Oto Dacia Duster po liftingu - wreszcie dostępna z silnikiem benzynowym i automatem
Spokojnie, dalej ma 4x4. Dalej też wygląda jak Dacia Duster.
Właściwie to trudno nazwać ten lifting jakimś wybitnie znaczącym, ale jest kilka zdecydowanych zmian na plus. Zacznijmy jednak od tego, jak nowa Dacia Duster wygląda z zewnątrz:
Nowością, którą widać już na pierwszy rzut oka, są nowe, LED-owe światła do jazdy dziennej - nawiązujące do nowego Sandero, ale nie identyczne. Przy okazji - Duster jest pierwszym modelem Dacii, który ma LED-owe kierunkowskazy. Aż sprawdziłem, który mamy rok.
Dla przypomnienia, do tej pory Duster wyglądał z przodu tak:
Nowościami, które widać natomiast mniej, jest poprawienie aerodynamiki Dustera, co ma przełożyć się na niższe zużycie paliwa. Nowy jest projekt chociażby spoilera, a także 16- i 17-calowych felg aluminiowych. Podobno m.in. dzięki tym modyfikacjom (i LED-owemu oświetleniu) udało się ograniczyć emisję CO2 na każdy kilometr o maksymalnie 5,8 g. Taka niezbyt porywająca ciekawostka.
Nowe są też oczywiście tylne światła - oczywiście też LED-owe i z nowym wzorkiem:
Szkoda, bo ten poprzedni był całkiem spoko:
Niestety chyba nigdzie na karoserii nie znajdziemy jeszcze nowego logo Dacii. Pomijając „tablice rejestracyjne” na zdjęciach prasowych. Pewnie będziemy musieli na to poczekać do premiery kolejnej generacji.
Dacia Duster - lifting zmienia też wnętrze
Ponownie - bez rewolucji, ale jest zdecydowanie przyjemniej. Chociażby ekran systemu multimedialnego doczekał się całkiem ładnej obudowy - z gigantycznymi ramkami, ale i tak jest lepiej, niż było do tej pory.
Dla przypomnienia - było tak:
Całkowicie nowa ma być też tapicerka, zagłówki, a także konsola środkowa z regulowanym podłokietnikiem (możliwość cofnięcia o 70 mm) i schowkiem o pojemności 1,1 litra. Przy okazji pojawią się dwa złącza USB do ładowania dla pasażerów z tyłu.
Tutaj jeszcze nowe zagłówki, dzięki którym widoczność do tyłu ma być lepsza:
I nowy podłokietnik ze schowkiem:
Przełomowy będzie natomiast fakt, że w niektórych wersjach kierownica będzie miała podświetlane przyciski - o ile dobrze pamiętam, te w przedliftingowym nie miały takiej opcji.
Dacia Duster - dwa systemy multimedialne do wyboru
Podstawowym będzie Dacia Plug&Music z radiem, MP3, USB i Bluetooth. Opcjonalnie będzie można zamówić Media Display, z 6 głośnikami, DAB, Bluetoothem, dwoma portali USB i Apple CarPlay oraz Android Auto obsługiwanych po kablu. Jeśli chcemy więcej, będziemy musieli wybrać Media Nav - tutaj dostaniemy w bonusie nawigację i bezprzewodowego CarPlaya oraz Android Auto.
W jednym i drugim przypadku ekran ma przekątną 8 cali.
Dacia Duster - co pod maską?
Do wyboru będzie:
- dCi 115 KM - z 2WD lub 4WD i manualną, 6-biegową przekładnią
- TCe 90 2WD - z 6-biegową przekładnią manualną
- TCe 130 2WD - z 6-biegową przekładnią manualną
- TCe 150 4WD - z 6-biegową przekładnią manualną
- TCe 150 2WD - z 6-stopniową przekładnią EDC
- ECO-G 100 2WD (benzyna + LPG) - z 6-biegową przekładnią manualną
Tak, dobrze wyczytaliście - będzie można zamówić Dustera 150 KM z automatyczną przekładnią (wcześniej był tylko z dCi i od jakiegoś czasu już go nie było). Ależ to się będzie sprzedawać. W salonach już od września.