Nowy SUV Citroena już w Polsce. 133 tys. i hybryda jest twoja
Citroen zaprezentował dziś ceny swojego najnowszego, sztandarowego SUV-a. Ile kosztuje nowy Citroen C5 Aircross w Polsce?

Odpowiedź na szybko brzmi: co najmniej 132 900 zł. Pełna odpowiedź jest oczywiście dłuższa.
Nowy Citroen C5 Aircross - cena w Polsce

Jeśli chodzi o wersje silnikowe, to klienci będą mieli ułatwione zadanie. Spalinowa - a właściwie hybrydowa - jest jedna, a do tego dochodzi jeszcze odmiana elektryczna. Do wyboru zostają więc głównie wersje wyposażenia oraz dodatki.
Ceny hybrydowej wersji nowego Citroena C5 Aircross prezentują się następująco:
- Citroen C5 Aircross w wersji You - 132 900 zł
- Citroen C5 Aircross w wersji Plus - 145 900 zł
- Citroen C5 Aircross w wersji Max - 163 300 zł
Wariant elektryczny to natomiast - nie licząc dopłat:
- Citroen C5 Aircross EV w wersji You - 174 900 zł
- Citroen C5 Aircross EV w wersji Plus - 187 900 zł
- Citroen C5 Aircross EV w wersji Max - 205 300 zł
Czyli z dopłatą w standardowo wysokiej albo najwyższej wersji zbliżamy się do zrównania cen modelu spalinowego i elektrycznego.
Nowy Citroen C5 Aircross - jakie silniki?

Na start wspomniane już dwa. Wariant hybrydowy będzie dysponował łączną mocą 145 KM, generowaną z silnika spalinowego 136 KM i elektrycznych 29 KM. Zasięg takiego wariantu na jednym baku ma wynosić do 950 KM. Oczywiście lepiej nie pytać, co to za silnik, bo dowiemy się wtedy, że jest to 3-cylindrowe 1.2, aczkolwiek na plus można zaliczyć standardowe wyposażenie auta w automatyczną, dwusprzęgłową, sześciostopniową przekładnię eDCS.
Silnik elektryczny oczywiście żadnych cylindrów nie ma. Ma natomiast 210 KM i akumulator o pojemności 73 kWh, co ma się przełożyć na teoretyczny zasięg maksymalny na poziomie 520 km. Jesienią ma się też pojawić wariant z tym samym napędem, ale większym pakietem akumulatorów, który w warunkach laboratoryjnych na jednym ładowaniu przejedzie do 680 km.
Nowy Citroen C5 Aircross - wyposażenie

Już w standardowej wersji You będzie dość przyjemnie. Bez dopłaty dostajemy m.in. 13-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego, 10-calowy zestaw cyfrowych zegarów, zawieszenie Advanced Comfort, automatyczną klimatyzację dwustrefową, pakiet systemów bezpieczeństwa (w tym adaptacyjny tempomat), 18-calowe felig (19 cali w wersji elektrycznej) i fotele Advanced Comfort.
Wersja Plus dorzuca do tego przyciemniane szyby, wnętrze w kolorze niebieskim, 19-calowe felgi niezależnie od napędu, nawigację, bezkluczykowy dostęp, kamerę cofania 180 stopni, czujniki parkowania z przodu, ładowarkę indukcyjną i kanapę z regulacją pochylenia oparć oraz centralnym podłokietnikiem.
Najwyższa wersja to dodatkowo 20-calowe felgi, matrycowe reflektory LED, podgrzewane przednie fotele i kierownica, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią, system kamer 360 stopni, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, rozszerzony HUD i bardziej rozbudowany zestaw systemów wspomagających jazdę.
Dodatkowo do wyboru mają być dwa pakiety - Zimowy (podgrzewana kierownica, przednia szyba i fotele) oraz Techno (bardziej rozbudowany pakiet systemów wspomagających jazdę, elektrycznie otwierana klapa bagażnika, podgrzewana kierownica i lusterka z pamięcią). Opcjonalnie będize można też dokupić panoramiczne okno dachowe i jeden z 6 kolorów nadwozia. Od wersji wyposażenia Plus będzie też można zamówic dwukolorowy wariant z czarnym dachem.