Alfa Romeo pokazała nowe logo. A właściwie to dwa loga
Alfa Romeo zaprezentowała dziś nowe logo, ale spokojnie - nie to, o którym myślicie. Choć dzisiejsze nowości dotyczą i tak najważniejszych oraz najciekawszych modeli włoskiej marki.

Nowego logo, a dokładniej: logotypów, doczekały się dzisiaj bowiem Quadrifoglio i Autodelta. Ta pierwsza z okazji setnych urodzin, natomiast ta druga - z okazji sześćdziesiątej rocznicy powstania. Oba te rezultaty zostały zresztą uwiecznione na nowych logotypach:
Urodzinowy logotyp Quadrifoglio prezentuje się następująco:
Natomiast Autodelta może się pochwalić takim logotypem, który nie pozostawia wątpliwości, o którą rocznicę chodzi:
Gdzie można było zobaczyć do tej pory - przynajmniej w ostatnim czasie - te logotypy (choć w starszej wersji) obok siebie? Oczywiście na Giulii GTA/GTAm:
Nieco zaskakujący jest przy tym fakt, że Alfa Romeo - podobnie jak Lancia - poszła pod prąd rynkowym trendom w zakresie projektowania logotypów i zamiast uproszczenia, spłaszczenia i zesmartfonowienia projektów, zdecydowano się całość ozłocić, wygradientować i wytrójwymiarzyć. W sumie dobrze - niech będzie coś innego na rynku.
Gdzie trafi nowe logo, które pokazała dzisiaj Alfa Romeo?
To skomplikowane.
W komunikacie prasowym Alfa Romeo zapowiada, że nowe logotypy będą w 2023 r. "wspierać działania komunikacyjne marki", ale to akurat klientów umiarkowanie interesuje. Ciekawsze jest to, że mają też wspierać "dwie ważne nowości".
Czy chodzi o nowe modele? Może. Od jakiegoś czasu oczekuje się, że w 2023 r. Alfa Romeo zaprezentuje supersamochód, który prawdopodobnie mógłby bez większych problemów zasłużyć na jeden albo nawet oba nowe logotypy. Drugą nowością - przy założeniu, że w ogóle chodzi o nowe samochody - mogą być poliftingowe wersje Stelvio i Giulii w wersji Quadrifoglio. Na stronie włoskiej marki mamy obecnie podział na przedliftingowe Quadrifoglio i poliftingowe modele cywilne, a także osobne cenniki, choć QV także są teoretycznie datowane na "rok produkcji 2023".
To jednak oczywiście tylko zgadywanie - możliwe, że Alfa Romeo miała na myśli dwie zupełnie inne ważne nowości i w 2023 r. zobaczymy coś innego z logotypami Quadrifoglio i Autodelty. Oby to było coś naprawdę ciekawego, bo na kolejną tak efektownie okrągłą rocznicę będzie trzeba jeszcze długo poczekać.
Czytaj również: