Dacia Duster Pickup oficjalnie w rumuńskiej ofercie. Cena? Ponad 100 tys. zł
Dacia Duster Pickup wchodzi do stałej oferty rumuńskiego producenta. Można ją zamawiać od dziś. Ale nie u nas...
Zdaje się, że Renault wciąż traktuje Polskę jako jakiś gorszy fragment świata. Wczoraj usłyszeliśmy, że nie zamierza wprowadzać u nas elektrycznego Twingo. OK – to niewielkie zmartwienie, bo rządowy program dopłat działa na tyle znakomicie, że i tak mało kto byłby zainteresowany elektrycznym maluchem.
Gorzej jednak, że Dacia nie będzie sprzedawać u nas swojego świętego Graala w wersji pickup!
Model ten właśnie pojawił się w na rumuńskiej stronie producenta i od dziś można składać na niego zamówienia. I nie mówimy o jakiejś serii limitowanej, a o regularnej produkcji.
Takiej wersji Dustera jeszcze w ofercie nie było
Owszem, na zamówienie OMV zbudowano 500 egzemplarzy Dusterów Pickup pierwszej generacji, ale model ten nigdy nie trafił do salonów. Teraz ma się to zmienić – Dustera Pickupa przygotowanego przez firmę Romturingia w salonie Dacii będzie mógł kupić każdy.
Auto zbudowano na dostępnej również u nas wersji wyposażeniowej Comfort. Oznacza to, że ma 4 poduszki powietrzne, układy ABS i ESP oraz asystenta wjazdu na wzniesienie. Wersja pickup sprzedawana jest wyłącznie z karoserią w białym kolorze i na 16-calowych obręczach z lekkich stopów. W porównaniu ze zwykłym Dusterkiem, wersja Pickup jest o 19 mm krótsza i ma o 14 mm większy prześwit (224 mm).
Dacia Duster Pickup może mieć pod maską wyłącznie wysokoprężny silnik 1.5 dCi o mocy 115 KM i 260 Nm momentu obrotowego, zestawiony z sześciobiegową przekładnią manualną i napędem na wszystkie koła. Auto ma przejeżdżać 100 km zużywając średnio 4,9 l oleju napędowego (według normy NEDC).
Dacia Duster Pickup – ładowność
Według specyfikacji, paka Pickupa ma 1,65 m długości, i dokładnie metr szerokości między nadkolami. Jej objętość oszacowano na 1000 litrów, ale auta nie da się przekształcić w 1000-litrowe, jeżdżące jacuzzi, bo ładowność wynosi 500 kg.
Niestety, Dacia Duster Pickup to najdroższa odmiana tego modelu
Podczas gdy u nas Duster w topowej wersji Prestige, z tym samym 1.5 dCi i napędem na 4 koła kosztuje 79 900 zł, na Pickupa w Rumunii trzeba szykować 22 546 euro, a to jakieś 103 tys. zł. Czyli według nomenklatury przyjętej u nas w komentarzach, mowa o 1,6 DwP (Dustera w Prestiżu). Ale gdyby odliczyć VAT i dochodowy...
Teraz czekamy tylko by rzutem na taśmę Dacia wprowadziła jeszcze do sprzedaży Dustera w wersji Oroch. Takie rumuńskie Subaru Baja - to by było coś!