Jaecoo 7 ma funkcję, która rozwiązuje problem tysięcy kierowców. Tylko oni wcale nie chcą rozwiązania
A może nawet milionów kierowców. Jak ktoś sam nie potrafi się nauczyć, jak właściwie postępować z pasami, to trzeba mu pomóc.

Nie wiem, czy zapinacie pasy bezpieczeństwa. Ja zapinam i każę zapinać wszystkim pasażerom. Jedyne przypadki, gdy mam niezapięte pasy, to przestawianie auta na parkingu. Przyzwyczaiłem się do tego, w ogóle prawie o tym nie myślę, tylko zawsze sięgam po pas.

To zaraz przestanie.
Trochę tego nie potrafię ogarnąć, te pasy obcierają ludzi, cisną ich, czy mentalnie odbierają wolność? Ciągle jest bardzo wielu kierowców, którzy jeżdżą i nie zapinają pasów bezpieczeństwa. Woleli nauczyć się przeczekiwania irytujących brzęczyków, albo zapinają pasy na stałe za sobą. Wsiadasz jako pasażer do takiego auta, pierwszy kilometr upływa wam przy akompaniamencie natarczywego piszczenia, a kierowca mówi: spokojnie, to zaraz przestanie.
Co ten pas im robi takiego złego, nie jestem w stanie odgadnąć, ale wiem, jak temu zapobiec. Jaecco 7 ma metodę skuteczniejszą niż mandaty, czy kampanie społeczne, w których kierowcy masowo wylatują przez przednie szyby.

Jaecco 7 znalazło sposób.
Do jednej rzeczy mogę się przyznać. Czasami szybciej ruszam, niż zdążę zapiąć pasy. Nie powinienem, ale zdarza się tak, że koła się już obracają, a dopiero sięgam po pas. Gdy nieświadomie spróbowałem tego w Jaecco 7 napotkałem opór.
To auto chińskiego producenta, od koncernu Chery, zdobywa coraz większą popularność. Goni już nawet trochę lidera rynku, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów chińskiego pochodzenia, czyli MG HS. Rzadko spotykany, nieco kanciasty wygląd, łączy z przyzwoitej jakości wnętrzem i bogatym wyposażeniem, opcją napędu na cztery koła, w dobrej cenie. Mało kto wie, że w Jaecco 7 trudno jest jeździć w stylu „to zaraz przestanie piszczeć".

Auto nie rusza, gdy masz niezapięte pasy.
Sposób Chińczyków jest dość prosty. Gdy włączasz zapłon, auto ma ciągle zaciągnięty elektrycznie sterowany hamulec ręczny. Jeśli pasy bezpieczeństwa kierowcy nie są zapięte, mimo wybranego trybu D lub R (dostępna jest tylko automatyczna skrzynia biegów), samochód nie ruszy. Dopiero zapięcie pasów umożliwi nam jazdę.
Może nie powinienem tego pisać, ale niestety da się to obejść. W okolicy lewego kolana znajduje się przycisk do obsługi ręcznego hamulca. Możemy go zwolnić i odzyskać upragnioną kontrolę nad pojazdem. Pozostaje tylko jedna zagadka do rozwiązania. Czy kierowcy Jaecco 7, którzy nie lubią zapinać pasów, a na pewno tacy się znajdą, będą woleli sięgać do lewego kolana, niż za prawe ramię, żeby ruszyć. Wtedy dalej nic nie będę rozumiał z tego niezapinania pasów.