Oto nowa Alfa Romeo Tonale. Zmian szukaj w cenniku
Alfa Romeo Tonale doczekała się właśnie nowej odsłony. Poznacie ją na pierwszy rzut oka, o ile... wiecie, na co patrzeć.

Żeby nie przeciągać:
Tak wygląda nowa Alfa Romeo Tonale:

Dla szybkiego porównania - tak wyglądała do tej pory:

Zmieniło się więc - jak to bywa przy liftingach - całkiem sporo z przodu. Jest nowe Scudetto, jest nowy kształt wlotów powietrza, inaczej uformowany zderzak i... na tym się właściwie kończy. Aż chciałoby się napisać, że zmieniono też grafikę LED-owych reflektorów, ale nic takiego nie miało miejsca - i w sumie dobrze.
Poza tym zmian z zewnątrz raczej próżno szukać. Wnikliwi może zauważą krótszy zwis przedni, a fani marki będą pewnie wiedzieli, że zwiększył się rozstaw kół z przodu i z tyłu.

Poza tym w ofercie pojawią się nowe 19-calowe felgi, logo z przodu i z tyłu zmieniono na czarno-białe, a w wyższych wersjach wyposażenia nazwę modelu polakierowano na czarno.
Lifting Alfa Romeo Tonale - co zmieniło się w środku?
Tak wygląda to teraz:

A tak wyglądało wcześniej:

Według komunikatu Alfy Romeo nowościami są głównie nowe materiały i kolory we wnętrzu, aczkolwiek największą uwagę zwraca chyba rezygnacja z dźwigni zmiany trybów jazdy i zastąpienie jej pokrętłem:

Nowa Alfa Romeo Tonale - co trzeba wiedzieć poza tym?

Chociażby to, że podstawowa wersja 1.5 Turbo (Ibrida) ma teraz 175 KM, a Ibrida Plug-In ma 270 KM. W tym pierwszym wypadku mamy do dyspozycji 7-stopniową, dwusprzęgłową automatyczną przekładnię i napęd na przednią oś, natomiast w tym drugim - 6-stopniową przekładnię automatyczną i napęd na obie osie.
Alfa Romeo przy okazji ogłosiło, że Tonale ma trafiać teraz do większej liczby klientów, w związku z czym pojawi się nowa podstawowa wersja, powyżej której ulokowane będą odmiany Ti oraz Veloce.
Podstawowa wersja ma zaoferować m.in. reflektory LED, fotele pokryte czarną tkaniną, 12,3-calowy zestaw cyfrowych zegarów, 10,25-calowy ekran, bezkluczykowy dostęp, dwustrefową klimatyzację, dzieloną kanapę, adaptacyjny tempomat oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
Odmianę Ti będzie można odróżnić po czarnych ramkach okien, skórzanej tapicerce, elektrycznie regulowanych fotelach z regulacją odcinka lędźwiowego oraz wentylacją i podgrzewaniem. Veloce zaoferuje natomiast 19-calowe felgi, matrycowe reflektory, czerwone zaciski hamulcowe, podwójny wydech z chromowanymi końcówkami i odpowiednie oznaczenia.
Do kompletu będzie jeszcze - z okazji premiery - Tonale Sport Speciale, ze srebrnymi akcentami na nadwoziu, czarnymi zaciskami, białymi literami w nazwie Alfa Romeo i tapicerką z Alcantary.
Na razie nie wiadomo jeszcze, jak bardzo wprowadzenie zmian w gamie wpłynie na ceny i jak faktycznie "przystępna" będzie propozycja Włochów. Póki co cennik starszej wersji zaczyna się od 175 tys. zł.