Idealne połączenie dwóch światów. Sprawdź ofertę Audi TFSIe - od klasy kompaktowej po luksusową limuzynę
Hybrydy plug-in to sensowne rozwiązanie dla tych, którzy chcą cieszyć się ciszą i oszczędnością zapewnianą przez napęd elektryczny, ale nie są gotowi na przesiadkę na „pełne” EV. Świetnie sprawdzą się też w sytuacji, w której szukasz nowego auta służbowego. Sprawdź, jak szeroką gamę modelową ma w tym segmencie Audi.

Codzienny dojazd do pracy albo na zakupy bez użycia silnika spalinowego, a w razie dalszego wyjazdu służbowego lub wakacyjnego brak konieczności martwienia się o ładowanie akumulatorów? Oto zalety, które przyciągają klientów do hybryd plug-in. Trudno się dziwić, bo tego typu samochody łączą dwa światy: elektrycznej ciszy i spalinowego zasięgu. W dodatku są coraz lepiej dopracowane, oferują większe możliwości pokonywania kilometrów w trybie elektrycznym, są oszczędniejsze i działają bardziej płynnie. W cyklu mieszanym, przy wykorzystywaniu obydwu źródeł napędu, takie auta potrafią zużywać średnio mniej niż litr na sto kilometrów, szybko się ładują i są naprawdę mocne i szybkie.
Sprawdź ofertę hybryd Audi

Jakie modele z oznaczeniem TFSIe - bo takie wybrano dla tego typu napędów - oferuje marka z Ingolstadt? Dobre wiadomości są następujące: niezależnie od tego, czy szukasz auta do miasta, czy luksusowej limuzyny albo dużego SUV-a, możesz cieszyć się technologią „z wtyczką”.
Zacznijmy od Audi A3 45 TFSI e

Ten model niedawno przeszedł odświeżenie, w ramach którego zyskał m.in. większy akumulator, polepszający jego możliwości w kwestii jazdy z wykorzystaniem motoru elektrycznego. Kompaktowe Audi - idealne do manewrowania w mieście - korzysta z silnika 1.5 TFSI połączonego z jednostką elektryczną. Moc systemowa takiego A3 to 272 KM. To oznacza, że plug-in zahacza już osiągami niemalże o terytorium wersji z literą „S” w nazwie. Osiąga 100 km/h w 6,3 s, co pozwala na naprawdę szybkie starty spod świateł i sprawną jazdę na autostradzie. Możesz zresztą jechać tam nawet w trybie elektrycznym, bo maksymalna prędkość sięga wtedy 140 km/h. W trybie hybrydowym, A3 osiąga 237 km/h.

Jeszcze bardziej imponujący jest zasięg w trybie elektrycznym: A3 może w cyklu miejskim przejechać do 157 km bez włączania silnika spalinowego. Możesz więc naprawdę rzadko ładować auto i na co dzień jeździć tak, jakbyś miał samochód elektryczny. Pojemność wysokonapięciowego akumulatora brutto wynosi teraz 25,7 kWh. Jest więc niemal dwukrotnie większa niż wcześniej, i to przy wymiarach prawie identycznych, jak w poprzednim modelu. Pojemność netto wynosi 19,7 kWh. Szybkie ładowanie (DC o mocy do 50 kW) sprawia, że możesz uzupełnić energię np. podczas zakupów.
Wolisz siedzieć wyżej? Sprawdź nowe Audi Q3 45 TFSIe

To najnowszy model marki z czterema pierścieniami w logo. Jego kompaktowe wymiary także doskonale sprawdzają się w mieście, ale Q3 jest propozycją dla tych kierowców, którzy wolą wyższą pozycję za kierownicą. Też ma 272 KM i taki sam akumulator, jak w A3. Start - jak w niżej zawieszonym modelu - odbywa się zawsze w trybie elektrycznym… chyba że temperatura spadnie poniżej -28 stopni Celsjusza. Osiągi: doskonałe. Setka w 6,8 s (w trybie hybrydowym) to wynik, który zapewni dużo przyjemności. Q3 będzie dostępne już wkrótce.
Spójrzmy na modele A5 i A6

To coś dla osób szukających „biznesowego” samochodu, doskonałego do pokonywania długich tras. Przyjęło się uważać, że do takich zastosowań najlepiej sprawdzi się diesel. Owszem - motory wysokoprężne wciąż mają wielu fanów i liczne zalety, warto jednak zastanowić się nad hybrydą. Przy regularnym ładowaniu (np. na parkingu biura albo w twoim garażu) zapewni niskie zużycie benzyny, będzie szybka, cicha i wyemituje niewiele CO2. Ten ostatni parametr bywa coraz bardziej istotny w przypadku zakupów firmowych. Audi A5 jest dostępny jako Sportback i Avant. Do wyboru: dwa warianty hybrydowe e-hybrid quattro. Pierwszy rozwija 299 KM i osiąga 100 km/h w 5,9 s, a drugi - 367 KM i rozpędza się od zera do setki w 5,1 s. Obydwa mają napęd na cztery koła i obydwa mogą przejechać „na prądzie” ponad 100 km.

Takie same silniki, moce i parametry dotyczące ładowania można znaleźć w większym A6. Do wyboru - dwie wersje nadwoziowe (Avant i klasyczny sedan). Najnowsza technologia - w standardzie.
Co oferuje Audi Q5 TFSIe?

To kolejna propozycja dla fanów wyższej pozycji za kierownicą. Q5 jest rodzinnym SUV-em, dostępnym z klasycznym nadwoziem lub jako Sportback z bardziej dynamiczną sylwetką. Odmiany plug-in: tak jak w opisanych wyżej modelach, do wyboru są dwie - o mocy 299 lub 367 KM, z napędem Quattro. Q5 szybko się ładuje i… szybko jeździ. Podobnie jak A5 i A6, to przedstawiciel nowego „pokolenia” Audi.
Audi ma też propozycje dla fanów największych aut

Wersje plug-in mają zarówno duże SUV-y Q7 i Q8, jak i flagowa limuzyna A8. Mówimy tu już o naprawdę dużych mocach i o połączeniu silnika elektrycznego z motorem V6. Q7 55 TFSIe osiąga 394 KM, a Q8 jest dostępne albo z takim samym układem, albo z takim rozwijającym aż 490 KM. Moc systemowa A8 60 TFSIe Quattro to z kolei 462 KM. Jeśli chcesz cieszyć się najwyższym komfortem, świetnymi osiągami i doskonałą kulturą pracy, a przy tym nie zużywać dużo paliwa i nie emitować zbyt wiele CO2, sprawdź odmiany TFSIe.

Najlepiej sam sprawdź, jak jeżdżą hybrydowe Audi
Tego typu wersje mają sens w sytuacji, gdy masz je gdzie ładować. Jeśli faktycznie tak jest, zapewne docenisz możliwości i komfort zapewniany przez wersje łączące „dwa światy” - elektryczny i spalinowy. Wybierz, czy wolisz SUV-a, limuzynę, kombi czy auto kompaktowe, a potem sprawdź, jak przyjemnie jeździ się hybrydami Audi. Wizja korzystania z dużych mocy silnika i jednoczesnego oszczędzania na paliwie jest naprawdę kusząca.
Dane techniczne hybrydowych Audi znajdziecie na stronie producenta.