplarzy C5 Aircross objętych promocją zostało już wyprzedane. Po okazyjnej cenie kupimy jeszcze jedynie miękką hybrydę MHEV 136 w wersji wyposażenia Plus za 134 920 zł (zamiast 168 650 zł), lub diesla BlueHDi 130 za 133 350 zł (zamiast 177 800 zł).

Ford Kuga - od 136 480 zł
Kompaktowy SUV Forda może się pochwalić jedną z najatrakcyjniejszych ofert promocyjnych. Za podstawowy model 1.5 EcoBoost w wariancie o mocy 150 KM, w podstawowej wersji wyposażenia Titanium zapłacimy 136 480 zł zamiast standardowych 162 480 zł. Wersja z samoładującym napędem hybrydowym 2.5 FHEV w wersji Titanium może się pochwalić upustem z 189 120 zł do 154 120 zł. Największe obniżki sięgające 44,5 tys. zł dotyczą wersji hybrydowych typu plug-in, za które zapłacimy zależnie od wersji 170 720 zł (wersja wyposażenia ST-Line za katalogowe 214 320 zł), 169 720 zł (wersja Active za 214 320 zł), lub 184 920 zł (wersje ST-Line X i Active X za 229 520 zł).

Volkswagen Tiguan - od 152 590 zł
Ceny Tiguana są niższe o 8 tys. zł od ceny katalogowej, niezależnie od wersji wyposażenia, czy silnika. Kwota 152 590 zł będzie nam potrzebna na model z podstawowym silnikiem 1.5 eTSi o mocy 136 KM z 7-stopniową skrzynią DSG w wersji wyposażenia Life. Za najtańszą wersję wysokoprężną 2.0 TDi potrzebujemy 160 990 zł. Hybrydowa wersja plug-in w wersji Elegance to wydatek 195 290 zł.

Mazda CX-5 - od 152 700 zł
To już jedna z ostatnich okazji by kupić kompaktowego SUV-a producenta z Hiroszimy - i nie chodzi o modele z rocznika 2024, tylko w ogóle. Modele z silnikiem 2.0 Skyactiv-G w podstawowej wersji wyposażenia Center-Line kupimy już tylko u kilku dilerów za 152 700 zł, co oznacza obniżkę o 8100 zł. Znacznie atrakcyjniejsze oferty czekają na zainteresowanych na leżaki magazynowe w postaci aut z rocznika 2023, jednak wtedy musimy brać lepiej wyposażoną a tym samym droższą wersję - przykładowo model w wersji Exclusive-Line za 163 800 zł, przeceniony o 22 tys. zł.

Toyota Corolla Cross - od 154 400 zł
Jeśli chcecie zakupić tego bestsellera w promocyjnej ofercie, to lepiej już teraz ruszajcie do salonów. Zostały już tylko modele 2.0 Hybrid Dynamic Force z napędem na przód. Jednak modeli w podstawowej Comfort już nie dostaniemy i trzeba się zadowolić wersją Style za 154 400 zł (rabat o 12,5 tys. zł), lub topową Executive za 168 200 zł (rabat o 16 700 zł). Chociaż nie zdziwiłbym się, jeżeli już w momencie pisania tego przeglądu ostatnie egzemplarze już się rozeszły.

Lexus UX300h - od 154 900 zł
Za niewiele więcej niż Corollę możemy kupić jej arystokratycznego kuzyna - Lexusa UX 300h. Japoński crossover premium z rocznika 2024 jest dostępny już od 154 900 zł - za taką kwotę dostaniemy hybrydę w podstawowej wersji Elegance z napędem na przednią oś, co oznacza spadek o 25 tys. zł względem już promocyjnej ceny. Jeszcze wyższy upust dotyczy wersji Business z pakietem Tech - o 30 tys. zł do 173 900 zł. Jeszcze atrakcyjniejszą ofertą może się pochwalić wersja F Sport za 180 900 zł, czyli tańsza o całe 39 tys. zł, niż przewiduje to katalog.

Audi Q3 i Q3 Sportback - od 177 280 zł
Kompaktowy SUV od Audi wg katalogów kosztuje od 195 280 zł. Jednak przy obecnych promocjach na modele z rocznika 2024 dostępne od ręki, możemy wyjechać nowym Q3 w wersji 35 TFSI za 177 705 zł. Za wersję Sportback w tej samej wersji silnikowej zapłacimy 179 289 zł. Największą obniżką może się pochwalić salon w Kielcach - stamtąd można wyjechać Q3 Sportback 40 TFSI Quattro, za starą cenę 242 712 zł, podczas gdy model w tej samej specyfikacji wg cennika na rok 2025 będzie nas kosztować 295 990 zł.
