Chciałem licytować Ferrari, które ma prędkość maksymalną 48 km/h. Zawsze miałem łeb do interesów
Na nowym portalu aukcyjnym dla samochodów luksusowych licytowany jest właśnie prototyp Ferrari LaFerrari F150. Nie można go zarejestrować ani pojeździć nim szybciej niż 48 km/h. Licytującym to nie przeszkadza.
W końcu kto bogatemu zabroni.
![Chciałem licytować Ferrari, które ma prędkość maksymalną 48 km/h. Zawsze miałem łeb do interesów](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/05/Ferrari-LaFerrari-F150_6-1180x645.jpg)
Chciałem wziąć udział w tej licytacji, przygotowałem się na wydatek do 899 tys. dolarów. Niestety na chwilę pisania tekstu cena wynosiła 900 tys., a więc odpadłem z wyścigu o złotą marchewkę. Teraz kiedy już nie licytuję, to mogę wam serdecznie polecić ten egzemplarz. Nie da się nim wyjechać na ulicę, bo to prototyp i tego nie zarejestrujesz. To nie ważne, ponieważ torze również pojeździć się nie da. Auto ma elektronicznie ograniczoną prędkość do 48 km/h.
![Ferrari LaFerrari F150](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/04/Ferrari-LaFerrari-F150_3.jpg)
Na co komu taki prototyp Ferrari LaFerrari F150?
To coś jak inwestycyjna kawalerka na wynajem w centrum Warszawy, dobry dojazd, blisko centrum. Kosztuje dużo, ale i tak z niej nie skorzystasz. Za to będziesz mógł mówić, że ją masz oraz (prawdopodobnie) sporo na niej zarobisz.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/04/Ferrari-LaFerrari-F150_1.jpg)
Pełna nazwa prezentowanego samochodu to Ferrari LaFerrari F150 Prototipo Preserie PS1 - choć podobno jest to określenie wewnętrzne, a więc nie do końca oficjalne. Jest to egzemplarz z 2014 r., z trzeciej fazy prototypów i od strony technicznej oraz wizualnej jest bliźniaczy do wersji produkcyjnej.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/04/Ferrari-LaFerrari-F150_2.jpg)
Nadwozie PS1 bazuje na identycznym do seryjnego monocoque z włókien węglowych i zostało wyposażone w pełen zestaw aktywnej aerodynamiki znanej z drogowej odmiany LaFerrari. Wnętrze również jest kompletnie wyposażone, fotele mają czerwoną tapicerkę, a na wielofunkcyjnej kierownicy z Manettino znajduje się specjalna plakietka z logo „F150."
![Ferrari LaFerrari F150](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/04/Ferrari-LaFerrari-F150_11.jpg)
Za plecami kierowcy pracuje silnik V12 o oznaczeniu F140FE i pojemności 6,3 litra z przedprodukcyjnym hybrydowym układem napędowym HY-KERS oraz prototypowymi rozwiązaniami, które trafiły do produkcji. Moc 789 KM przy 9000 obr./min i moment obrotowy 516 Nm przy 6750 obr./min przekazywane są na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/04/Ferrari-LaFerrari-F150_12.jpg)
Ferrari LaFerrari F150 Prototipo Preserie PS1 posiada certyfikat Ferrari Classiche Certification. Ten egzemplarz wyróżnia specjalna kolorystyka nadwozia oraz kół. Samochód nie jest dopuszczony do ruchu drogowego i nie można go zarejestrować do użytku na drogach publicznych. Jego prędkość jest obecnie ograniczona do 30 mil na godzinę, czyli ok. 48 km/h. Jednak nie spodziewajcie się, że deklarowany przebieg 10 198 mil został pokonany w takim tempie.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/04/Ferrari-LaFerrari-F150_8.jpg)
Ferrari LaFerrari to jeden z najlepszych modeli ubiegłych lat, który opuścił bramy fabryki w Maranello. Hybrydowy bolid dał nieźle popalić McLarenowi P1 oraz Porsche 918 na drogach, torach i przede wszystkim aukcjach.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/04/Ferrari-LaFerrari-F150_9.jpg)
Dziś ten model należy do najbardziej pożądanych samochodów kolekcjonerskich, a wizja zakupu unikatowego prototypu jest dla zainteresowanych bardzo kusząca. Nie ma znaczenia, że pojazd ma absurdalny ogranicznik do 48 km/h. On ma jedynie wjechać na lawetę po zakupie i zjechać z niej w garażu nowego właściciela. Potem ma już tylko nabierać wartości, zupełnie jak kawalerka w centrum Warszawy, blisko metra, dobry dojazd na uczelnie, w okolicy parki oraz sklepy.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/04/Ferrari-LaFerrari-F150_4.jpg)
Źródło: SBX Cars