Kia XCeed przechodzi lifting. Do wyboru zupełnie nowa wersja
Kia XCeed debiutuje w nowej wersji - lifting przynosi nie tylko zmiany wyglądu, ale i zupełnie nową wersję dla tych, dla których zwykły XCeed jest zbyt grzeczny.
![nowa kia xceed](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/07/kia-xceed-lifting-2022-5.jpg)
Tą nową wersją, żeby nie trzymać dłużej nikogo w niepewności, będzie Kia XCeed GT Line, czyli odrobinę bardziej sportowo wystylizowany w środku i na zewnatrz zwykły XCeed.
Kia XCeed po liftingu - tak wygląda odświeżony model:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/07/kia-xceed-lifting-2022-9.jpg)
Dla przypomnienia, tak wyglądał przed liftingiem:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/11/kia-xceed-test-2019-1-4-turbo-4.jpg)
Zmienił się więc kształt i budowa reflektorów, zderzak, wloty powietrza, grill, przy czym wszystkie nowości są raczej subtelne. Trudno się dziwić - XCeed wyglądał dobrze, sprzedawał się dobrze, nie ma co psuć.
Wersja GT Line będzie się z kolei wyróżniać m.in. punktowymi (a może raczej kreskowanymi) światłami z tyłu.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/07/kia-xceed-lifting-2022-4.jpg)
W cywilnej Kii XCeed po liftingu tył będzie się prezentował tak:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/07/kia-xceed-lifting-2022-7.jpg)
Czyli łatwo będzie odróżnić, czy daliśmy się wyprzedzić zwykłemu XCeedowi, czy wersji GL Line.
Z przodu natomiast wielkich zmian w stosunku do zwykłej wersji brak, aczkolwiek m.in. jaśniejsze wloty powietrza zdecydowanie bardziej zwracają na siebie uwagę.
![kia xceed lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/07/kia-xceed-lifting-2022-1.jpg)
Kia XCeed po liftingu - co zmieniło się we wnętrzu?
Niespecjalnie wiele. Tak wygląda nowy XCeed:
![kia xceed lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/07/kia-xceed-lifting-2022-8.jpg)
A tak wyglądał wcześniej:
![kia xceed niro phev](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/06/kia-xceed-niro-phev-67.jpg)
Wersja GT Line zaoferuje trochę wiecej zmian - w tym chociażby spłaszczony na dole wieniec kierownicy. Zachowano jednak niemal kompletny zestaw fizycznych przycisków - najwyraźniej klienci nie chcieli w tym zakresie żadnych zmian, skoro do tej pory takie rozwiązanie sprawdzało się jak trzeba.
Zamiast tego nieco odświeżono więc wygląd cyfrowych zegarów i poprawiono jakość materiałów wykończeniowych oraz popracowano nad fotelami.
Kia XCeed po liftingu - co pod maską?
![kia xceed lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/07/kia-xceed-lifting-2022-2.jpg)
Jak na takie auto, mamy tu całkiem bogaty wybór.
Oferta zaczyna się od trzycylindrowego 1.0 T-GDi i mocy 120 KM. Dla tych, którzy chcą więcej cylindrów i pojemności, jest 1.5 T-GDi o mocy 160 KM, 1.6 T-GDI o mocy 204 KM oraz hybryda z wtyczką o mocy 141 KM (silnik 1.6, zasięg do 60 km).
Fani jednostek wysokoprężnych aż takiego wyboru mieć nie będą. W ofercie pojawi się wyłącznie (choć to i tak sporo) 1.6 CRDi o mocy 136 KM.
Cen póki co jeszcze nie znamy, ale odświeżony model powinien trafić do salonów w ciągu najbliższych tygodni. Kia pewnie i tak nie narzekała na zainteresowanie XCeedem, ale teraz - skoro świat przypomniał sobie o nim i jest coś nowego - pracownicy salonów będą mieli pełne ręce roboty.