REKLAMA

Kia ma problem z nowym logo. Mówią o tym internetowe statystyki

Koreańska Kia postanowiła zmodernizować swój logotyp. Nowy znak ujrzał światło dzienne na początku 2021 roku. Dwa lata później okazuje się, że nowe dzieło typografii niektórym wcale nie kojarzy się z marką Kia, a zamiast tego widzą zlepek dwóch liter, czyli „KN”.

KIA
REKLAMA
REKLAMA

Pociąg, który jechał do stacji „nowe logo” zatrzymał się ostatnio u prawie wszystkich producentów. W 2021 r. zajechał też na peron firmy Kia i dokazywaniom nie było końca. Prezentacja nowego logo marki Kia była wielkim wydarzeniem. Firma stworzyła nawet powietrzną wersję nowego znaku i ustanowiła przy tym rekord świata. 303 drony wystrzeliły setki fajerwerków podczas synchronicznego pokazu. Przy okazji został ustanowiony nowy rekord Guinnessa w kategorii „Liczba dronów, wykorzystanych do pokazu fajerwerków”.

Nowe logo marki Kia

Jeśli chodzi o cechy charakterystyczne nowego znaku, to Kia napisała w swoim oświadczeniu z 2021 r., że nowe logo zawiera elementy „symetrii”, „rytmu” i „wznoszące linie”, które symbolizują rozwój marki z myślą o klientach. Po niecałych dwóch latach okazuje się, że niektórzy użytkownicy wyszukiwarki Google wcale nie widzą rytmu i symetrii, a zamiast tego wyszukują hasło "KN car", czyli samochód KN.

Temat nagłośnił portal Carscoops, który zwrócił uwagę, że liczba wyszukiwań hasła „KN car” w Google znacznie wzrosła od lata 2021 r. Dane Google Trends pokazują, że to zjawisko nie ogranicza się tylko do Stanów Zjednoczonych, ponieważ użytkownicy w Australii, Kanadzie oraz Wielkiej Brytanii też szukają pojazdów KN. W tych krajach ludzie wpisują takie hasła jak „SUV KN”, „Cena samochodu KN”, czy „Marka samochodu elektrycznego KN”. Wyszukiwania w Ameryce są podobne: „Samochód KN Carnival”, „Czym jest KN” i „Samochód KN Telluride”.

Jak to możliwe, że nikt nie zauważył tego na etapie projektowania czy sprawdzania na grupach testowych? Nie wiadomo. Należy jednak pamiętać, że nawet te kilkadziesiąt tysięcy wyszukań przeinaczonej frazy, to kropla w morzu przy ilości zapytań o hasło Kia.

Fakt, że ludzie źle rozczytują znak rozpoznawczy marki z pozoru wygląda na złą wiadomość, ale warto zauważyć jedną rzecz. Chodzi o to, że ludzie najwyraźniej są tak ciekawi pojazdów Kia, że ​​aktywnie ich szukają, nawet jeśli nie wiedzą, z czym mają do czynienia. Z pewnością z całego zamieszania cieszy się firma K&N, która od wielu lat produkuje sportowe filtry powietrza do samochodów. W pisowni bardzo często pomija się znak pomiędzy literami i szuka po prostu filtrów KN.

Pod tematem dotyczącym logo marki Kia pojawiło się wiele prywatnych przeróbek mających na celu rozjaśnienie tej kwestii.

REKLAMA

Moim zdaniem to doskonały sygnał dla działu opracowującego identyfikację wizualną marki i nowe logo

Skoro ludzie mają problem z odczytaniem marki pojazdu, to niezwłocznie trzeba przystąpić do prac nad nowym logiem. Szykuje się kolejna fajna i dobrze płatna praca. Tak trzeba żyć.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA