REKLAMA

Oto Fisker Ocean – elektryczny SUV za 155 tys. zł ma obrotowy ekran

Henrik Fisker właśnie zaprezentował produkcyjna wersję swojego dzieła – model Ocean, który w przyszłym roku trafi do seryjnej produkcji.

Fisker Ocean
REKLAMA
REKLAMA

Dobra, ale zacznijmy od najważniejszego. Podczas prezentacji Henrik Fisker sam zadał sobie pytanie co ma ten samochód, czego nie ma żaden inny i sam na nie odpowiedział zaczynając od tego, że nikt inny nie ma obrotowego ekranu centralnego. W Oceanie jest i wygląda tak:

Fisker Ocean

albo tak:

Fisker Ocean

Skoro już to wiemy, przejdźmy do mniej istotnych detali takich jak napęd, zasięg itp.

Fisker Ocean w podstawowej wersji (Sport) będzie napędzany jednym silnikiem elektrycznym o mocy 275 KM. Siła napędowa będzie skierowana do przednich kół i wystarczy na rozpędzenie auta do 100 km/h w 6,9 s. Zasięg? 250 mil, czyli niewiele ponad 400 km.

Fisker Ocean

W wersji Ultra auto będzie miało już dwa silniki i 540 KM mocy. Napęd przeniesiony na wszystkie koła będzie pozwalał na sprint do setki w 3,9 s., a auto na jednym ładowaniu pokona 340 mil, czyli prawie 550 km. Topowa odmiana – Extreme – ma mieć 550 KM mocy i zasięg powyżej 560 km.

Fisker Ocean

Podczas prezentacji Fisker wielokrotnie zwracał uwagę, że samochód został w dużej mierze wykonany ze zrecyklingowanych materiałów, plastikowych butelek, siatek rybackich, t-shirtów, a nawet zrecyklingowanego włókna węglowego. I cały ma podlegać recyklingowi. Model biznesowy Fiskera przewiduje możliwość wynajmu auta na dowolny okres czasu, maksymalnie do 12 lat. Po tym czasie auto zostanie rozebrane na części i przetworzone, by odzyskane surowce wykorzystać w produkcji kolejnych egzemplarzy. Taki wynajem ma kosztować od 379 dolarów miesięcznie.

A od ilu będzie kosztował Fisker Ocean?

To też już wiadomo – ruszył nawet konfigurator i automat zbierający zamówienia. Auto w podstawowej wersji wyposażenia ma kosztować 37 499 dolarów, czyli jakieś 155 tys. zł. I to jeszcze przed dodaniem jakichkolwiek zniżek, dopłat, czy dotacji. Wersję Ultra wyceniono na 49 999 dolarów – jak zapewnia Fisker, nie ma drugiego auta, które za tę cenę, przy podobnych gabarytach oferuje porównywalny zasięg. Topowa odmiana – Extreme – to już wydatek 69 tys. dolarów.

REKLAMA

Pierwsze auta trafią do klientów w przyszłym roku. Już dziś można rezerwować swój egzemplarz – wystarczy do tego 250 dolarów zaliczki.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA