Jest konfigurator BMW serii 4. Będzie się z czego pośmiać przy grillu
Piękne piątkowe popołudnie zaburza konfigurator nowego BMW serii 4 oraz jego cena. Bez 200 tys. zł nawet nie podchodź.
![BMW serii 4 cena](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/09/BMW-serii-4-13.jpeg)
189 900 zł – to cena bazowa nowej serii 4, tej z kontrowersyjnymi nerkami. Auto za te pieniądze wygląda tak:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/09/BMW-serii-4-12.jpeg)
...czyli wcale.
Skromne 17-ki, materiałowa tapicerka, błyszczący plastik w fortepianowej czerni – to cechy szczególne podstawowej wersji, wyjściowo ze 184-konnym, benzynowym 2.0. Na pokładzie nie ma aktywnego tempomatu z funkcją stop&go, asystenta pasa ruchu, czy martwego pola, czy hamowania awaryjnego – to dość zaskakujące biorąc pod uwagę, że to elementy standardowe wyposażenia większości kompaktów za połowę ceny BMW.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/09/BMW-serii-4-11.jpeg)
Dopłaty wymagają nawet takie drobiazgi jak regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa, czy ogrzewanie przednich foteli oraz cyfrowe zegary – w cenie bazowej dostaje się normalne wskazówki.
![BMW serii 4 cena](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/09/cosySec-2.jpeg)
Trochę więcej charakteru ma wersja M Sport
Ona też wyjściowo zasilana jest 184-konnym 2.0 i kosztuje 205 500 zł. Auto ma inne zderzaki, 18-calowe obręcze, tapicerkę z alcantarą i ciemną podsufitkę.
![BMW serii 4 cena](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/09/BMW-serii-4-1.jpeg)
Plastik piano black zastąpiono listwami ozdobnymi Aluminium Tetragon. Za pozostałe elementy, które wymagały dopłaty w wersji bazowej, również i tu trzeba dopłacać.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/09/BMW-serii-4-2.jpeg)
Za 230 100 zł można mieć to auto z dwulitrowym silnikiem o mocy 258 KM.
Za M440i xDrive trzeba zapłacić 309 900 zł
Auto w tej cenie ma już napęd na obie osie, a pod maską 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik o mocy 374 KM. I mimo tego, że ma literę M w nazwie, wciąż trzeba dopłacać za sportowe fotele czy 19-calowe obręcze. Za podgrzewanie foteli, czy regulację części lędźwiowej i systemy asystujące zresztą też. Można wrzucić je w dwa pakiety za 28 tys. zł.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/09/BMW-serii-4-4.jpeg)
Dobierając po kolei wszystkie elementy wyposażenia, łatwo jest przebić barierę 400 tys. zł. Ja skończyłem konfigurowanie na 423 tys. zł i mocno się zbulwersowałem, bo nie mogłem wybrać wersji z karbonowym wnętrzem i hakiem holowniczym. Wskakiwały na zamianę, ale jeden z drugim pojawić się nie mogły.
![BMW serii 4 cena](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/09/BMW-serii-4-7.jpeg)
Mamy więc spektrum od 189 tys. zł za coś co wygląda tak:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/09/BMW-serii-4-12.jpeg)
Aż do 400 tys. za coś takiego:
![BMW serii 4 cena](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/09/BMW-serii-4-5.jpeg)
Teraz można spokojnie iść rozpalać grill. Tylko uważajcie, żeby zderzak się nie zapalił.