Renault pokazało nowego Trafica i inne busy z przyszłości. Niedługo będziecie nimi latać
Renault zaprezentowało nową gamę elektrycznych samochodów dostawczych. Kultowy Trafic otrzyma nowych braci.
![renault trafic e-tech electric - renault estafette e-tech electric - renault goelette e-tech electric](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-trafic-e-tech-electric-renault-estafette-e-tech-electric-renault-goelette-e-tech-electric_.jpg)
Nowa gama elektrycznych furgonetek E-Tech została stworzona przez Flexis, niezależne przedsiębiorstwo założone przez Grupę Renault we współpracy z Grupą Volvo i Grupą CMA CGM. Auta są zbudowane w oparciu o architekturę SDV (Software Defined Vehicle). Pojazdy korzystają z płyty podłogowej typu „deskorolka”, co ma zapewnić odpowiednią elastyczność i ergonomię.
Powstaną trzy modele, ale królem jest nowy Trafic
Renault Trafic to model dobrze znany kierowcom dostawczaków. Auto obecne jest na rynku od lat 80. XX wieku, a na ulice wyjechało dotąd aż 2,5 mln egzemplarzy. Teraz nadchodzi nowa generacja, która jest... w pełni elektryczna. Auto ma zmniejszony zwis przedni i wydłużony rozstaw osi, co ma zapewnić większą przestronność. Wszystko to przy zachowaniu promienia skrętu porównywalnego z Renault Clio oraz wysokości poniżej 1,9 m, co umożliwi łatwy wjazd na parkingi podziemne. Na razie nieznane są konkretne wymiary, ładowność czy parametry napędu. Widać jednak, że Trafic otrzyma z przodu podświetlaną listwę górną oraz podświetlane logo, co doda mu... charakteru? Renault opisuje sylwetkę tego dostawczaka w wyjątkowo entuzjastyczny sposób, jakby to był flagowy supersamochód. Zamiast jednak opisywać, wolę po prostu pokazać udostępnione przez Francuzów zdjęcia:
![https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-trafic-e-tech-electric-2-Duzy.jpeg](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-trafic-e-tech-electric-2-Duzy.jpeg)
![photo](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-trafic-e-tech-electric-2-Duzy.jpeg)
![photo](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-trafic-e-tech-electric-1-Duzy.jpeg)
![photo](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-trafic-e-tech-electric-Duzy.jpeg)
Drugie na liście: Renault Goelette E-Tech
Samochód dostawczy o tej nazwie pojawił się na drogach w 1956 roku i był produkowany przez 10 lat. Teraz powraca jako Renault Goelette E-Tech electric. Producent twierdzi, że auto zostało zaprojektowane z myślą o zróżnicowanych potrzebach klientów, oferując szeroki wachlarz możliwości zabudowy. Pojazd będzie dostępny w trzech wersjach: podwozie z kabiną, skrzynia oraz wywrotka. Z wyglądu przednia część nadwozia została ujednolicona aż do słupka B – auto jest niemal identyczne jak Trafic E-Tech electric. Tylna część została zaprojektowana w taki sposób, aby można ją było łatwo modyfikować i dostosowywać do indywidualnych potrzeb użytkowników.
![https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-goelette-e-tech-electric-2-Duzy.jpeg](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-goelette-e-tech-electric-2-Duzy.jpeg)
![photo](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-goelette-e-tech-electric-2-Duzy.jpeg)
![photo](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-goelette-e-tech-electric-1-Duzy.jpeg)
![photo](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-goelette-e-tech-electric-Duzy.jpeg)
Na koniec miejski wojownik: Renault Estafette E-Tech
To kolejny powrót do dawnej nazwy, ponieważ w latach 1959–1980 wyprodukowano ponad pół miliona egzemplarzy Estafette. Nowe Estafette E-Tech to, jak mówi Renault, współczesna interpretacja samochodu dostawczego z lat 60., dostosowana do wymogów nowoczesnej logistyki miejskiej. Model charakteryzują kompaktowe wymiary – długość 5,27 m i szerokość 1,92 m. Wysokość wynosząca 2,6 m ma umożliwić dorosłej osobie swobodne poruszanie się po przestrzeni ładunkowej bez konieczności schylania się. Estafette E-Tech z wyglądu przypomina swoich braci, ale jest znacznie wyższe. Auto ma ogromną szybę przednią i będzie wyposażone w funkcje stworzone z myślą o klientach pracujących w środowisku miejskim. Będą to m.in. boczne drzwi przesuwne ze zintegrowaną prowadnicą, a także stopnie po obu stronach oraz z tyłu nadwozia. Pojazd otrzyma również zestaw czarnych osłon o ziarnistej fakturze.
![https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-estafette-e-tech-electric-2-Duzy.jpeg](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-estafette-e-tech-electric-2-Duzy.jpeg)
![photo](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-estafette-e-tech-electric-2-Duzy.jpeg)
![photo](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-estafette-e-tech-electric-1-Duzy.jpeg)
![photo](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/renault-estafette-e-tech-electric-Duzy.jpeg)
Jak wam się podobają nowe dostawczaki? Wszystkie trzy modele będą produkowane w zakładzie w Sandouville we Francji i pojawią się na rynku w 2026 roku.