Oto nowa Toyota RAV4 oficjalnie. Tak się robi SUV-y
Toyota RAV4 zadebiutowała oficjalnie. Nocna premiera marki pokazała nam nadchodzący hit sprzedaży. Tu nie ma miejsca na miękką grę.

Nowa Toyota RAV4 zadebiutowała oficjalnie. Czekacie na nią tak bardzo, że nie ma sensu pisać zbyt długich wstępów, bo i tak chcecie samo mięso. Dodam tylko, że od 1994 r. w samej Europie sprzedało się ponad 2,5 mln RAV4, a na całym świecie ponad 15 milionów. Nowa generacja tylko wyśrubuje te wspaniałe wyniki.
Nowa Toyota RAV4 oficjalnie - wygląd
Jaka jest nowa Toyota RAV4 każdy widzi. Elegancka, ale z pazurem, nowoczesna i kanciasta. Grill może wciągnąć Yarisa, przetłoczenia na boku są tak duże, że można się za nimi schować. Nie ma co narzekać - tak się powinno projektować SUV-y.
Nowa Toyota RAV4 - wersje silnikowe
Na szczycie gamy znalazła się hybryda plug-in z zasięgiem do 100 km na samym prądzie. Pojemność akumulatora to 22,7 kWh. Nowością jest to, że pokładowa ładowarka (za dopłatą) jest w stanie obsłużyć ładowanie z mocą do 50 kW. W standardzie znajdziemy ładowarkę obsługującą 11 kW. Silnik elektryczny w nowym układzie plug-in jest o 16 kW mocniejszy niż w poprzedniej generacji, a łączna moc układu wynosi 304 KM, a RAV4 potrzebuje zaledwie 5,8 s do rozpędzenia się do setki. Tym samym rodzinny SUV zostawi na światłach wielu zaskoczonych amatorów wyścigów.

Toyota chwali się, że nowy układ plug-in poprawia właściwości jezdne, środek ciężkości jest obniżony, a jednostka sterująca zasilaniem jest mniejsza i zintegrowana z przekładnią. Zasięg 100 km ma być możliwy do osiągnięcia za sprawą geofencingu. Oprogramowanie ma wykorzystywać w czasie rzeczywistym dane o ruchu drogowym z nawigacji w chmurze i łączyć je z danymi zebranymi o stylu jazdy kierowcy. Dzięki temu ma dokładnie estymować zasięg. Odmiana hybrydy plug-in ma napęd na wszystkie koła, ale spokojnie - znalażło się coś dla miłośników przedniego napędu.

Nowa Toyota RAV4 debiutuje z hybrydą plug-in i napędem na przednie koła. Moc układu wynosi 268 KM, a producent twierdzi, że takie rozwiązanie spopularyzuje hybrydy z wtyczką.
Oczywiście Toyota RAV4 ma również prawilną klasyczną hybrydę. Słabsza z napędem na przednie koła ma 183 KM, a mocniejsza legitymuje się mocą 191 KM i napędem na wszystkie koła AWD-i. W obu mamy benzynowy silnik 2,5 l.

Nowa Toyota RAV4 to nowy system multimedialny
Nazywa się Arene, który ma umożliwić producentowi stworzenie samochodów tak zaawansowanych cyfrowo, jak nigdy dotąd w Toyocie. A na polski - jest szybki, lepiej łączy się z internetem i z waszymi telefonami, ma zwiększone bezpieczeństwo przesyłu danych, a nawigacja ma być tak samo dobra, jak w przypadku Map Google czy Map Apple.

Na pokładzie jest pełno systemów bezpieczeństwa, część jest nowych, część poprawionych. Mamy asystenta zmiany pasa ruchu, inteligentny tempomat adaptacyjny, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzania z lepszą identyfikacją przeszkód. Nie zabrakło systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu. Możecie również zaparkować samochodem zdalnie przy pomocy smartfona.
12,3-caowy wyświetlacz multimedialny ma możliwość pokazywania więcej treści, w tym lokalizacje na mapach Google, lokalizacje fotoradarów i całą masę innych. Ekran kierowcy ma 12,9 cala, możecie go personalizować. Nie zabrakło asystenta głosowego.
Jest i wersja usportowiona - Toyota RAV4 GR Sport
Ma o 20 mm szerszy rozstaw kół, który w połączeniu ze wzmocnionym tylnym zawieszeniem i dostrojonym zawieszeniem się prowadzić lepiej. Odróżnicie ją od reszty gamy po bardziej agresywnej stylizacji i sześciokątnym wzorze kratki wlotu powietrza.

W środku znajdziecie sportowe fotele, aluminiowe nakładki na pedały, logotypy GR Sport i czerwone akcenty na kierownicy poduszkach kolanowych i fotelach.

Teraz pozostaje nam czekać na ceny, pełne dane techniczne i biec do salonu. Wspaniała robota panowie designerzy, po prostu wspaniała.

PS: Toyoto, ale nie bądź taka i daj jeszcze odmianę uterenowioną, która występuje w USA. Przecież to czyste złoto.


