REKLAMA

WOW, w końcu podpisano umowę na budowę obwodnicy Wrocławia

Marszałek woj. dolnośląskiego podpisał umowę na budowę ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia (WOW). Mimo wielu wyzwań i przeciwności wkrótce projekt zostanie zakończony.

WOW, w końcu podpisano umowę na budowę obwodnicy Wrocławia
REKLAMA

Jeśli jesteście z Wrocławia, z pewnością się ucieszycie, choć to równie istotna wiadomość dla pozostałych kierowców. Chodzi o Wschodnią Obwodnicę Wrocławia (WOW), której budowę rozpoczęto kilkanaście lat temu. Niestety do tej pory udostępniono jedynie jej część, ponieważ prace zostały wstrzymane przez protesty mieszkańców pobliskiej wsi. Po znalezieniu kompromisu udało się podpisać ważną umowę.

REKLAMA

Marszałek podpisał umowę na budowę ostatniego odcinka (WOW)

Mieszkańcy wsi Wysoka, leżącej na południe od Wrocławia, sprzeciwiali się poprowadzeniu odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia przez lokalne osiedle. Z tego powodu doszło do protestów i wstrzymania prac, które uniemożliwiło ostateczne sfinalizowanie budowy odcinka o długości 30 km, który miał połączyć autostradę A4 z drogą ekspresową S8.

Ostatecznie zdecydowano się na odpowiednie rozwiązanie, które pozwoli wznowić prace i usatysfakcjonuje mieszkańców wsi. Dzięki temu marszałek woj. dolnośląskiego Paweł Gancarz mógł podpisać umowę na budowę ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Wykonaniem prac na długości 3,7 km zajmie się firma Skanska.

Prace budowlane mają zakończyć się w ciągu 3 lat. Cała inwestycja będzie kosztować 264 mln zł, a w jej skład wejdzie most, wiadukt, cztery ronda i trasa pieszo-rowerowa. Zastanawiacie się, jak dogadano się z protestującymi? Ustalono, że połączenie obwodnicy z autostradą A4 umożliwi 600-metrowy półtunel. Nie można było tak od razu?

Przez wiele lat poprzednie zarządu województwa „popychały” kwestię budowy wschodniej obwodnicy Wrocławia. My teraz domykamy tę sprawę i mam nadzieję, że za 30 miesięcy będzie już można nią pojechać – powiedział marszałek Paweł Gancarz.

Fot. DSDiK

To droga, choć kluczowa inwestycja

Łączna kwota przeznaczona na budowę odcinka o długości 3,7 km wydaje się astronomiczna. Oczywiście składa się na nią również 121 mln zł pozyskanych z funduszy unijnych, 12 mln zł od samorządu województwa i 11 mln zł z gminy Wrocław. To umożliwi stworzenie wcześniej wspomnianej infrastruktury oraz czterech pasów ruchu na odcinku 2,9 km (na pozostałych 800 metrów zostaną zwężone do dwóch).

Jeśli prace budowlane przebiegną zgodnie z planem, w 2028 roku Wrocław będzie cieszyć się nową obwodnicą pozwalającą na ominięcie zakorkowanego centrum miasta i skrócenie czasu dojazdu. Najważniejsze, że dzięki półtunelowi „wilk będzie syty i owca cała”.

REKLAMA

Dowiedz się więcej o drogach w Polsce:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-30T17:02:29+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T11:18:58+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T17:01:35+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T15:52:27+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA