REKLAMA

Zmiany w cenniku Dacii Duster. Znika 1.6 SCe. Wreszcie pojawi się mocne TCe z 4x4

Dacia opublikowała cennik Dustera na rok modelowy 2020. Będzie więcej wersji z napędem 4x4. Wszystkie z turbodoładowaniem. Znika bazowa wersja za 39 900 zł, ale chyba nikt nie będzie za nią tęsknił. 

dacia-duster-test-13 dacia duster rywale
REKLAMA
REKLAMA

Jakiś czas temu poprosiliśmy przedstawiciela Renault Polska o informację jakie Dustery najchętniej wybierają Polacy. Dowiedzieliśmy się, że bestsellerem jest wolnossące 1.6 SCe z napędem na przednią oś, w wersji wyposażenia Prestige za 58 900 zł. 

Niestety - w najnowszym cenniku nie ma już tej odmiany. Tak jak zapowiadaliśmy, 1.6, które nie było w stanie sprostać wyśrubowanym wymogom norm emisji spalin, ustąpiło na rzecz turbodoładowanego TCe o pojemności 1,3 litra. 

Według najnowszego cennika wciąż można szukać tańszych egzemplarzy z silnikiem 1.6 w cenie od 39 900 zł. Ale auta z rocznika modelowego 2020 kosztują co najmniej 54 400 zł. Egzemplarze porównywalne ze wspomnianą wyżej najpopularniejszą wersją, czyli ze 130-konnym 1.3 TCe, napędem na przednią oś i wyposażeniem wersji Prestige, kosztują teraz 64 900 zł - o 6 tys. więcej niż wersja z silnikiem 1.6, ale jednocześnie o 2,2 tys. zł mniej niż dostępna równolegle z 1.6 wersja 130 TCe FAP.

Dacia Duster - nowe wersje 4x4.

Dotąd rumuński SUV z napędem na obie osie dostępny był albo z wolnossącym 1.6, albo z wysokoprężnym 1.5. W obu przypadkach mowa o silnikach o mocy 115 KM - czyli w sumie nieprzesadnie wysokiej. Zniknięcie silnika 1.6 wymusiło dobre zmiany w gamie - czteronapędowy Duster w końcu będzie miał sensowną moc. 

Za 130-konnego Dustera z napędem na 4 koła trzeba będzie teraz zapłacić minimum 66 100 zł - o 6 tys. zł więcej niż dotychczas za wersję o mocy 115 KM. Lepiej wyposażona wersja SL Techroad kosztowała dotąd 65 900 zł, a od teraz - 71 900 zł.

Ci, dla których 130 KM to wciąż za mało, mogą teraz wybrać jeszcze mocniejszą wersję - o mocy 150 KM za 73 900 zł. 

150-konny Duster 4x4 za 73 900 zł pod względem ceny wciąż nie będzie miał sobie równych.

Konkurenci za napęd na obie osie żądają o wiele więcej. Kia Sportage z napędem 4x4 kosztuje minimum 102 490 zł (1.6 T-GDI 177 KM w wersji M), napędzany tym samym silnikiem Hyundai Tucson jest jeszcze droższy - kosztuje 137 400 zł (wersja Style).

REKLAMA

Nissan Qashqaia 4x4 łączy tylko z silnikiem Diesla i w promocji życzy sobie za niego 108 490 zł (dCi 150 w wersji Acenta). Najtańszy czteronapędowy Karoq kosztuje w konfiguratorze Skody 113 750 zł (1.5 TSI 150 KM Ambition), a VW T-Cross jest tańszy (!) o 160 zł (1.5 TSI 4 Motion Advance).

Za niewiele więcej można mieć już dużego SUV-a Mitsubishi - Outlander 2.0 150 KM z napędem na 4 koła i skrzynia CVT kosztuje w promocji 113 990 zł. Przy tym poziomie cen Duster nadal jest śmiesznie tani, choć skok ceny bazowej wersji z 39 900 na 54 400 zł może wydawać się szokujący. 

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA