1. Autoblog
  2. Lokowanie produktu

Poznaj technologię nowego VW Taigo. Oto 7 nowoczesnych gadżetów, które cię zaskoczą

Lokowanie produktu

Jak przystało na nowy model, Volkswagen Taigo może mieć na pokładzie najświeższe gadżety. Zobacz, jak uprzyjemnią ci jazdę. Będziesz zaskoczony!

25.01.2022
14:49
Poznaj technologię VW Taigo. 7 gadżetów, które cię zaskoczą

„Ten samochód po prostu mi się podoba, dlatego go kupię”. Na pewno część klientów podpisze umowę zamówienia Taigo po wypowiedzeniu podobnego zdania. Nowy Volkswagen interesująco wygląda, więc rzeczywiście może po prostu wpaść komuś w oko. Co, jeśli design zejdzie na dalszy plan? Na szczęście, wtedy mały SUV-coupe nie traci argumentów. Ma oszczędne i dynamiczne silniki (1.0 i 1.5 TSI), spory bagażnik i po prostu przyjemnie jeździ.

vw taigo wersje

Poza tym, zaskakuje bogatym wyposażeniem

Jakie gadżety można znaleźć w Taigo? Gdybym miał wypisać wszystkie, siedziałbym nad tym tekstem co najmniej do rana. Jest ich naprawdę dużo… wybrałem więc siedem najciekawszych. Oto i one.

Regulowana podłoga bagażnika

vw taigo technologia

Zacznijmy oglądanie auta od otwarcia bagażnika. Jest spory (bazowo: 440 litrów), ale od wielkości ważniejsza jest wygoda użytkowania. Na nic setki litrów, gdy załadunek jest trudny. Na szczęście, w tym przypadku tak się nie dzieje. Wszystko dzięki regulowanej podłodze kufra. Da się ustawić ją w taki sposób, by była na tym samym poziomie, co dolna krawędź bagażnika. To oznacza, że po otwarciu klapy wystarczy położyć bagaż na progu i przesunąć go dalej. Nie trzeba używać siły ani daleko sięgać. Pod spodem znajduje się za to pojemny schowek, w którym można zmieścić dodatkowe przedmioty. Nie turlają się wtedy po całym bagażniku. Co ważne, schowek nie znika nawet wtedy, gdy mówimy o Taigo z opcjonalnym zestawem audio Beats z subwooferem. Źródło soczystego basu mieści się bowiem jeszcze głębiej, czyli we wnęce koła zapasowego.

Travel Assist

iq.light

To jeszcze nie są czasy, w których kierowca ma za zadanie wyłącznie ustawić adres w nawigacji, a potem pozostaje mu tylko rozłożyć się wygodnie na fotelu i poczytać książkę. Na ten etap trzeba trochę poczekać (i raczej nikt nie wie, ile dokładnie). Ale Taigo i tak potrafi pomóc kierowcy i trochę go odciążyć.

System Travel Assist to tak naprawdę kilka asystentów jazdy. Pierwszy monitoruje sytuację przed autem i w razie potrzeby włącza awaryjne hamowanie – gdy kierowca się np. zagapi. Drugi dba o to, by samochód jechał po swoim pasie ruchu. Kolejny utrzymuje zadaną prędkość i odległość od poprzedzającego auta. Można włączyć także funkcję automatycznego zwalniania na ograniczeniach prędkości i przed zakrętami czy skrzyżowaniami. Są także „pomocnicy” sprawdzający podczas zmiany pasa, czy w martwym polu nie ukrył się żaden samochód albo odczytujący dozwoloną na danym odcinku szybkość. Efekt? Jazda jest łatwiejsza i bezpieczniejsza.

IQ.Light

iq.light

„Efekt? Jazda jest łatwiejsza i bezpieczniejsza” – to zdanie pasuje nie tylko do funkcji opisanej wyżej, ale i do reflektorów IQ.Light. To zaawansowane LED-y matrycowe, które nie tylko zapewniają daleki zasięg i temperaturę światła zbliżoną do naturalnej (a więc mniej męczą oczy kierowcy), ale są… inteligentne. Jak to działa? Po pierwsze, doświetlają zakręty. Po drugie, czujnik wykrywa auta jadące z przeciwnego kierunku lub przed Taigo, a poszczególne diody wygaszają się w ten sposób, by zapewnić maksymalną skuteczność oświetlenia, ale nie oślepiać innych kierowców. Po trzecie, snop światła dostosowuje się do warunków i prędkości. Inaczej zadziała w mieście podczas pogodnej nocy, inaczej podczas deszczu na wiejskiej drodze, a jeszcze inaczej w czasie mgły na autostradzie. Sprytne i… ładne, bo w komplecie z IQ.Lights „przychodzi” także efektowny, LED-owy pasek biegnący przez szerokość przodu Taigo.

Digital Cockpit

Żegnajcie, klasyczne zegary! Tradycyjne rozwiązanie ze wskazówkami miało – owszem – pewien urok, ale w dzisiejszych czasach najważniejsze jest szybkie odczytywanie informacji. Dlatego cyfrowy kokpit sprawdzi się lepiej.

Rozwiązanie pod nazwą Digital Cockpit jest seryjne w każdym Taigo. Jego podstawowa wersja ma ośmiocalowy wyświetlacz, na którym widać np. prędkość czy licznik kilometrów. Więcej treści można zobaczyć na dziesięciocalowym ekranie Digital Cockpit Pro. Oprócz prędkości, można ustawić wyświetlanie np. wskazań nawigacji, mapy, a także informacji dotyczących tempomatu czy chociażby słuchanego radia. Decyzja dotycząca tego, na co chcesz patrzeć, należy do ciebie. Ważne, że wszystko jest estetyczne, czytelne i proste w obsłudze.

Bezprzewodowy App Connect

volkswagen taigo

Nie przepadasz za fabryczną nawigacją? Żaden kłopot. Dzięki funkcji App Connect, możesz wyświetlać np. Mapy Google na ekranie systemu multimedialnego. Jeśli twoje Taigo ma opcjonalny system Discover Media i Discover Pro, możesz zapomnieć o kłopotliwym podłączaniu kabli. Wszystko zadziała bezprzewodowo, zarówno w przypadku telefonu Apple, jak i takiego z Androidem.

Klimatyzacja Climatronic z filtrem Air Care

Nowy, efektowny panel do obsługi klimatyzacji, to nie wszystko. Climatronic z Taigo pozwala na dobranie innej temperatury po lewej i po prawej stronie kabiny. Koniec z kłótniami między kierowcą a pasażerami na temat tego, czy w aucie ma być cieplej czy chłodniej. Oprócz znanej od lat „dwustrefowości”, klimatyzacja z Taigo ma też kilka innych, interesujących funkcji. Główna to dostosowywanie pracy dmuchawy do prędkości. Gdy jedziesz wolniej, układ działa ciszej, by cię nie rozpraszać. Poza tym, sprawdź, co się stanie, gdy spryskasz szybę spryskiwaczami. Nawet gdy to zimowy płyn o nieprzyjemnym zapachu, nie skrzywisz się i nie zatkasz odruchowo nosa. Dlaczego? To proste – Taigo automatycznie zamyka na chwilę obieg, gdy ruszasz manetką od spryskiwaczy. Pomysłowe.

Pakiet Sport z funkcją wyboru profilu jazdy i elektryczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS

taigo

Taigo to SUV-coupe. Dynamicznie wygląda, a w razie potrzeby, potrafi również dynamicznie jeździć. Pomaga w tym pakiet Sport. Na czym polega zawarta w nim możliwość wyboru trybu jazdy? Volkswagen pozwala na dostosowanie ustawień auta do twoich potrzeb, nastroju i charakteru. W trybie Eco działa tak, by zużyć jak najmniej paliwa. Reakcja na gaz jest spokojna, a skrzynia biegów (jeśli to DSG) wcześnie zmienia biegi. Z kolei ustawienie Normal jest stworzone do „zwykłej” jazdy, czyli dojazdów do pracy czy na wakacje. Taigo działa wtedy tak, by połączyć możliwie niskie zużycie paliwa z komfortem jazdy i dobrą dynamiką.

Kto chce jechać ostrzej, powinien wybrać tryb Sport. Auto jest wtedy gotowe do szybkich przyspieszeń. Skrzynia wrzuca wyższe przełożenia dopiero wtedy, gdy „wskazówka” na cyfrowym obrotomierzu zabrnie w rejony bliższe czerwonego pola. Reakcja na gaz jest błyskawiczna i ostra, a układ kierowniczy się usztywnia. Wszystko po to, by wycisnąć z Taigo maksymalne osiągi i… maksymalną przyjemność z dynamicznej jazdy.

Na ekranie można wybrać jeszcze tryb Individual. Wtedy to ty rządzisz. Możesz dowolnie łączyć cechy różnych trybów, by powstał ten najbardziej „twój”, idealny dla ciebie. Podoba ci się praca skrzyni w Sporcie, ale wolisz „normalny” układ kierowniczy? Nie ma problemu.

Zwłaszcza podczas szybkiej jazdy, niemal każdy doceni pracę elektrycznej blokady mechanizmu różnicowego XDS. Działa automatycznie, gdy czujniki wykryją, że jest potrzebna. Efekt? Ograniczona podsterowność i bardziej precyzyjne prowadzenie. Taigo na zakrętach naprawdę słucha się poleceń kierowcy.

Najlepiej, gdy sprawdzisz to samemu

Przekonaj się podczas jazdy próbnej, jakie jeszcze zalety i gadżety ma Volkswagen Taigo. To, co tutaj wymieniłem, to dopiero początek!

Materiał powstał we współpracy z marką Volkswagen

W zależności od wariantu i wersji zużycie paliwa wynosi od 5,4 l/100 km do 6,2 l/100 km, emisja CO2 od 124 g/km do 142 g/km (na podstawie świadectw homologacji typu, dla cyklu mieszanego). Zużycie paliwa i emisja CO2 zostały określone zgodne z procedurą WLTP. O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki Volkswagen lub sprawdź na stronie www.volkswagen.pl

Lokowanie produktu
Najnowsze
Zobacz komentarze