REKLAMA

Chińczycy urządzili polowanie na "foki" – 22 637 szt. w 6 godzin

Nie, nie chodzi o polowanie na Fordy Focusy, ani na morskie zwierzęta – BYD wprowadził do sprzedaży model Seal (foka), podobno dobry jak Tesla Model 3, a tańszy.

BYD Seal
REKLAMA
REKLAMA

BYD to jeden z największych producentów samochodów w Chinach – w zeszłym roku sprzedało ponad 730 tys. szt. I to wcale nie elektrycznych – świetnie sprzedają mu się również PHEV-y. W tym roku firma chce sprzedać 1,5 miliona aut, a mówi się nawet o szansie na 2 miliony. BYD coraz odważniej przestawia się na produkcję modeli wyłącznie elektrycznych. Do 2040 r. chce się pożegnać z silnikami spalinowymi, w tym celu wciąż powiększa swoje możliwości produkcji akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Już jest największym producentem baterii tego typu w Chinach. To słuszny kierunek, bo akumulatory wykonane bez użycia niklu i kobaltu są tańsze od tradycyjnych.

W biciu rekordów sprzedaży marce BYD ma pomóc model Seal

To elektryczny sedan, który wygląda tak:

BYD Seal

Chce konkurować oczywiście z Teslą Model 3. Konkurować ma nie tylko ceną, ale również wykonaniem, designem i zasięgiem. Kosztuje średnio 9 tys. dolarów mniej niż amerykański konkurent, a na jednym ładowaniu przejeżdża między 550 a 700 km.

Seal dostępny jest w trzech wersjach napędowych:

  • Standard Range RWD z zestawem akumulatorów o pojemności 61,4 kWh, napędem na tylną oś i zasięgiem 550 km
  • Long Range RWD z bateriami o pojemności 82,5 kWh, napędem na tylną oś i zasięgiem 700 km
  • Long Range AWD z bateriami o pojemności 82,5 kWh, napędem na cztery koła i zasięgiem 650 km

Chiński producent zaczął wczoraj przyjmować zamówienia na ten nowy model i po 6 godzinach pochwalił się takim komunikatem:

Firma na dzień dobry sprzedała 1/3 produkcji planowanej na ten rok. Ostrożnie założono, że produkcja powinna sięgnąć 60 tys. egzemplarzy, ale kto wie, czy po takim debiucie nie będzie trzeba tych planów zrewidować.

REKLAMA

Dla porównania – jak aktualnie sprzedaje się w Chinach Tesla?

Niezastąpiony serwis Carsalesbase donosi, że w ciągu pierwszego kwartału tego roku Tesla sprzedała w Chinach ponad 76 tys. Modeli 3 i ponad 100 tys. Igreków. BYD ze swoimi 60 tysiącami Seali póki co nie ma podejścia, ale po tak entuzjastycznym powitaniu na rynku być może podniesie swoje plany sprzedażowe. No i pewnie trzeba się spodziewać, że w końcu pojawi się też u nas – w końcu w Europie już jest.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA